četvrtak, 24. siječnja 2013.

ZBOG ČEGA DA UČIM ?

Hutba od Muhameda al Šerifa

Prije mnogo godina u Uzbekistanu rodilo se slijepo djete. Njegova mati, jaka vjernica kao što je i bila, nije izgubila iz vida Onoga koji je mogao da vrati vid. Dovila je i dovila za vid svoga sina. Nakon nekoliko godina djete je progledalo.

Ona je bila udovica, a dječak jetim. Otišla je sa njim u Mekku da bi mu obezbjedila Islamsku naobrazbu. Dječak je odrastao u krugovima uleme i u takvim krugovima počeo je sjati u poznavanju hadisa. Putovao je daleko da bi prenio istinit hadis i klanjao bi dva rekjata prije nego bi ga upisao u svoju zbirku. Mati mu je dala ime Muhamed ibn Ismail a mi ga znamo danas po knjizi koju je skupio i koja stoji kao najistinitija knjiga nakon Kurana: Sahih al Buhari!

U drugoj zemlji, u jednom drugom vremenu, svježi bagdadski vjetar je budio jednog drugog dječaka. Puno prije sabaha, mati bi ga umotavala u ogrtače i pratila ga kroz noć, pazeći da dođe do džamije u sigurnosti. Nakon sabaha, ona bi ga čekala, dok je on učio hadis kod največe uleme tog vremena. A zatim, dugo nakon bi sunce izašlo, sačekala bi ga vani i zajedno bi se vraćali. Zaista je ovo bila jaka majka, jer njen sin je odrastao i postao jedan od imama ummeta, imam po imenu Ahmed ibn Hanbel!

Imam Sujuti je komentirao njegovu prvu knjigu Tefsir Bismillahirahmanirrah, kad je išao u drugi razred!

Draga braćo i sestre, zbog čega bi mi morali da sljedimo tragove ovih i mnogih drugih zvijezda Islama? Ovo što trebamo se inšaAllah naučiti nije kao druge stvari. Ovo je znanje o Allahovom zakonu i ostavština poslanika. Naša je dužnost održati i zaštititi sunet Resula savs, nešto što se ne može učiniti bez ozbiljnosti i iskrenosti, braćo i sestre i trošenju dana i noći čitajuči, pokazivajući i učeći druge.

Svaki Islamski pokret koji krene gradi se na nečemu. Neki se grade na osjećajima, neki na politice. A znate li koji će ostati postojan kad vjetrovi zapušu? To će biti onaj koji je izgrađen na čistom poznavanju Allahovih riječi i suneta Resula savs.

Jedan iskren čovjek je jednom stojao na plaži pa je vidio kako valovibacaju jednu ribu gore dole, ljevo desno, pa je on pomislio da je mora spasiti na neki način.On je uhvatio ribu za rep i bacio je na obalu misleći da ju je spasio od vode!

Draga braćo i sestre, kad radimo radi Allaha bez znanja o tome šta je Allahov put, mnogo puta činimo ovo što je ovaj iskreni čovjek uradio. Živimo u vremenu informacija. U našim kućama imamo lampe u svakom ćošku a do juče su naši preci učili pod mjesečinom. Imamo izdavačke kuće a do juče su naši preci ručno pisali sve knjige. Imamo CD-ove sa svim hadisima, a do juče je naša ulema provodila dane i dane tražeći dokaz u svojim bibliotekama. Je li znanje poraslo pored ovog svega? Trebalo je ali nije!

Draga braćo i sestre, mi znamo da kad je nagrada velika, odgovornost i rad koji se zahtjevaju su takođe veliki.

