ponedjeljak, 11. ožujka 2013.

HADISI 22

929. Ibn-Omer, r.a, prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Allah vam zabranjuje da se zaklinjete očevima, a ko hoće da se zakune, neka se zakune Allahom, ili neka šuti." (Muttefekun alejhi)

930. Burejde, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ko se zakune govoreći: 'Nemao ništa sa islamom!', ako slaže, će biti onakav kao što rekao je, a ako iskreno kaže, u islam se neće vratiti neoštećen." (Ebu-Davud)

931. Ibn-Mes'ud, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ko se lažno zakune da bi prigrabio imetak muslimana, susrest će Allaha srditog." Zatim nam je Allahov Poslanik, s.a.v.s., kao kur'ansku potvrdu, proučio: "Oni koji obavezu svoju prema Allahu i zakletve svoje prodaju za nešto što malo vrijedi - na onom svijetu nikakva dobra neće imati, Allah ih neće ni osloviti niti će na njih pažnju obratiti na Sudnjem danu, niti će ih grijeha očistiti – njih bolna patnja čeka." (Ali-'lmran, 77) (Muttefekum alejhi)

932. Abdulah b. 'Amr b. 'As, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Veliki grijesi su: pripisivanje druga Allahu, neposlušnost roditeljima, ubistvo nedužne osobe i lažno zaklinjanje." Prema drugom predanju: "Jedan beduin upitao je Allahovog Poslanika, s.a.v.s.: 'Allahov Poslaniče, koji su veliki grijesi?' 'Pripisivanje druga Allahu!', odgovori mu. 'A potom koji?' 'Lažna zakletva!' 'A šta je to lažna zakletva?' 'Zakletva kojom se nepravedno prisvaja tuđi imetak!'" (Buhari)

933. Ebu - Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Zaklinjanje pri prodaji prodaje robu, ali uništava bereket." (Muttefekun alejhi)

934. Burejde, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ne govorite munafiku: 'gospodine!', jer ako on bude gospodin među vama, onda ste rasrdili vašeg Gospodara." (Ebu-Davud)

935. Aiša, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, as., učio kada vjetar zapuše: "Gospodaru, ja Te molim za dobro ovoga vjetra, za dobro koje nosi i za dobro s kojim je poslan, a utječem Ti se od njegovog zla, zla koje nosi i zla sa kojim je poslan." (Muslim)

936. Ebu-Zerr, r.a., kazuje da je čuo Allahovog Poslanika, s.a.v.s., kada je rekao: "Ko muslimanu kaže: 'Kafire!', ili: 'Allahov neprijatelju!', a on, doista, ne bude takav, njegove riječi vratiti će se njemu." (Muttefekun alejhi)

937. Ibn-Mes'ud, r.a, prenosi da je Allahov Poslanik, as., rekao: "Vjernik ne vrijeđa, ne proklinje, nije bestidan i besraman." (Tirmizi)

938. Džabir b. Abdulah, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Najdraži i najbliži meni na Sudnjem danu će biti ljudi najljepšeg morala, a najmrži i najudaljeniji od mene na Sudnjem danu će biti brbljivci, hvalisavci i oni koji usiljeno govore." (Tirmizi)

939. Aiša, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Nemojte govoriti: 'Zlo mi je!', nego recite:'Mučno mi je!'" (Muttefekun alejhi)

940. Ibn-Mes'ud, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Nije dozvoljeno ženi koja se druži sa nekom ženom, da tu ženu opisuje svome mužu, kao da je on sam gleda." (Muttefekun alejhi)

941. Huzejfe b. Jeman, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Nemojte govoriti: 'Šta htjedne Allah i šta htjedne taj i taj!', nego recite: 'Šta htjedne Allah, a zatim šta htjedne taj i taj.'" (Ebu-Davud)

942. Ebu-Berze, r.a., kazuje: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., prezirao je spavanje prije jacije i sijeljenje poslije jacija-namaza." (Muttefekun alejhi)

943. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Kada se žena ne odazove muževom pozivu u postelju i on zanoći srdit na nju, meleki je proklinju sve do sabaha." (Muttefekun alejhi)

944. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ženi nije dozvoljeno da u prisustvu muža posti nafilu bez njegovog odobrenja i nije joj dozvoljeno da bilo kog pušta u kuću bez njegovog odobrenja." (Muttefekun alejhi)

