srijeda, 23. siječnja 2013.

6 Načina rješavanja problema u braku

šejh Jahja Ibrahim El-Jahja

Pored lijepih osobina kojima se muškarac i žena trebaju okititi, ostaje ljudska priroda, koja se ogleda u ljutnji, uznemiravanju, nenamjernim greškama, šejtanskom došaptavanju, kao i spletkama od strane šejtana među ljudima i džinima koji su u zasjedi pred svakom sretnom kućom. Ovome treba dodati da je priroda života na ovome svijetu napor i patnja.

Oba supružnika ovo moraju uzeti u obzir i da njihov odnos sa problemima bude s puno razumijevanja, poimanja, pozitivnog mišljenja, te da na nesporazume nastale u braku gledaju kao na nešto što može postati razlogom dijaloga i razumijevanja ukoliko se ispravno odnosi sa njima.

Način na koji bračni drugovi prilaze problemu može dovesti do njegova rješavanja, ali ga isto tako može produbiti i proširiti. Prije nego se upusti u rješavanje problema u braku, bitno je povesti računa o sljedećim stvarima:

Prvo: Nema sumnje da oštre, teške i neodmjerene riječi imaju dugotrajan odjek i nakon okončanja nesporazuma. Tome treba dodati emotivne rane koje nastaju u dušama. Stoga je nužno udaljavanje od ružnih riječi, vrijeđanja porijekla, ugleda, položaja, ili psovanja i omalovažavanja porodice i rodbine.

Drugo: Šutnja i nerazgovaranje o problemu je negativno privremeno rješenje, jer srdžba i ljutnja se tako brzo pojavljuju ako se pojave njihovi razlozi ili pri najmanjem nesporazumu. Gušenje problema u duši je početak psihičkih kompleksa i konstantnog duševnog nemira.  Rješenje je da se zaboravi i oprosti tako da obje strane budu zadovoljne ili da se problem riješi. Rješenje mora obuhvatiti sve ono što se nalazi u duši i treba biti bazirano na zadovoljstvu i iz punog srca.

Treće: Izbjegavanje momenata koji će dovesti do pobjede jedne od strana nad drugom, koji samo produbljuju sukob i još više ga ukorijenjuju; poput: ismijavanja, oholosti, nadmenosti i umišljenosti.

Ebu Davud, Et-Tirmizija i Ahmed prenose od Ebu Džurej Džabira ibn Sulejma da je rekao: " Vidio sam čovjeka, kako ljudi prihvataju sve njegove riječi, ne bi ništa rekao, a da to oni ne bi prihvatali. Pitao sam ko je taj čovjek i rekli su mi da je to Allahov poslanik, sallallahu alejhi ve sellem...

Rekao mi je: " Obaveži mi se da nećeš nikoga vrijeđati ! "

Nakon toga nikoga nisam vrijeđao, ni slobodnog čovjeka niti roba, ni kamilu niti ovcu.

Zatim mi je rekao: " Ništa od dobročinstva nemoj potcjenjivati, a da se osmijehnes dok govoriš sa svojim bratom je dobročinstvo, i skrati svoj ogrtač do pola potkoljenica, a ako ne zeliš, onda obavezno do članaka i čuvaj se da tvoja odjeća ne pada preko tvojih članaka, jer je to vid oholosti, a Allah ne voli oholost. Ako te neko bude vrijeđao ili psovao zbog neke od tvojih osobina koje su mu poznate, ti njega nemoj vrijeđati zbog njegovih loših osobina koje su tebi poznate. Ako tako postupiš takvo njegovo ponašanje će se vratiti lošim po njega."

Buharija prenosi da je Abdullah ibn Amr rekao za Allahovog Poslanika:

On nije bio bestidan niti nemoralan i govorio je: " Najbolji među vama su oni koji imaju najbolji moral. "

Buharija prenosi od Aiše, radijallahu anha, da su Jevreji došavši Allahovom Poslaniku umjesto selama rekli: " Saam alejkum (neka te snađe smrt)."

Na to je Aiša rekla: " Neka vas snađe smrt i neka ste prokleti i neka vas snađe Allahova srdžba."

Na to je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:

" Polahko Aiša, budi blaga i čuvaj se žestine i bestidnosti. Zar ne čujes šta sam im ja rekao i kako sam im uzvratio - s tim da će moja dova vezano za njih biti uslišana dok njihova za mene neće biti. "

( Poslanik im je uzvratio riječima: " Neka to vas snađe." )

Buharija takođe prenosi od Aiše da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: " Najgori ljudi kod Allaha na Sudnjem danu bit će oni koje su ljudi ostavljali bojeći se njihova zla. "

Imamo i riječi Enesa, radijallahu anhu, sluge Allahovog poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, koji kaže:

Služio sam Poslanika deset godina i nikada mi nije rekao za nešto što sam uradio zašto sam to uradio. Ili za nešto što sam propustio zašto to nisam uradio.

Četvrto: Uviđanje posljedica razmimoilaženja i njegove žestoke presije na obje strane.

Nema sumnje da je svađa žene sa osobom koju voli, cijeni i na koju je ona usmjerena, kod nje stvara mnogo nepouzdanja, straha i uzrujanosti pogotovo ako je od onih žena koje su osjetljive.

Peto: Udaljavanje od hvalisanja zbog porijekla, ljepote, kulture; ovo predstavlja jedan od najvećih razloga kidanja odnosa među supružnicima. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: " Oholost je odbacivanje istine i nipodaštavanje ljudi. "

Muslim prenosi od Ijjada ibn Hammara El Medžasija da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:

" Allah mi je objavio da budete skromni, tako da se niko ne hvališe istišući svoje prednosti nad drugim i neka niko ne ugnjetava drugoga."

Šesto: Ne donositi odluke prije proučavanja situacije; tako da mužu ne dolikuje da kaže DA ili NE po nekom pitanju, a da nije sagledao problem, proučio njegovu pozadinu, i procijenio eventualne štete i koristi određenog postupka. Onaj koji na brzinu donosi odluke takav se nalazi u neprestanoj nedoumici i često mijenja svoje odluke pod presijom. On udovoljava zahtjevima tek nakon natezanja i nakon rasprava.

On zna da je njegova odluka pogrešna ili da je neki od njegovih postupaka neispravan, pa traži utočište u svađi i prepirci.

________________________________