nedjelja, 20. siječnja 2013.

ISPRAVNI PRETHODNICI I NJIHOV STRAH OD ALLAHA

ISPRAVNI PRETHODNICI, NJIHOV STRAH OD UZVIŠENOG ALLAHA I SVJESNOST DA IH ON UZVIŠENI NADZIRE 

Kaže Abdullah ibn es-Sirijj: "Rekao je Ibn-Sirin: 'Uistinu, ja poznajem grijeh zbog kojeg sam iskušan dugom. Rekao sam jednom čovjeku –Propalico- prije četrdeset godina'." –Kaže Abdullah: "Upoznao sam Ebu-Sulejmana ed-Daranija s ovim riječima, pa mi je rekao: 'Njihovi grijesi su bili malobrojni, tako da su znali zbog kojeg grijeha su bili iskušavani; dok, naši grijesi su se toliko umnožili da više ne znamo s koje strane nam dolaze belaji'." (Sifetu-s-safve, 3/246)

Kaže Kubej ibn Kajs El-Anberi: "Ed-Dahak ibn-Muzahim, kada bi omrknuo, rasplakao bi se, pa bi ga upitali: 'Šta te rasplakalo?' Odgovarao bi: 'Ne znam kakva su moja djela danas uzdignuta (Uzvišenom Allahu)!'" (Sifetu-s-safve, 4/150)

Kaže Kenanetu ibn-Džebele es-Sulemi: "Rekao je Bekr ibn-Abdullah: 'Kada vidiš nekoga starijeg od sebe, reci: -Ovaj me je pretekao u vjerovanju i dobrim djelima, i on je bolji od mene.- Ukoliko, pak, vidiš mlađeg od sebe, reci: -Ja sam ovog pretekao u grijesima i nepokornosti i on je bolji od mene.- Kada vidiš svoje drugove kako te uvažavaju i poštuju, reci: -Ovo je dobrota koju moji drugovi posjeduju i pružaju je drugima.- Međutim, ukoliko doživiš od njih neprijatnost, reci: -Ovo je sve zbog mojih grijeha koje sam počinio.'" (Sifetu-s-safve, 3/248)

Pričao je Kasim ibn-Muhammed: "Putovali smo jedne prilike s Abdullahom ibnul-Mubarekom i tokom svog tog našeg putovanja pitao sam se: 'Po čemu je ovaj čovjek bolji od nas, pa je tako čuven i poznat među narodom?! Ako klanja, klanja kada i mi klanjamo! Ako posti, posti kada i mi postimo! Ako izlazi u pohod, ako se bori, i mi se borimo s njim! Ako obavlja hadždž, i mi ga obavljamo s njim!'" Kaže Kasim ibn-Muhammed: "(Moja zapitkivanja nisu prestala sve do jedne večeri) Na putu za Šam odsjeli smo u jednoj kući da večeramo. Svijeća koja je osvjetljavala unutrašnjost prostorije, iznenada, dok smo večerali, ugasila se. Prišao je jedan od nas mjestu gdje se nalazila svijeća i ponovo je upalio. Pogledao sam Abdullaha ibnul-Mubareka, kad, njegova brada, sva njegova brada, bila je natopljena suzama. Rekao sam sebi: 'Ovo je ono, što ovog čovjeka čini boljim od nas. Možda se on, nakon što se svijeća ugasila i prostorijom zavladala tama, prisjetio Sudnjeg dana.'" (Sifetu-s-safve, 4/145)

Prenosi se da je rekao El-Merruvezi: "Upitao sam Ahmeda: 'Kako si osvanuo?' Rekao je: 'Kako će osvanuti onaj od koga Uzvišeni Allah traži da ispunjava obaveze koje mu je On Uzvišeni propisao! Poslanik od njega traži da postupa po sunnetu kojeg mu je dostavio i objasnio! Dva meleka ga nadziru i bilježe njegova djela, radi li ih kako treba ili ne! Njegova duša traži da udovolji njenim strastima! Iblis ga podstiče na zlo! Melek smrti čeka dozvolu od Uzvišenog da mu uzme dušu! A njegova porodica čeka da im donese opskrbu (koju im je Uzvišeni Allah propisao)!'" (Sijer e'alami-n-nubela', 11/227) 

medinabosna.com 
_________________________________