945. Aiša, r.a., prenosi da je čula kada je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ne obavljajte namaz kada se jelo postavi, i ne obavljajte namaz kada osjećate potrebu za obavljanjem nužde." (Muslim)

946. Ebu-Mersed Kennaz b. Husajn, r.a, prenosi da je čuo Allahovog Poslanika, s.a.v.s., kada je rekao: "Ne klanjajte prema kaburima i ne sjedajte na njih!" (Muslim)

947. Ebu-Džuhejm Abdullah b. Haris b. Simme el-Ensari prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Kada bi znao koliki grijeh čini onaj ko prolazi ispred klanjača, bilo bi mu bolje da sačeka četrdeset (dana, mjeseci ili godina) nego da prođe ispred njega." (Muttefekun alejhi)

948. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Kada se prouči ikamet, onda je dozvoljeno klanjati samo farz za koji je ikamet proučen." (Muslim)

949. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je čuo Allahovog Poslanika, s.a.v.s., kada kaže: "Postite petak samo onda kada postite dan prije ili poslije njega." (Muttefekun alejhi)

950. Ibn-Omer, r.a., kazuje: "Allahov Poslanik, as., zabranio je neprekidni post. Ashabi mu rekoše: 'Ali, ti neprekidno postiš bez jela i pića u toku noći!' 'Ja nisam kao vi, mene Gospodar hrani i poji', rekao je on." (Muttefekun alejhi)

951. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Bolje vam je da sjednete na žeravicu, da vam pogori odjeću i da vas oprži nego da sjednete na kabur." (Muslim)

952. Džabir, r.a., kazuje: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., zabranio je ukrašavanje kabura, sjedenje i zidanje na kaburima." (Muslim)

953. Aiša, r.a., kazuje: "Kurejšije su se zabrinule zbog jedne žene iz roda Mahzum, koja je ukrala, pa su se raspitivali: 'Ko će zbog nje govoriti Allahovom Poslaniku, s.a.v.s.?' Neki rekoše: 'Na to se smije odvažiti samo Usame b. Zejd, miljenik Allahovog Poslanika, s.a.v.s.' Kada je Usame posredovao, Allahov Poslanik, as., zapita ga: 'Zar posreduješ zbog izvršenja kazne Uzvišenog Allaha?' Nakon toga je Allahov Poslanik, s.a.v.s., održao govor i rekao: 'Narodi prije vas uništeni su zato što nisu kažnjavali ugledne kada ukradu, a kada ukradu slabi, kažnjavali su ih. Tako mi Allaha, kada bi Fatima, kći Muhammedova, ukrala, Muhammed bi joj odsjekao ruku!'" (Muttefekun alejhi)

954. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Čuvajte se dviju kletvi!" "A kome su namijenjene te dvije kletve?", upitaše. "Onom ko vrši (veliku) nuždu po putevima i u hladovima!" (Muslim)

955. Džabir, r.a., kazuje: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., zabranio je da se vrši mala nužda u stajaćoj vodi." (Muslim)

956. Nu'man b. Bešir.r.a, pripovijeda da ga je otac doveo Allahovom Poslaniku, s.a.v.s., i rekao mu: "Ovome sinu sam poklonio slugu!" "Jesi li svakom djetetu poklonio isto što i njemu?", upita ga. "Nisam!", odgovori mu. "Vrati taj poklon!", naredi mu Allahov Poslanik, s.a.v.s. (Muttefekun alejhi)

957. Zejneba, kći Ebu-Selemea, r.a., kazuje da je posjetila Ummu Habibu, r.a., ženu Allahova Poslanika, s.a.v.s. Ona naredi da joj donesu miris od šafrana, njime namirisa djevojčicu, zatim namirisa sebi obraze i reče: "Tako mi Allaha, nije mi do mirisa, nego sam čula Allahovog Poslanika, s.a.v.s., kada je rekao sa mimbera: 'Nije dozvoljeno ženi, koja vjeruje u Allaha i onaj svijet, nositi odjeću žalosti duže od tri dana, osim za mužem, kada je može nositi četiri mjeseca i deset dana.'" Zejneba dalje nastavlja: "Zatim sam posjetila Zejnebu, kći Džahšovu, r.a., kada joj je umro brat. Ona je pozvala da joj donesu miris, namirisala se i rekla: Tako mi Allaha, nije mi do mirisa, nego sam čula Allahovog Poslanika, s.a.v.s., kada je rekao sa mimbera: 'Nije dozvoljeno ženi, koja vjeruje u Allaha i onaj svijet, da nosi odjeću žalosti duže od tri dana, osim za mužem, kada je može nositi četiri mjeseca i deset dana.'" (Muttefekun alejhi)

