srijeda, 23. siječnja 2013.

Mali predznaci Sudnjeg dana

hfz.mr.Muhammed Fadil Porča

Od mudžiza, ili natprirodnih stvari poslanstva, i istinitosti Allahovog Poslanika sallallahu alejhi ve sellem, jeste i ono o čemu nas je obavijestio što će se desiti u bližoj i daljoj budućnosti. O događajima o kojima ljudi ništa nisu znali; nešto od toga se već desilo, a nešto tek treba da se desi. Sve to ukazuje na istinitost njegovog časnog poslanstva, kao i na činjenicu da je on Allahov Poslanik koji je doslovno, ispravno i izvorno dostavio Allahovu poruku čovječanstvu. 

Od onoga o čemu nas je obavijestio Allahov Poslanik, Muhammed sallallahu alejhi ve sellem, jesu predznaci Sudnjeg dana. To su zbivanja koja će se u raznim vremenskim intervalima dešavati prije Sudnjeg dana i koja ukazuju na približavanje tog velikog događaja ljudima. Predznaci Sudnjeg dana služe ljudima kao Allahova opomena kako bi Ga se još više bojali i pripremali za polaganje računa. Saznanjem i čvrstim ubjeđenjem istinosti dolaska Sudnjeg dana, se ispravnim vjernicima koji slijede Allahovu knjigu i praksu Allahovog Poslanika sallallahu alejhi ve sellem, povećava iman i oni bivaju još čvršći i jači u svom vjerovanju. Vjernici, kako male tako i velike predzanke Sudnjeg dana, prepoznaju, spremnije ih dočekaju i uz Allahaovu pomoć lakše kroz njih prolaze. 

Spomenut ćemo neke od predznaka Sudnjeg dana, koji su preneseni ispravnim lancima prenosioca hadisa Muhammeda sallallahu alejhi ve sellem. 

Od malih predznaka Sudnjeg dana jeste ono što se bilježi u “Musnedu” imami Ahmeda i u “Sunenu” Ebu Davuda, gdje kaže Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem: “Zaista, pred Sudnji dan, će biti velika iskušenja. Kao tmine mrkle noći, u njima će čovjek osvanuti kao vjernik, a omrknuti kao nevjernik.” Dakle, lahko će se gubiti vjera. U čemu se to ogleda, pojašnjava Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem i kaže: “Prodavat će svoju vjeru za neku malu i neznatnu dunjalučku korist.” “... za malu neznatnu dunjalučku korist” znači da sve što je na ovom svijetu, u poređenju s vjerom jeste neznatno i bezvrijedno. Koliko je jedna osoba koja uživa razne bagodati zaista zahvalna Allahu, ukoliko to zamijeni svojom vjerom?! Kada bi se sve što je na ovom svijetu i mnogo više od toga posjedovalo... sve je to neznatno u pogledu koristi prema vjeri - prema Islamu. U brojnim i velikim iskušenjima, koja su već zadesila ljude i koja će se nastavljati, mnogi “vjernici” su gubili i nažalost, gubit će svoju vjeru. Prije zbivanja nekog problema, tj. iskušenja, ljudi se čine svi jednaki – iste jačine imana. Muslimani po imenu. Međutim, kada naiđu iskušenja, ljudi ih različito prevazilaze. Pojave se “kategorije” osoba. Jedni bolji, drugi manje dobri. U pogledu toga je i Kur’anski ajet: “Ne može Allahu biti da ostavi vjernike na onome na čemu ste vi, dok ne odvoji ono što valja od onoga što ne valja”. Dakle, dok se jasno ne odvoji dobro od lošeg. Tako je s mnogobrojnim iskušenjima. 

