Eselamu alejkum
Može li žena zaklati životinju i je li to klanje ispravno?
Ve alejkumus-Selam !
Nema smetnje da žena prinese žrtvu ako se smatra spremnom za takav čin. Njeno klanje se tretira ispravnim ako spomene Allahovo ime i oštrim predmetom presječe vratne žile, dušnik i jednjak. Kab b. Malik kaže da je njegova pastirka primjetila jednu ovcu koja je bila na samoj samrti, pa je razbila kamen i zaklala je. Kada je Kab obavjestio Poslanika, s.a.v.s., o tome, naredio je da se jede to meso. (Buhari, 5504.). Imam Ibn-Munzir navodi konsenzus pravnika po ovome pitanju. (Vidjeti: El-idžma, str. 79 i El-medžmua, 8/73). Imam Ibn-Abdil-Berr smatra da je ovo mišljenje apsolutne većine učenjaka i imama četiri pravne škole. (Vidjeti: Et-Temhid, 16/128 i Fethul-bari, 9/632.). Nema razlike, po ovom pitanju, između žene koja se nalazi u čistom periodu i žene u mjesečnom ciklusi ili nifasu. (Vidjeti: El-Muhalla, 7/453.), a Allah najbolje zna.
Es-Selamu alejkum !
odgovorio Mr. Safet Kuduzović (2005)
Može li žena zaklati životinju i je li to klanje ispravno?
Ve alejkumus-Selam !
Nema smetnje da žena prinese žrtvu ako se smatra spremnom za takav čin. Njeno klanje se tretira ispravnim ako spomene Allahovo ime i oštrim predmetom presječe vratne žile, dušnik i jednjak. Kab b. Malik kaže da je njegova pastirka primjetila jednu ovcu koja je bila na samoj samrti, pa je razbila kamen i zaklala je. Kada je Kab obavjestio Poslanika, s.a.v.s., o tome, naredio je da se jede to meso. (Buhari, 5504.). Imam Ibn-Munzir navodi konsenzus pravnika po ovome pitanju. (Vidjeti: El-idžma, str. 79 i El-medžmua, 8/73). Imam Ibn-Abdil-Berr smatra da je ovo mišljenje apsolutne većine učenjaka i imama četiri pravne škole. (Vidjeti: Et-Temhid, 16/128 i Fethul-bari, 9/632.). Nema razlike, po ovom pitanju, između žene koja se nalazi u čistom periodu i žene u mjesečnom ciklusi ili nifasu. (Vidjeti: El-Muhalla, 7/453.), a Allah najbolje zna.
Es-Selamu alejkum !
odgovorio Mr. Safet Kuduzović (2005)