četvrtak, 24. siječnja 2013.

GREŠKA U VJEROVANJU - Govor da je Uzvišeni Allah na svakom mjestu

Neka je slava i hvala Uzvišenom Allahu, onoliko koliko je Njegova -subhanehu ve te'ala- veličina i koliko samo Njemu Uzvišenom dolikuje. Nema drugog Boga osim Allaha.

Neka je salavat i selam Poslaniku -sallallahu alejhi ve selleme-, na njegovu porodicu, ashabe, kao i sve one koji slijede ispravnu i  kod Uzvišenog Allaha jedinu priznatu vjeru, islam, sve do Sudnjega dana.

Ovaj govor da je Uzvišeni Allah prisutan Svojim bićem na svakom mjestu gdje se spomene suprotan je kur'anskim i sunnetskim tekstovima i mišljenju ispravnih generacija.

Kaže Uzvišeni Allah:

" Jeste li sigurni da vas Onaj koji je na nebesima neće u zemlju utjerati, kada se ona iznenada počne tresti ?"  (Prijevod značenja 16. ajeta sure El-Mulk)

" Ako neko želi veličinu, pa- u Allaha je sva veličina! K Njemu se dižu lijepe riječi, i dobro djelo On prima. - A one koji imaju rđave namjere čeka patnja nesnosna, i njihova rabota je bezuspješna. " (Prijevod značenja 10. ajeta sure Fatir)

" Već ga je Allah uzdigao Sebi. - A Allah je Silan i Mudar. " (Prijevod značenja 158. ajeta sure En-Nisa)

Kaže Poslanik -sallallahu alejhi ve sellme- u hadisu koga bilježe Buharija i Muslim: " Zar nećete biti povjerljivi, a ja sam vam povjerljivi od Onog Koji je na nebesima, dolaze mi vijesti s nebesa jutrom i večeri. "

U Sahihu Muslima se prenosi od Muavije ibn Hakema -radijallahu te'ala anhu- da je Allahov Poslanik -sallallahu alejhi ve selleme- upitao robinju: "Gdje je Allah?" Odgovorila je: "Na nebesima." - "Ko sam ja?" -upita Allahov Poslanik. Kaže robinja: "Ti si Allahov Poslanik!" Kaže Allahov Poslanik: "Oslobodi je, uistinu je ona vjernica."

 Mnogobrojni su hadisi sličnog značenja.

Rekao je Imam el-Evzaii: "Živjeli smo a tabiini su govorili -Uistinu je Uzvišeni Allah iznad Arša i vjerujemo u ono što je došlo u sunnetu od Njegovih osobina-."

Rekao je Imam Malik: "Allah je na nebu. Svojim znanjem je na svakom mjestu i ništa Mu nije skriveno."

Prenosi se od Alije sina Hasanovog, sina Šekika da je rekao: Rekao sam Abdullahu ibnul-Mubareku - Kako da poznajemo našeg Uzvišenog Gospodara?- Rekao je Abdullah: "On, Uzvišeni je iznad sedmog neba iznad Arša. Mi ne kažemo kao što kažu el-Džehmije: 'Uistinu je On ovdje i ovdje na zemlji.' Upitan je Ahmed ibn Hanbel ovo pitanje pa je odgovorio: "Ovako je kod nas."

Rekao je Imam Šafija: "Govor koji se prenosi iz sunneta na kome sam i ja, i na kome su mnogi drugi koje sam sreo, kao što su Sufjan i Malik, jeste: "Potvrda šehadeta LA ILAHE ILLALLAH WE ENNE MUHAMMEDEN RESULULLAH, i da je Allah iznad Arša iznad nebesa, približava se Svojim stvorenjima kako hoće i spušta se na dunjalučko nebo kako hoće."

Rečeno je Imamu Ahmedu: "Allah je iznad sedmog neba, iznad Arša, neovisan o Svojim stvorenjima, sa Svojom moći i Svojim znanjem je na svakom mjestu?" Rekao je Ahmed: "Da, On je iznad Arša i ništa ne promiče Njegovom znanju."

Prenosi se od Abdurrahmana ibn ebi Hatima da je rekao: "Upitao sam svoga oca i Ebu Zur'u, Allah im se smilovao, o mezhebu, pravcu ehli-sunneta u temeljima vjere, o onome što su oni vidjeli kod učenjaka širom svijeta, i šta je njihovo ubjeđenje po tom pitanju?" Odgovorili su mi: "Sreli smo učenjake širom svijeta i od njihovog pravca, ubjeđenja bilo je i to da je iman govor i djelo, da se povećava i smanjuje; Kur'an je Allahov Govor, nije stvoren; sve što se događa bilo dobro ili zlo Allahova je odredba; Uzvišeni Allah je iznad Arša, neovisan od Svojih stvorenja, kao što je Sebe opisao u Kur'anu i kao što Ga je opisao Njegov Poslanik, Muhammed - sallallahu alejhi ve selleme- ne pitamo o kakvoći svega toga; On svojim znanjem obuhvata sve. Ništa Njemu nije slično i On je Onaj koji sve čuje i sve vidi."