958. Ebu-Hurejre, r.a., kazuje: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., zabranio je da rezident prodaje strancu, da se lažni nadmeće u trgovini zbog podizanja cijene, da se muslimani nameću jedan s drugim u kupovini i prosidbi žene i da žena nagovara muža na razvod s njenom inoćom, kako bi joj pripao njen udio." (Muttefekun alejhi)

959. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ne okrećite oružje jedan prema drugom, jer ne znate, možda će vam ga šejtan izbiti iz ruku pa ga pogoditi da bi vas bacio u džehenemsku provaliju." (Muttefekun alejhi)

960. Ebu-Ša'sa' pripovijeda: "Jedne prilike, dok smo sjedili sa Ebu-Hurejreom u džamiji, zauči ezan. Jedan čovjek ustade i pođe prema izlazu. Ebu-Hurejre ga je pratio pogledom i kada izađe iz džamije,reče: 'Ovaj je neposlušan Allahovom Poslaniku, s.a.v.s.'" (Muslim)

961. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ne odbijajte ponuđeni miris, jer se lahko nosi a ugodno miriše." (Muslim)

962. Ebu-Musa el-Eš'ari, r.a., kazuje: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., čuo je kako jednog čovjeka veličaju i prekomjerno hvale, na što je rekao: 'Upropastili ste ga i uništili!'" (Muttefekun alejhi)

963. Ebu-Bekr, r.a., pripovijeda: "Jedan čovjek pohvalio je drugoga u prisustvu Allahovog Poslanika, s.a.v.s., i on mu reče, ponavljajući nekoliko puta: 'Teško tebi! Glavu si mu skinuo! Ako već nekoga morate hvaliti, onda recite: 'Ja ga takvog poznajem, a Allahu će polagati račun, i ni za koga ne tvrdim da je bezgriješan prema Allahu'" (Muttefekun alejhi)

964. Usame b. Zejd, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ne putujte u mjesto u kojem se pojavi zarazna bolest, a ako se već tamo zadesite, ne napuštajte ga." (Muttefekun alejhi)

965. Ummu Seleme, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, as., rekao: "Onaj ko jede i pije iz srebrenog i zlatnog posuđa, u svoj stomak saljeva vatru Džehennema." (Muttefekun alejhi)

966. Huzejfe, r.a., kazuje: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., zabranio nam je da oblačimo svilu i brokat i da pijemo iz zlatnog i srebrenog posuđa. Tada je rekao: To je za nevjernike na ovom, a za vjernike na onom svijetu.'" (Muttefekun alejhi)

967. Kajs b. Ebi-Hazim pripovijeda: "Kada je Ebu-Bekr, r.a., posjetio jednu ženu, po imenu Zejneba, iz plemena Ahmes, primijetio je da ne govori. On zapita prisutne: 'Šta joj je? Zašto ne govori?' 'Zavjetovala se da će obaviti hadž šuteći!', rekoše mu. 'Govori!', naredio joj je. 'To nije dozvoljeno, jer je naslijeđe iz džahilijeta!' I žena progovori." (Buhari)

968. Sa'd b. Ebi-Vekkas, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao "Zabranjen je ulazak u Džennet onome ko svjesno bude tvrdio da pripada nekome drugom, a ne svom ocu." (Muttefekun alejhi)

969. Enes, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Dedžal će ući u svaki grad, izuzev Meke i Medine. Na svakom prilazu njima čuvat će ih meleki u safovima. Kada dođe do neplodnog slanog predjela u blizini Medine, Medina će se tri puta toliko snažno zatresti, da će Allah iz nje protjerati svakog nevjernika i munafika." (Muslim)

970. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Neće nastupiti Kijametski dan sve dok ne zarate muslimani sa Židovima. Židovi će se skrivati iza kamenja i drveća, a kamenje i drveće će progovoriti: 'Muslimanu, iza mene je Židov, dođi i ubij ga!' Samo drvo garkad neće govoriti, jer je židovsko drvo." (Muttefekun alejhi)

971. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Nije dozvoljeno vjerniku da ga zmija ujede dva puta iz iste rupa." (tj. da dva puta pada u istu grešku) (Muttefekun alejhi)

972. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, a.s, rekao: "S tri vrste ljudi Allah neće razgovarati na Sudnjem danu; niti će ih pogledati niti očistiti od grijeha, nego će ih žestoko kazniti: onoga ko u pustinji ima dovoljno vode pa je uskrati putniku; onoga ko proda neku robu poslije ikindije, obmanjujući kupca zakletvom u Allaha da je kupljena po to i to, pa kupac povjeruje; i čovjeka koji da prisegu na vjernost vladaru (imamu) radi ovosvjetske koristi, pa ako mu da čemu se nadao - bude vjeran, a ako mu ne da - iznevjeri ga." (Muttefekun alejhi)

973. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ljudi, Allah je dobar i prima samo dobro. Allah je vjernicima naredio ono što je naredio i poslanicima kada je rekao: poslanici, jedite dozvoljena i lijepa jela, i dobra djela činite.' (El-Mu'minum, 1) 'O vjernici, jedite dozvoljena i lijepa jela koja smo vam podarili.' (El-Bekara, 172) Zatim je govorio o čovjeku raščupane kose i prašnjavom od dugoga putovanja, koji diže ruke nebu moleći: 'Gospodaru moj, Gospodaru moj!' A hrana mu je haram, piće mu je haram, odjeća mu je haram i hranjen je haramom! Kako mu dova onda može biti primljena?" (Muslim)

974. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "S tri vrste ljudi Allah neće razgovarati na Sudnjem danu; niti će ih pogledati niti očistiti od grijeha, nego će ih žestoko kazniti: starca bludnika, vladara lašca i oholog siromaha." (Muslim)

975. 'Amr b. 'As, r.a., prenosi da je čuo Allahovog Poslanika, s.a.v.s., kada kaže: "Kada sudija uloži trud u presudi i pravedno presudi, ima dvostruku nagradu, a kada uloži trud u presudi i pogrešno presudi, ima jednu nagradu." (Muttefekun alejhi)