Svakako da iskušenja nikome nisu draga, ali u svakom iskušenju ima dijelić koristi – pogotvo za jednog mu’mina. Raspoznaje se kakav je zaista onaj koji se suočava s određenom vrstom iskušenja. Čovjek biva stavljen na kušnju, kao zlatarevo zlato da bi se ispitila njegova prava vrijednost. “Misle li ljudi da će biti ostavljeni ako kažu mi vjerujemo, i da neće biti stavljeni na iskušenje?” Iskušenje ne zaobilazi vjernika. Allah kaže: “Mi vas stavljamo na iskušenje i u dobru i u zlu.” Sulejman alejhi selam je bio na vrhuncu svoje vlasti, koju mu je Allah dao i koju nikome više na dunjaluku neće dati, zbog dove Allahu: “Gospodaru moj, podari mi vlast koju nikome nećeš dati!” Služili su mu džinni, vjetar, pa čak i šejtani su mu se morali pokoravati. Na vrhuncu te moći i vlasti, kada mu je džin donio prijestolje kraljice od Sabe, za dijelić stotinke, on kaže: “Ovo je od blagodati Gospodara moga da me iskuša, da me stavi na ispit hoću li biti zahvalan ili nezahvalan.” Takav je bio ispit Sulejmana, alejhi selam. 

Vjera čovjeku treba i mora biti najvažnija, i ona se mora čuvati u vremenu velikih iskušenja. Za vrijeme velikih iskušenja se treba pripremati učenjem Kur’ana, bogobojaznošću, dobrim djelima, druženjem s ispravnim i bogobojaznim ljudima. Živjeti onim načinom života koji će čovjeka učiniti još opreznijim nego li jeste. Iskreni vjernik neće vjerovati u laži koje se iznose na Allaha i Njegovu uzvišenu vjeru; razni pokušaji neprijatelja Islama neće uspjeti da ga odvrate od ustaljenog načina života koji se izgradio na temeljima Islama. Iskreni vjernik neće sebi dozvoliti da se zabrine za ovosvjetsku egzistenciju, i da zbog mogućih posljedica po tom pitanju prestane praktikovati svoju vjeru. 

U hadisu koji bilježi imam El Buhari, Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem kaže: “Kada se emanet pronevjeri, onda očekuj Sudnji dan.” Upitaše ga kako će biti pronevjeren emanet. Poslanik sallallahu alejhi ve sellem odgovori: “Kada bude dato vođstvo nad ljudima onima koji nisu za to, onda očekuj Sudnji dan.” Dakle, kada ljude budu predvodili neznalice u vjeri i poznavanju vjerskih propisa. Ako vuk preuzme stado da čuva, šta će biti od tog stada? Ako nepošteni i pokvareni preuzmu vodstvo nad jednim narodom, šta će biti od tog naroda? Kada se nered pojavi na dunjaluku, očekujmo Sudnji dan. 

Od hadisa koji nam nagovještavaju dolazak Sudnjeg dana jeste i ono što prenose Buharija i Muslim od Poslanika sallallahu alejhi ve sellem : “Od predznaka Sudnjeg dana jeste da će biti podignuto znanje.” Znanje će nestati, “...a neznanje će se učvrstiti među ljudima”. I zaista, kada mnoge pitamo o vjeri, neće znati odgovoriti. Neznanje će se proširiti. Bit će puno više onih koji ne znaju od onih koji znaju. Da li je došlo takvo vrijeme?! Ljudi će zbog nestanka znanja pred Sudnji dan, odbijati sunnet Poslanik sallallahu alejhi ve sellem. Pravdat će se time da su se ograničili na Kur’an. 

Od predznaka Sudnjeg dana jeste i ono što nam bilježi imam El Buhari, gdje Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem kaže: “Nestajat će dobri ljudi jedan po jedan, pa će onda ostati među ljudima ološ, kao što ostaje trunje od pšenice i od hurmi.” Allah im neće pridavati pažnju, zato što ne vrijede, zato što nisu cijenili Allahovu vjeru. Mi to danas i primjećujemo – u današnje vrijeme je teže naći pobožne, nego što je to prije bilo. 

