nedjelja, 6. siječnja 2013.

Kako je Sfinga ostala bez nosa ?

Kako je Sfinga ostala bez nosa ?

 

Kao i svi turisti, čiju smo ulogu i mi otprilike igrali, logično je bilo da ćemo posjetiti i Gizu, gdje su izgrađene piramide… Na kraju, kad razmislim, piramide me nisu oduševile. Dojmile su me se kao spomenici ljudske gluposti i samoljublja. Upuste vas u piramidu i hodate gore-dolje, prolazite kroz nekakve prostorije… i, na kraju, opet ništa.

 

Jedino što mi je iz Gize ostalo u sjećanju, a što mi je tek poslije ispričao vodič u Luksoru, jest Sfingin nos, kojeg, ustvari, i nema. Naime, kip sa glavom čovjeka i tijelom lava ostao je bez nosa još u vrijeme dolaska ashaba u Egipat. Vodič kaže da je Sfingi tada iz pijeska virila samo glava. Neki su joj se klanjali, pa su ashabi, da bi im pokazali da je to samo komad kamena bez posebne vrijednosti, razbili njen nos.

 

To je jedna verzija. Drugu često pričaju Evropljani - o Napoleonovim topovima i glavi Sfinge.

  

Isječak iz reportaže - Sjećanje na Kairo - Piše: Hišam Hafizović