Rekao je Imam ibn Huzejme: "Onaj ko ne prizna da je Allah iznad Arša, da se uzvisio iznad sedam nebesa i da je neovisan od Svojih stvorenja,- on je nevjernik. Traži se od njega da se pokaje, pa ako se pokaje dobro je. A ako se ne pokaje ubija se i baca na smetljište kako ne bi svojim neugodnim mirisom (koji se javlja prilikom truljenja tijela) uznemiravao stanovnike (i ehlu-l-kible i ehlu-z-zimme)."

Rekao je Šejh Abdul-Kadir el-Džejli u svojoj knjizi "Gunijetu": "On, Uzvišeni Allah, Uzvišen je iznad Arša, posjeduje svu vlast i svojim znanjem obuhvata sve.

Kaže Uzvišeni Allah: "Ako neko želi veličinu, - pa u Allaha je sva veličina! K Njemu se dižu lijepe riječi i dobro djelo On prima. Allahov Poslanik, one koji imaju rđave namjere čeka patnja nesnosna i njihovo spletkarenje je rabota bezuspješna." (Prijevod značenja 10. ajeta sure Fatir)

Nije dozvoljeno da se kaže za Njega -subhanallahu ve teala- da je na svakom mjestu, nego je iznad Arša, "Milostivi, Koji se iznad Arša uzvisio." ( Prijevod značenja 5.ajeta sure Ta-Ha) iznad nebesa, kao što kaže i Sam Uzvišeni, i na nama je da to prihvatimo bez ikakvog tumačenja. On -subhanehu ve teala- je svojim bićem iznad Arša. Ovo je objavljeno u svim knjigama koje su objavljivane poslanicima bez objašnjenja kakvoće." (Muhtesar-l-uluvv li-z-Zehebi bi tahkiki-l-Albanijj, str. 137; Mearidžu-l-kabul, 1/90-135)

Rekao je Šejhul-islam Ibn Tejmije: "U iman, vjerovanje, u Allaha ulazi i vjerovanje u sve ono sa čime se opisao Uzvišeni Allah u Svojoj Knjizi, Kur'anu, u ono što je došlo od Poslanika -sallallahu alejhi ve selleme- i ono na čemu su se složili ispravni prethodnici ovog ummeta, da je On iznad nebesa, iznad Arša, Uzvišen od Svojih stvorenja, s njima je sa Svojim znanjem ma gdje oni bili, zna sve šta oni rade, kao što je to spomeno u Svojoj Knjizi: "U šest vremenskih razdoblja On je nebesa i Zemlju stvorio, i onda se iznad Arša uzvisio; On zna šta u zemlju ulazi i šta iz nje izlazi i šta s neba silazi i šta se prema njemu diže, On je s vama ma gdje god bili, i sve što radite Allah vidi." ( Prijevod 4.ajeta sure el-Hadid)

Riječi "On je s vama" ne znače, da se Allah miješa sa stvorenjima (nego je On, Uzvišeni Svojim znanjem uz Svoja stvorenja)  što je suprotno onome na čemu su se složili ispravni prethodnici ovog ummeta i onome što je Uzvišeni dao u prirodi svakog čovjeka. Kao što je i mjesec jedan od Allahovih dokaza, jedno od Allahovih stvorenja. Njegovo mjesto je na nebu i on je s putnikom ili bilo kojim drugim čovjekom gdje god on bio.

Tako je i Uzvišeni Allah iznad Arša, nadzire Svoja stvorenja, promatra, kontroliše ih, i čini sve što je svojstveno samo Njemu -subhanehu ve teala." (El-Akidetu-l-Wasitijje, šerh-š-šejh Salih Fewzan, str. 129)

Rekao je Hafiz El-Hakemi -rahmetullahi teala alejhi-: "Svjedočimo postojanje Uzvišenog Allaha, Arša, svih meleka, poslanika, knjiga i svih stvorenja. Potvrđujemo sve ono čime se naš Uzvišeni Gospodar opisao u Svojoj knjizi, u ono čime Ga je opisao Poslanik -sallallahu alejhi ve selleme- i u sve ono na čemu se složio ehli-s-sunnet ve-l-džemat. Svjedočimo da je naš Gospodar iznad Arša iznad nebesa, neovisan o Svojim stvorenjima. Zna sve o Svojim stvorenjima. Ništa Mu nije skriveno. Uzvisio se iznad Arša kao što je to spomenuo (u Kur'anu), na onaj način kako je to On Uzvišeni htio i kako to samo Njemu dolikuje. Ne pokušavamo Njegovo uzvisivanje iznad Arša protumačiti na neki drugi način osim onako kako nam je to On Uzvišeni pojasnio niti uopšte pitamo kako se to desilo, nego kažemo: 'Vjerujemo u Allaha i u sve ono što je došlo od Njega onako kako to On traži i vjerujemo u Poslanika i sve što je došlo od Poslanika onako kako to on traži; i ne trebamo za vođu nikoga i ništa drugo osim Kur'ana i Sunneta. Ne odbacujemo Kur'an i Sunnet povodeći se za nečim drugim niti zapostavljamo i odbacujemo ono što je došlo u njima, nego prenosimo što je u njima i ne upuštamo se u govor o onim stvarima  koje oni (Kur'an i Sunnet) nisu spomenuli.

Nema snage niti moći osim s Allahom, Uzvišenim i Silnim." (Mearidžu-l-kabul)

E.M.

_______________________________________