Kaže Resul savs: Ko god traži znanje da upotpuni znanje o dinu, Allah mu učini lagan put do Dženneta!(Muslim). Šejh AbduRahman As Sadi kaže: Svaki put koji čovjek odabere, fizički ili koji drugi, nešto što ga vodi razumijevanju dina, spada u riječi Poslanika savs: Ko god izađe tražeći znanje o dinu, Allah mu olakša put u Džennet. Resul savs nam je rekao da kad čovjek krene putem znanja, da se nauči o Islamu, to je znak da ga Allah voli i želi mu dobro na ovom i drugom svijetu. Od Muawije ibn Abi Sufjan se prenosi da je Resul savs rekao: Kome Allah želi dobro, pouči ga razumjievanju dina. I Resul savs nam je rekao da iskrena ulema ima mjesto kod Allaha koje niko drugi nemože doseći, i da su oni nasljednici poslanika na ovom svijetu. Resul savs kaže: Prednost alima nad abidom(koji samo čini ibadet) je kao razlika između punog mjeseca i ostalih zvijezda. A zaista su alimi nasljednici poslanika. Jer poslanici nisu ostavljali iza sebe dinare i dirheme, nego znanje. Pa ko god ovo uzme, uzeo je veliko blago.(Abu Dawud, Tirmizi, Ibn Madžeh). Mjesto ljudi od Islamskog znanja je takvo da Allah i meleci uče za njih! Od Abu Umame se prenosi da je Resul savs rekao: Zaista Allah i meleci i mrav u rupi i riba u moru uče za one koji upućuju ljude na dobro.(Taberani). I Resul savs je učio za njih dovu. On kaže, kao što se prenosi od Zeid ibn Sabita: Da Allah nagradi nurom (srećomi ljepotom) onoga ko čuje hadis od nas i zapamti ga dok ga ne prenese drugima (Tirmizi). Jedan od uleme od kojih je imam Buhari uzimao je Hišam ibn Ammar, koji pripovjeda događaj koji mu se desio kad je imao osam godina. On kaže: Moj otac je prodao kuću za 20 dinara da bi ja mogao otići na hadž(i učiti Islam). Kad sam stigao u Medinu, sjedio sam u halki imama Malika. On je sjedio među studentima kao kralj. Ljudi bi ga pitali i on bi im odgovarao. Kad sam ja došao na red rekao sam mu: Pouči me nečem. On reče: Reci ti nešto. Ja sam rekao: Reci ti! Imam Malik reče: Reci ti. i tako smo počeli se prebacivati dok se on nije naljutio i poslao me sa jedim studentom van i rekao mu da mi dadne 15 daraca šibom. Pa kad sam dobio ovih 15 udaraca i vratio se imamu Maliku, ja sam mu rekao: Učinio si mi zulum! Moj otaj je prodao kuću da bih ja mogao imati čast slušati i učiti od tebe a ti me išiba bez da sam išta skrivio. Ovo ti neću nikad oprostiti! Imam Malik reče: A šta je moje iskupljenje za ovih 15 udaraca? Ja mu rekoh:15 hadisa da me poučiš! Pa je on počeo prenositi hadise dok nije rekao svih 15. Kad je završio, ja sam mu rekao: Išibaj me još, i reci mi još koji hadis. Imam Malik se nasmijao i rekao: Bježi. (Marifat al Quraa od imama Zehebija). Od postanka vremena je bila trka između sljedbenika dobra i sljedbenika zla. Ademi i Iblis, Musa i Firaun, Muhamed i Abu Džehl. Ova trka nije ni danas prestala. Zamisli: Koliko samo oni puno rade a koliko malo mi! Omer ra je jednom rekao: Utječem se Allahu od dželada(snage i zanosa) griješnika i ljenosti bogobojaznog! SubhanAllah ovo kao da on spominje vrijeme u kojem mi živimo. Kako može neko od nas da bude tolikolijen da ne klanja 2 rekjata noćnog namaza, dok robovi ovog dunjaluka gledaju filmove i napežu se da čitaju prevod tih filmova. Kako neko od nas može biti toliko lijen da uči dva sata, dok robovi ovog dunjaluka, oni koji samo hoće još para da bi činili još grijeha-traće dane i dane i noći i studiraju, uče. Zašto mi škrtarimo da platimo 6 dolara za neku Islamsku knjigu, kad dunjalučari troše stotine i hiljade na svoje grijehe?!! Šta je uzrok?? Šta nas je zadesilo?? Slušajte one koji su bili prije nas. Kaže neka ulema: Godinama sam htio jesti harišu, ali nisam mogao jer se ona prodavala samo u vrijeme kad smo imali dersove. Imam Subah kaže: Kad bih vidio nekog kako trči ulicama pomislio bih jednu od dvije stvari:ili je lud ili je student hadisa! I Ibn Džavzi kaže: Nisam vidio veće nevolje u društvu od onih koji prestanu raditi a još su kadri.

