utorak, 5. veljače 2013.

SUNNET JE APSOLUTNA BLAGODAT

Dvije su vrste blagodati: apsolutna i ograničena. 

1. Apsolutna blagodat vezana je za vječnu sreću, a to je blagodat Islama i Sunneta. Sreća na dunjaluku i Ahiretu sazdana je na tri temelja: Islamu, Sunnetu i spasu na dunjaluku i Ahiretu. Blagodat Islama i Sunneta je blagodat za koju nam je Allah , Azze ve Dželle, naredio da Ga moli-mo u našim namazima kako bi nas uputio na put onih koji ih slijede, onih koje je njima odlikovao i učinio ih pripadnicima Najvišega društva. Uzvišeni kaže, u prijevodu značenja ajeta: 

-„Oni koji su pokorni Allahu i Poslaniku, bit će u društvu onih koje je Allah blagodario, vjerovjesnika, pravednika, šehida i dobrih ljudi, a divno li je to društvo.” (En-Nisa, 69)

Ove četiri kategorije pripadnici su ove apsolutne blagodati. Ovi pripadnici su označeni riječima Uzvišenog, u prijevodu značenja ajeta El Maide, 3:

-„Danas sam vam vjeru vašu usavršio i blagodat Svoju pre- ma vama upotpunio i zadovoljan sam da vam Islam bude vjera.“ 

Usavršavanje se odnosi na vjeru, a upotpunjenje na blagodati. Omer ibn Abdul-Aziz kaže: „Vjerovanje ima svoje granice, obaveze, Sunnete i propise. Ko ih upotpuni, upotpunio je iman.“ (Buhari, 1/9) 

Allahova vjera je Njegov zakon, koji podrazumijeva Njegovu naredbu, zabranu i ono što On voli. Želi se reći da je apsolutna blagodat isključivo data vjernicima, a ona je blagodat Islama i Sunneta.

Ovoj blagodati uistinu može se radovati. Radovanje ovoj blagodati označava radovanje onome što Allah voli i čime je zadovoljan. Uzvišeni kaže, u prijevodu značenja ajeta:

-„Reci: ‘Neka se zato Allahovoj blagodati i milosti raduju, to je bolje od onoga što gomilaju.’“ (Junus, 58)

U opticaju su različite izreke ispravnih prethodnika (selefu salih) o Allahovim blagodatima i Njegovoj milosti: Islamu i Sunnetu. Shodno životnosti srca čovjek se raduje ovim dvjema stvarima. Što god je čvršći u njima, njegovo je srce radosnije. Čak, srce poigrava od radosti kada izvršava Sunnet i kada su ljudi najtužniji. Takav je ispunjen sigurnošću kada se ljudi plaše. (Ibn Kajjim, Idžtimau el džujuši islamijjeti ala gazvi el mu’attileti ..., 33-36/2)

2. Ograničena blagodat, kao što je blagodat zdravlja, bogatstva, pozicije, mnoštva djece, lijepih žena i slično. Ova blagodat je zajedni-čka i za dobročinitelja i za grješnika, i za vjernika i za nevjernika. Kada se kaže: „Allah nevjerniku daje blagodat“, prema ovom tumačenju je to istina. Ograničena blagodat je postepeno navođenje nevjernika i grješnika. Konačno ishodište ove blagodati je patnja za onoga kome nije darovana apsolutna blagodat. (Ibn Kajjim, Idžtimau el džujuši islamijjeti ala gazvi el mu’attileti .., 33-36/2)

____________________________________________________________

Iz Knjige: SVJETLOST SUNNETA I TAMA BID’ATA
Autor: Dr. Seid El Kahtani
______________________________________________________________