petak, 8. veljače 2013.

Uslovi da bi djelo bilo primljeno od Allaha ?

Šejh Salih Al Munedžid
 
Pitanje:

Kad musliman uradi neko djelo, šta čini da ono bude primljeno kod Allaha i shodno tome da bude nagrađen. Je li dovoljno samo imati nijet da se slijedi Kuran i Sunet, pa ćeš dobiti nagradu za djelo iako je ono urađeno na pogrešan način. Ili da li se mora imati nijet slijeđenja Kurana i Suneta ali i da djelo mora biti urađeno prema tome?

Odgovor:

Hvala Allahu. Da bi se djela ibadeta primila kod Allaha i da bi se bilo nagrađen za njih, postoje dva uslova koja se moraju ispuniti:

Prvi je da je djelo učinjeno isključivo i samo u ime Allaha. Allah kaže: ..a naređeno im je da se samo Allahu klanjaju, da Mu iskreno, kao pravovjerni vjeru ispovjedaju, i da molitvu obavljaju, i da milostinju udjeljuju, - a to je ispravna vjera.(98;5). Značenje obožavanja jedino Allaha je da osoba treba imati takav nijet u svim svojim riječima i djelima, unutrašnjim i vanjskim, da sa njime traži Allahovo Lice (Njegovo zadovoljstvo). Allah kaže: ..ne očekujući da mu se zahvalnošću vrati..(92;19). I kaže Allah: "Mi vas samo za Allahovu ljubav hranimo, od vas ni priznanja ni zahvalnosti ne tražimo."(76;9). I kaže Allah: Onome ko bude želio nagradu na onome svijetu - umnogostručićemo mu je, a onome ko bude želio nagradu na ovome svijetu – dati ćemo mu je, ali mu na onome svijetu nema udjela.(42;20). I kaže Allah: Onima koji žele život na ovome svijetu i ljepote njegove - Mi ćemo dati plodove truda njihova i neće im se u njemu ništa prikratiti. Njih će na onome svijetu samo vatra peći: tamo neće imati nikakve nagrade za ono što su na zemlji radili i biće uzaludno sve što su činili.(11;15-16).

Prenosi se od Omera ibn Hattaba ra da kaže: Čuo sam Allahovog Poslanika savs da kaže: Nagrada za djela zavisi od nijeta i svak će biti nagrađen prema nijetu. Pa ko god učini hidžru radi dunjalučkih koristi ili da se oženi, njegova hidžra je za ono za što je nanijetio. (Buhari). Muslim prenosi od Abu Hurejre da je Allahov Poslanik savs rekao: Allah kaže: Ja sam neovisan o bilo kome. Onaj ko učini neko djelo radi nekog drugog osim Mene, Ja mu to djelo neću primiti. (Muslim).

Drugi uslov je da je djelo učinjeno na onaj način na koji je Allah propisao taj ibadet da se čini, a to je slijeđenje Poslanika savs u zakonima sa kojim je došao. Prenosi se od Poslanika savs da kaže: Ko god uradi neko djelo koja nije u skladu sa ovom našom stvari(Islamom), odbiće mu se.(Muslim). Ibn Redžeb kaže: Ovaj hadis gradi jedan od glavnih principa Islama. Ovo je kao vaga kojom se mjere djela prema vanjštini, baš kao i hadis: Djela su prema nijetima.. Baš kao što svako djelo čiji nijet nije bilo Allahovo zadovoljstvo, ne donosi nagradu, tako ni svako djelo koje nije urađeno po odredbi Allaha i Njegova Poslanika, će biti bačeno nazad onome ko ga je učinio. Ko god uvede neku novotariju u Islam, pa Islam nema ništa sa tim. (Jaami' al-'Uloom wa'l-Hukam, part 1, p. 176). Kaže Resul savs: Morate slijediti moj sunet i sunet pravednih halifa, čvrsto se držeći svojim očnjacima. I Resul savs je upzoravao na bidate kad kaže: Čuvajte se svake nove stvari, jer svaka nova stvar vodi u zabludu. (Tirmizi). Ibn Kajjim kaže: Allah je učinio da Mu se ibadet čini samo Njemu i to onako kako Sunet nalaže. Ovo dvoje su uslovi da bi se djelo primilo. Ukoliko se ne poklope ova dva uslova, djelo je neprihvatljivo. Allah kaže: Onaj koji je dao smrt i život da bi iskušao koji od vas će bolje postupiti.(67;2). Fudejl kaže: Najbolje postupati znači najviše predan Allahu i najviše prema Sunetu.

A Allah je Izvor Snage.

Islam Q&A

Šejh Salih Al Munedžid