Kako ćemo ispraviti ovo stanje draga braćo i sestre? Pogledajmo iduću stvar:

1) Moramo biti iskreni u našoj želji da naučimo Islam. Mi učimo ovaj din da bi se prije svega mi spasili neznanja a onda i druge spasili ove nevolje. Jeli vi znate koji je prvi hadis u Sahih Buhariju, i u mnogim drugim hadiskim zbirkama? Nije to slučajno hadis: Zaista su djela prema nijetima... Ulema nas podsjeća od samog početka našeg učenja, od prvog lista, da to mora biti samo radi Allaha. Allah nam naređuje ništa više nego ovo: Da činimo ibadet Allahu, iskreno plaćamo zekat, budemo iskreni u vjeri(Sura Bejina). Kaže Resul savs: Onaj ko uči ono što je za Allaha a želi dunjaluk, na Sudnjem danu neće osjetiti ni miris Dženneta.(Ahmed). Kaže Ibn Abbas: Zaista će čovjek biti čuvan u proporciji prema svom nijetu.

Ovo pitanje iskrenosti nijeta nije nimalo laka stvar. Sufjan as Sauri kaže: Nisam nikad sreo nešto nepokornije kao moje nijete. Slušajte savjete imama Ibn Džama ako želite da znate šta je potrebno za ispravljanje nijeta. Kaže: Prav i iskren nijet dok se studira Islam je želja da se postigne Allahovo zadovoljstvo svojim djelima. Trebaš namjeravati prakticiranje onoga što naučiš, da zaživiš šerijat, nadajući se da će ti ovo znanje obasjati srce, očistiti dušu i približiti te Allahu na Sudnjem danu. Tvoj nijet za studiranjem Islama nesmije da bude pute da dođeš do dunjalučkih koristi ili vođstva ili slave i bogatstva. Nesmiješ ga učiti da bi pokazivao se pred ljudima i kolegama ili da bi ti ljudi ukazivali poštovanje i ti sjedio na pročelju skupa i td..-od imama Ibn Džamaa iz knjige Tazkirat as Samii wel Mutekellim.

2)Mi moramo biti svjesni vječnog rata sa šejtanom i da on ne želi naš uspjeh. Allah kaže: Kad učite Kuran tražite Allahovu zaštitu od šejtana prokletog.

Šejtan se suprotstavlja svakom dobrom djelu koje mi pokušamo raditi. Kaže Resul savs: Šejtan sjedi na svakoj stazi kojom god Ademov sin krene. On mu se ispriječi kad želi da prihvati Islam pa kaže: Zar ćeš napustiti vjeru pradjedova? Ali vjernik ga ne sluša već nastavlja. Šejtan mu sjedi na stazi kad krene da učini hdižru(Meka) pa mu kaže: Zar ćeš ostaviti svoja polja i nebo? Ali ga vjernik ne sluša. Šejtan mu se ispriječi kad krene u džihad pa mu govori: Šta ćeš ti tamo, izgubićeš glavu i pare, ubiće te, žena će se udati za nekog drugog, drugi će podjeliti tvoju ostavštinu. Ali vjernik ga ne sluša već ide u džihad. Pa kaže Resul savs: Ko god učini ovo, Allahova je dužnost da mu da džennet!

Kako onda šejtan se ispriječava na putu znanja? Odgađanje je od šejtana! Šejtan će ti govoriti kako si ti zauzet i kako ćeš ti kasnije u životu imati vremena za studiranje Islama. Nakon braka, pa nakon škole, pa nakon posla. Život ide a ovo "nakon" živi zauvijek. Šejtan će ti govoriti kako stanje umeta je izgubljeno i da tvoje izčavanje Islama neće pomoći ništa, pa nemoj trošiti vrijeme. Bori se protiv ovoga onim što smo vidjeli iz džihada za znanje i učenja Resula savs i onih prije nas. Šejtan će ti govoriti kako ima dovoljno uleme, kako nisi potreban. Bori se protiv toga činjenicom da će ulema umrijeti, pa ako se znanje ne prenese na iduće generacije, umrijeće u društvu. Ima 1,4 miljarde muslimana i problemi uvijek iskrsavaju a to je neimanje dovoljno uleme. Svako je pastir i odgovoran za svoje stado.

3)Nesmijemo nikad zaboraviti doviti Allahu da nam podari Svoju milost i uspjeh u našim namjerama da se naučimo Islam radi Njega. Allah kaže: Kad Moj rob tražoi od Mene, Ja sam mu blizu.

Molimo Allaha da učini ovaj naš trud da se naučimo Islam i šerijat iskrenim i radi Njega i neka nas obaspe Svojom milošću. Zaista On je Kadar da učini sve. Amin.

2002 Kulturni Centar Skandinavija

__________________________________________________________________