976. Ebu-Hurejre, r.a., kazuje: "Jedne prilike bili smo na gozbi sa Allahovim Poslanikom, as. Volio je plećku, i kada mu je dadoše, on zagrize i reče: 'Ja sam prvak ljudi na Sudnjem danu. A znate li zbog čega? Allah će sakupiti prijašnje i potonje narode najednom mjestu, tako da će ih jedan čovjek moći pregledati i jedan čovjek dozvati. Sunce će se nisko spustiti, pa će zapasti u nesnošljivu muku i brigu. Ljudi će povikati: 'Zar ne vidite u šta ste zapali i šta vas je zadesilo? Zar nećete potražiti nekoga da se za nas zauzme kod Gospodara?' Tada će reći jedni drugima: 'Potražite oca našeg, Adema!' Doći će Ademu i reći: 'Ti si otac čovječanstva, Allah te je svojom rukom stvorio, u tebe je život udahnuo, naredio je melekima da ti učine sedždu i nastanio te u Džennetu, pa se zauzmi za nas kod svoga Gospodara! Zar ne vidiš u šta smo zapali i šta nas je snašlo?' On će reći: 'Allah se danas rasrdio kao nikada prije ni poslije. Zabranio mi je da se približim drvetu, a ja sam prekršio zabranu. Ah, moje brige! Moje brige! Moje brige! Idite nekome drugom, idite Nuhu!' Kada dođu Nuhu, reći će mu: 'O Nuh! Ti si prvi Poslanik na Zemlji. Allah te je nazvao zahvalnim robom, pa se zauzmi za nas kod svog Gospodara! Zar ne vidiš u šta smo zapali i šta nas je zadesilo?' Ali on će reći: 'Moj Gospodar se danas rasrdio kao što nije nikada prije ni poslije. Dovu sam učio, pa sam prokleo svoj narod. Ah, moje brige! Moje brige! Moje brige! Idite nekome drugom, idite Ibrahimu!' Kada dođu Ibrahimu, reći će mu: 'Ti si Allahov Poslanik i prijatelj na Zemlji. Zauzmi se za nas kod svog Gospodara! Zar ne vidiš u šta smo zapali i šta nas je zadesilo?' 'Moj Gospodar se danas rasrdio kao što nije nikada prije ni poslije. Ja sam za života tri puta slagao! Ah, moje brige! Moje brige! Moje brige! Idite nekome drugom, idite Musau!', reći će on. Kada dođu Musau, reći će mu: 'Ti si Allahov Poslanik, odlikovao te je nad ostalim ljudima Svojim poslanstvom i govorom. Zauzmi se za nas kod svog Gospodara! Zar ne vidiš u šta smo zapali?' 'Moj Gospodar se danas rasrdio kao što nije nikada prije ni poslije. Ubio sam čovjeka, a to mi nije bilo naređeno! Ah, moje brige! Moje brige! Moje brige! Idite nekome drugom, idite Isau!', reći će on. Kada dođu Isau, reći će mu: 'Isa, ti si Allahov Poslanik i Allahova riječ, kojom je On život udahnuo u Merjemu. Iz bešike si razgovarao s ljudima. Zauzmi se za nas kod svoga Gospodara! Zar ne vidiš u što smo zapali?' 'Moj Gospodar se danas rasrdio kao što nije nikad prije ni poslije. (Isa nije spomenuo nijedan svoj grijeh.) Ah, moje brige! Moje brige! Moje brige! Idite nekome drugom, idite Muhammedu, s.a.v.s.!', reći će on." U drugom predanju doda je se: "Kada mi dođu, reći će mi: 'Muhammede, ti si Allahov Poslanik i pečat vjerovjesnicima! Allah ti je oprostio sve ranije i kasnije grijehe. Zauzmi se za nas kod svog Gospodara! Zar ne vidiš u šta smo zapali?'Tada ću doći ispod' Arša i pasti ničice na sedždu pred Gospodarom. Zatim će me nadahnuti zahvalom i pohvalom kojom nikada nikoga prije nije nadahnuo, i reći mi: 'Muhammede, podigni glavu. Zamoli, dat će ti se! Zauzimaj se (traži šefa'at), zauzimanje će ti se primiti!' Podignut ću glavu i reći: 'Moj ummet, Gospodaru! Moj ummet, Gospodaru!' 'Muhammede', reći će mi, 'uvedi iz svog ummeta u Džennet, na desna dženetska vrata, one koji neće polagati račun, a na druga dženetska vrata preostali će ulaziti, zajedno sa drugim ummetima.' 'Tako mi Allaha, u čijoj moći je moja duša! Dženetska vrata su široka koliko od Meke do Hedžera (u Bahrejnu), ili koliko od Meke do Busre (u Siriji).'" (Muttefekun alejhi)