Tabarani bilježi da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem rekao: “Zaista je od predznaka Sudnjeg dana da se pojavi iznenadna smrt.” Zdravu osobu iznenada zadesi smrtni čas. Pred Sudnji dan će se proširiti ratovi kako bilježi imam Muslim u svom “Sahihu”: “Neće nastupiti Sudnji dan dok ne bude među ljudima puno hrdža”, pa su ashabi upitali: “ O, Allahov Poslaniče - šta je to “hrdž?” On im je odgovorio: “Ubijanje, ubijanje.” Ubistva će postati uobičajna pojava. I već su postala. Danas nas svakodnevno mediji informisanja obavještavaju o ubistvima. 

Pred Sudnji dan će se vrijeme približiti, odnosno skratiti, kako kaže Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem: “Neće nastupiti Sudnji dan dok se ne približi vrijeme.” Vrijeme će brzo prolaziti, tako da će čovjek izgubiti svaki osjećaj za vrijeme, i čudit će se neshvatljivom proticanju vremena. Stariji ljudi pripovjedaju kako je prije bilo mnogo više vremena i kako se u tom vremenu moglo mnogo više uraditi nego što je to danas slučaj. Neki objašnjavaju ovaj hadis činjenicom da će se ukinuti bereket u vremenu, tako da će vrijeme prolaziti, a ljudi neće osjetiti vrijednost tog vremena. Drugi hadis govori da će se “približiti čaršije”, a to se danas i ostvarilo proširenjem gradova. Pojava interneta je drugi vid tog proširenja. Od kuće se mogu obavljati razni poslovi. Postalo je sve kao jedna “čaršija”. Ovaj hadis, Allah najbolje zna, je u svojoj stvarnosti. Vrijeme tako brzo prolazi da ga ljudi i ne osjete. 

Od predznaka Sudnjeg dana se spominje u hadisu kojeg bilježi imami Ahmed, da će u vremenu pred Sudnji dan biti mnogo nepravedne policije. Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem kaže: “Pred Sudnji dan će se proširiti kamata, nemoral i alkoholno piće.” U drugom hadisu Poslanik sallallahu alejhi ve sellem govori: “Pojavit će se u mom ummetu ljudi koji će dozvoljavati nemoral, svilu, opojna pića i muziku.” 

U hadisu kojeg prenosi Buhari, Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem kaže: “Neće nastupiti Sudnji dan dok u velikom broju ne budu zemljotresi.” Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem nagovještava da će ovaj ummet zadesiti pred kraj dunjaluka ono što je zadesilo prijašnje narode (neki će biti pretvoreni u životinje, a neki će biti gađani kamenjem s neba). Aiša radijalahu anha je pitala Allahovog Poslanika sallallahu alejhi ve sellem: “Allahov Poslaniče, zar možemo biti uništeni, a među nama ima dobrih?” A on odgovara: “Može, kada se proširi nevaljaština.” 

Oni koji nisu krivi za to, ili koji nisu učestvovali u tim grijesima, bit će proživljeni na Sudnjem danu prema svojim nijjetima, a kazna će svakako sve zadesiti. 

U hadisu koji je mutefekun alejhi, Poslanik sallallahu alejhi ve sellem kaže: “Neće nastupiti Sudnji dan, dok ne prođe čovjek pored nečijeg kabura, a da ne kaže da sam Bog d’o ja na njegovom mjestu.”Doživjet ćemo velika iskušenja, a sačuvan će biti onaj koga Allah sačuva, koji se okiti imanom i bogobojažnošću. Onaj koji bude znao za Allaha u blagostanju, Allah će za njega znati u vremenu iskušenja. 

Ovo treba da bude pouka svima nama, da čovjek još više radi po ovoj vjeri i da je se prihvati. Da ojača svoj iman i da bude uz bogobojazne. Predznaci Sudnjeg dana su opomena svim svjetovima i upravo usljed opomene, čovjek treba još više da se trudi kako bi zadobio Allahovo zadovoljstvo. Da radi u ime Allaha i po Njegovim naredbama, da radi na svom imanu i da bude uz one koji će mu pri tome olakšati i pomoći. 
_____________________________________