srijeda, 9. siječnja 2013.

TEMELJI ISLAMA - šejh El-Usejmin


šejh Muhamed ibn Salih El-Usejmin 

 

 

Postoji pet temelja na kojima se bazira Islam. Oni su spomenuti u hadisu kojeg prenosi Abdullah ibn Omer, radijallahu anhuma, od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da je rekao: 

 

 

“ Islam se temelji na pet stvari: Svjedočanstvu da nema boga sem Allaha i da je Muhammed, sallAllahu alejhi ve sellem, Njegov rob i poslanik, obavljanju namaza, davanju zekata, postu Ramazana i hadždžu. ” 

 

( Hadis prenose Buharija i Muslim ) 

 

(1) Svjedočenje da nema boga sem Allaha i da je Muhammed, sallAllahu alejhi ve sellem, Njegov rob i poslanik podrazumijeva čvrsto uvjerenje koje se izražava jezikom, izgovaranjem ovoga šehadeta. Ime Poslanika, sallAllahu alejhi ve sellem, se spominje zbog toga što je Allahova objava dostavljena preko njega, pa svjedočenje da je on rob i poslanik predstavlja sastavni dio šehadeta, a i iz razloga što su ova dva šehadeta osnova za ispravnost djela i njihovo primanje. Osnov za ovo je činjenica da djela ne mogu biti primljena bez iskrenosti (da budu usmjerena samo Allahu) i bez slijeđenja Poslanika, sallAllahu alejhi ve sellem. Tako se iskrenošću potvrđuje svjedočenje da nema boga sem Allaha, dok se slijeđenjem Poslanika, sallAllahu alejhi ve sellem, potvrđuje svjedočenje da je Muhammed Njegov rob i poslanik.

 

Rezultat ovog uzvišenog šehadeta jeste: oslobađanje srca i duše od robovanja stvorenjima kao i oslobađanje od slijeđenja nekoga drugoga sem poslanika. 

 

(2) Obavljanje namaza jeste vid obožavanja i robovanja Allahu. Obavljanje namaza mora biti stalno tokom čovjekova života i mora biti potpuno, tačno u određeno vrijeme i na tačno propisan način.

 

Konkretan rezultat ispravno i potpuno obavljena namaza jeste lahak život, radost i klonjenje od razvrata i loših dijela. 

 

(3) Davanje zekata također predstavlja vid robovanja Allahu izdvajanjem propisanog dijela imovine, iz one imovine koja podliježe zekatu.

 

Rezultat davanja zekata jeste čišćenje duše od loših osobina (škrtosti) kao i zadovoljavanje potreba Islama i muslimana. 

 

(4) Post ramazana je vid robovanja Allahu suzdržavanjem od svih stvari koje kvare post tokom ramazanskog dana.

 

Rezultat posta jeste navikavanje da se ostavljaju stvari koje su drage čovjeku u traganju za Allahovim zadovoljstvom. 

 

(5) Hadždž je ibadet koji podrazumijeva put ka Bejtullahu kako bi se obavili hadždžski obredi.

 

Hadždž navikava muslimana da ulaže, kako materijalna sredstva, tako i fizičke napore u pokoravanju Allahu; stoga se hadždž ubraja u jedan vid džihada na Allahovom putu. 

 

Plodovi ovih pet islamskih temelja čine od islamskog ummeta čist i ispravan ummet koji iskreno ispovijeda vjeru svome Gospodaru, i čine da se musliman odnosi prema ljudima pravedno i iskreno. Svi ostali islamski principi bivaju dobri ako su zadovoljeni ovi osnovni temelji Islama. A, ukoliko se poboljša vjersko stanje ovoga ummeta onda će se poboljšati i njegovo trenutno stanje u globalu… 

 

Onaj, koji želi da mu ovo bude potpuno jasno neka pogleda Allahove riječi: 

 

“ A da su stanovnici sela i gradova vjerovali i grijeha se klonili, Mi bi smo im blagoslove i s neba i iz zemlje slali, ali, oni su poricali, pa smo ih kažnjavali za ono što su zaradili.

A zar su stanovnici sela i gradova sigurni da ih Naša kazna neće snaći noću dok budu spavali ?

Ili, zar su stanovnici sela i gradova sigurni da ih naša kazna neće snaći danju dok se budu zabavljali ?

Zar oni mogu biti sigurni od Allahove kazne ? Allahove kazne se ne boji samo narod kome propast predstoji.” 

 

(Al-A’raf, 96-99) 

 

I neka pogleda u istoriju, kako su završili oni koji su bili prije. Istorija je odista pouka za one koji imaju pameti i za one čije srce nije prekriveno koprenom. 

________________________