977. Ibn-'Abbas, r.a., pripovijeda: "Ibrahim, s.a.v.s., doveo je Ismaila i Ismailovu majku (Hadžeru), koja ga je dojila, i ostavio ih pored Kabe, u hladu jednog drveta, nedaleko od Zemzema, u gornjem dijelu Harema. Tada u Meki nije bilo ni stanovnika ni vode. Ostavio im je vreću hurmi i mješinu vode i krenuo nazad. Ismailova majka krenu za njim, vičući nekoliko puta: 'Ibrahime, kuda ideš? Zar nas ostavljaš u ovoj dolini, bez ikoga živog i bez ičega?' Ibrahim se nije obazirao na nju. Ona zatim viknu: 'Je li ti Allah to naredio?' 'Jeste!', odgovori. 'Allah nas neće napustiti!', reče mu i vrati se nazad. Ibrahim, s.a.v.s., krenu dalje i kada je zamakao za brežuljak odakle ga ne vide, okrenu se Kabi, podiže ruke i prouči ove dove: "Gospodaru moj, ja sam potomstvo svoje nastanio u dolini u kojoj se ništa ne sije, kod Tvoje Svete kuće, da bi, Gospodaru naš, namaz obavljali; zato nadahni srca njihova da čeznu za njim i opskrbi ih raznim plodovima, da bi Ti bili zahvalni.' (Ibrahim, 37) Majka je dojila Ismaila i pila vodu, a kada je nestalo vode i nakon što su ona i sin ožednjeli, Ismail se počeo previjati po zemlji, dok ga je ona nemoćno gledala. Ona ustade, ne mogavši ga više tako gledati, i pošto joj je brežuljak Safa bio najbliži, pope se na njega i poče razgledati niz dolinu, ne bi li koga ugledala. Nikoga nije ugledala. Zatim je sišla niz brežuljak i kada je stigla usred doline, zadiže odjeću i potrča kao što trči izmoren čovjek, dok ne stiže na drugi kraj doline. Zatim se pope na brežuljak Mervu i poče razgledati ne bi li koga ugledala! Nikoga nije ugledala! Tako je trčala sedam puta. (Ibn-'Abbas kazuje: 'Allahov Poslanik, s.a.v.s., tada je rekao: 'Takav je sa'j koji ljudi obavljaju između Safe i Merve.') Kada se zadnji put popela na Mervu, čula je glas. Ona ponovo osluhnu, začu isti glas i povika: 'Čula sam! Ako u Tebe ima pomoći, pomozi!', i tada ugleda meleka kod Zemzema! Melek je kopao krilima, dok voda nije počela izvirati. Ona napravi korito da se voda ne razlijeva i rukama napuni mješinu. Kada god je zahvatila rukom, voda je još više ključala." (U drugom predanju navodi se: "Voda je izvirala onoliko koliko bi zahvatila.") Ibn-'Abbas dalje kazuje: "Tada je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: 'Allah se smilovao Ismailovoj majci! Da nije dirala Zemzem ili da nije rukama zahvaćala, Zemzem bi tekao kao rijeka!' Ibn-'Abbas nastavlja: "Kada se napila i zadojila dijete, melek joj reče: 'Ne bojte se stradanja! Ovdje je Allahova kuća, koju će podići ovaj dječak i njegov otac. Allah neće napustiti Svoje štićenike!' Temelji Kabe bili su malo uzdignuti i kada bi nadošla bujica, voda bi se razlijevala lijevo i desno. Tako potraja dok jednog dana nije naišla grupa ljudi iz plemena Džurhum iz pravca Kedaa, i ulogorila se niže Meke. Kada ugledaše pticu kako kruži, rekoše: 'Ova ptica kruži iznad vode, ali mi znamo da u ovoj dolini vode nema?' I poslaše dvojicu momaka. Momci se vratiše i rekoše im da su našli vodu. Kada su stigli do vode, upitaše Ismailovu majku: 'Dozvoljavaš li nam da ovdje odsjednemo?' 'Da, ali nemate pravo piti vodu!', reče im, i oni prihvatiše." Ibn-'Abbas doda je: "Allahov Poslanik, as., reče: 'Ismailova majka voljela je društvo i ljudi se nastaniše u njenoj blizini. Potom su poslali po njihove porodice i svi se tu zajedno naseliše. Kada su podigli nekoliko kuća i kada je Ismail odrastao, od ljudi iz plemena naučio je arapski jezik. Ljudi zavolješe Ismaila i oženiše ga njihovom djevojkom. Ubrzo je Ismailova majka umrla. Ibrahim, s.a.v.s., došao je da obiđe porodicu, nakon što se Ismail oženio i pošto ne nađe Ismaila u kući, upita ženu gdje je otišao. 'Otišao je u lov!', reče mu. Dalje je upita kako žive, i ona mu odgovori: 'Teško, živimo, mučno i bijedno!' požali se. 'Kada se vrati tvoj muž, prenesi mu selam i reci mu da promijeni kućni prag.' Po povratku, Ismail kao da je nešto osjetio, pa upita: 'Je li neko dolazio?' 'Jeste, dolazio je jedan, starac takav i takav! Pitao me je za tebe i ja mu rekoh gdje si, pa me je pitao kako živimo; ja mu rekoh teško i bijedno!' 'Je li ti šta rekao?', zapita je. 'Jeste, rekao mi je da ti prenesem selam i da promijeniš kućni prag.' 'To je moj otac, naredio mije date pustim. Idi svojima!' Ismail se ponovo oženi iz istog plemena. Nakon izvjesnog vremena, Ibrahim, s.a.v.s., ponovo dođe. Uđe u kuću i upita ženu o Ismailu. 'Otišao je u lov!', reče mu. 'A kako živite?' 'Živimo u dobru i izobilju!', i ona zahvali Allahu. 'Šta jedete?' 'Meso!' 'A šta pijete?' 'Vodu.' Ibrahim, s.a.v.s., tada prouči: 'Gospodaru moj, daj im berićet u mesu i vodi!' Allahov Poslanik, s.a.v.s., ovdje reče: 'Oni tada nisu imali usjeva, a da su ih imali, blagoslovio bi im. Zato ko nije Mekelija, neće mu prijati samo meso i voda.'" U drugom predanju kaže se da je upitao: "Gdje je Ismail?" "Otišao je u lov!" Zar se nećeš odmoriti, jesti i piti?" "A šta jedete i pijete?" "Jedemo meso i pijemo vodu", odgovori ona. Ibrahim, s.a.v.s., tada prouči: "Gospodaru, blagoslovi im hranu i pilo!" (Allahov Poslanik, s.a.v.s., reče: "To je bereket dove Ibrahima, s.a.v.s.") "Kada ti muž dođe, prenesi mu selam i reci mu da učvrsti kućni prag!" Po povratku, Ismail upita: "Je li iko dolazio?" "Jeste, dolazio je starac lijepog izgleda", i ona ga pohvali, "pitao je za tebe i kako živimo. Rekla sam mu da živimo lijepo!" "Je li što oporučio?" "Poselamio te je, i rekao ti da učvrstiš kućni prag!" "To je moj otac, a prag si ti, naredio mi je date zadržim kod sebe!" Kada je Ibrahim, s.a.v.s., došao treći put, zatekao je Ismaila kako pravi strijele u hladu drveta nedaleko od Zemzema. Kada ga ugleda, Ismail ustade i dočeka ga kao što sin dočekuje oca. "Ismaile!", reče mu, "Allah mi nešto naređuje!" "Učini ono što ti naređuje tvoj Gospodar!" "Hoćeš li mi pomoći?" "Hoću!", odgovori Ismail. "Allah mi naređuje da ovdje gradim Hram!", i on pokaza na izraženu humku. Kada su podizali temelje Hramu, Ismail je donosio kamen, a Ibrahim zidao. Pošto su ozidali temelje, Ismail mu je donio crni kamen, Ibrahim ga uzida i stade na njega. Ibrahim, zidajući, a Ismail donoseći kamen, učili su: "Gospodaru naš, primi od nas, jer Ti, uistinu, sve čuješ i znaš!" (El-Bekara, 127) (Buhari)

978. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Tako mi Allaha, svakog dana molim Allaha za oprost i pokajem mu se više od sedamdeset puta!" (Buhari)

979. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Tako mi Allaha, u čijoj ruci je moja duša, kada vi ne biste griješili, Allah bi vas zamijenio drugim narodom koji griješi, da Ga mole za oprost, pa da im oprosti." (Muslim)

980. Šeddad b. Evs, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Najbolji istigfar je da čovjek prouči: 'Allahu, Ti si moj Gospodar, i samo si Ti Bog, stvorio si me i ja sam Ti rob. Ugovor ispunjavam i održavam obećanje koliko mogu. Zaštiti me od zla mojih djela. Priznajem Tvoje blagodati prema meni i priznajem svoje grijehe, pa mi ih oprosti, jer samo Ti opraštaš grijehe!' Ko prouči ovaj istigfar danju, čvrsto u nj vjerujući, i toga dana umre prije nego omrkne, ući će u Džennet; a ko ga prouči noću, u nj čvrsto vjerujući, i umre prije zore, ući će u Džennet." (Buhari)

981. Sevban, r.a., kazuje: "Kada bi završio namaz, Allahov Poslanik, s.a.v.s., bi tri puta proučio: 'Estagfirullah'; i onda bi dodao: 'Gospodaru moj, Ti si spas i od Tebe je spas, i neka si slavljen, o Ti Uzvišeni i Plemeniti!'" (Muslim)

982. Enes, r.a., prenosi da je čuo Allahovog Poslanika, s.a.v.s., kada je rekao: "Uzvišeni Allah kaže: 'Čovječe, opraštat ću ti grijehe, ne obazirući se na njih, sve dok Me budeš zvao i molio. Čovječe, kada bi imao grijeha koliko do neba, pa Me zamolio za oprost, oprostio bih ti! Čovječe, kada bi Mi došao sa grijesima velikim kao Zemlja i susreo Me bez imalo širka, obasuo bih te sa isto toliko oprosta.'" (Tirmizi)

983. Ibn-Omer, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Žene, udjeljujte sadaku i učite što više istigfar, jer sam vidio da je vas najviše u vatri!" 'A zašto je nas najviše u vatri?', zapita jedna žena. 'Zato što mnogo proklinjete i što ste nezahvalne muževima. Ne znam da iko, kao vi, nepotpunije pameti i vjere, može nadvladati razumnog čovjeka!' 'A šta je manjkavost uma i vjere?', ponovo zapita žena. To što je svjedočenje dviju žena ravno svjedočenju jednog muškarca, i što nekoliko dana ne možete klanjati.'" (Muslim)

984. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Uzvišeni Allah kaže: 'Pripremio sam Mojim dobrim robovima ono što oči nisu vidjele, za što uši nisu čule, i što nikad nikome nije na um palo!" Proučite, ako hoćete, ajet: 'I niko ne zna kakve ih skrivene radosti čekaju kao nagrada za njihova djela.'" (Es-Sedžda, 17) (Muttefekun alejhi)

985. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Lica prve skupine, koja će ući u Džennet, će biti svijetla poput punog mjeseca, a onih koji će ulaziti poslije njih, poput najsvjetlije zvijezde na nebu. Neće obavljati ni malu ni veliku nuždu, neće zaudarati i pljuvati. Imat će češljeve od zlata, znoj će im biti mirisa mošusa, mangale od alojevog drveta i žene crnooke hurije, a svi će biti istog rasta, kao njihov otac Adem, šezdeset lakata u visinu." (Muttefekun alejhi)

986. Ibn-Mes'ud, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ja znam čovjeka koji će zadnji izaći iz Džehennema i zadnji ući u Džennet. Iz vatre će izaći pužući i Allah će mu reći: Idi, i uđi u Džennet!' Kada ode, pričinit će mu se da je pun, vratit će se i reći: 'Gospodaru, Džennet se ispunio!' Allah će mu opet reći: Idi, i uđi u Džennet!' Kada ode pričinit će mu se da je pun, vratit će se i reći: 'Gospodaru, Džennet se ispunio!' 'Idi, i uđi u Džennet!', Allah će mu ponovo reći. 'U njemu ćeš imati deset puta koliko ovaj svijet.' 'Zar mi se rugaš i ismijavaš me, a Ti si Vladar?"' Prenosilac hadisa dalje kazuje: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., nasmija se i ukazaše mu se bijeli zubi, pa reče: 'To je čovjek najnižeg stepena u Džennetu!'" (Muttefekun alejhi)

987. Enes, b. Malik, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Stanovnici Dženneta imaju trg, na kojem se sastaju svakog petka. Sjeverni vjetar će im puhnuti u lica i odjeću, pa će postati još ljepši i otmjeniji. Kada se vrate porodicama, reći će im: 'Tako nam Allaha, još ste ljepši i otmjeniji!' 'I vi ste, Allaha nam, još ljepši i otmjeniji!', odgovorit će im oni." (Muslim)

988. Ebu-Se'id i Ebu-Hurejre, r.a., prenose da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Kada stanovnici Dženneta uđu u Džennet, povikat će melek: 'Vječno živite, nikada nećete umrijeti; vječno budite zdravi, nikada se nećete razboljeti; vječno budite mladi, nikada nećete ostariti; i vječno se naslađujte, nikada nećete biti nesretni!'" (Muslim)

989. Ebu-Se'id el-Hudri, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Uzvišeni Allah reći će džennetlijama: 'O džennetlije!', i oni će se odazvati: 'Odazivamo Ti se, Gospodaru, u Tebe je svako dobro!' Allah će ih upitati: 'Jeste li zadovoljni!' 'A kako da ne budemo zadovoljni, Gospodaru, kada si nam dao ono što nisi dao nikome od Tvojih stvorenja!', odgovorit će. Onda će im Allah reći: 'Hoćete li da vam dam nešto još bolje od toga?' 'A šta može biti još bolje od toga?', zapitat će. 'Obasut ću vas svojim zadovoljstvom i nikada se na vas više neću rasrditi!', reći će im Allah." (Muttefekun alejhi)

990. Džerir b. Abdullah, r.a., pripovijeda: "Kada smo jedne noći sjedili sa Allahovim Poslanikom, s.a.v.s., on pogleda u puni Mjesec i reče: 'Vi ćete vidjeti vašeg Gospodara jasno kao što vidite ovaj Mjesec, a gledajući u Njega, nećete osjetiti tegobu.'" (Muttefekun alejhi)
_________________________________________________________________________________