četvrtak, 24. siječnja 2013.

JESI LI IKAD OKUSIO DŽENET ?

Hutba od Muhameda al Šerifa

U Sahih Muslimu(187), Ibn Masud ra prenosi od Muhammeda savs hadis o posljednjem čovjeku koji će izaći iz Vatre: Njegovo puzanje iz Džehennemske vatre, njegovo lice u prašini, nesiguran hod, i vatra koja ga dotiče sve dok ne izađe iz nje. Pa kad je ostavi iza sebe, okrenuće se i viknuće najjačim glasom što može: Hvala Allahu koji me je spasio od tebe!. A zatim će, ponosan, uzviknuti: Zaista sam počašćen sa nečim što nikome od početka pa do kraja čovječanstva nije dato! U tom trenutku, zapeće mu za oko jedno drvo, drvo kojem je naređeno da nikne radi njega. On će brzo podignuti svoje ruke i reći: O Allahu! Dozvoli mi da priđem ovom drvetu, da se rashladim pod njegovim hladem i napijem pod njim vode. Pa će ga Allah pozvati: O sine Ademov! Ako ti dozvolim to što tražiš, hoćeš li tražiti što poslije? Neću, o Allahu! povikaće. Pa kad mu se dozvoli ono što traži, pred njim će niknuti drugo drvo, još ljepše od prvog. Čovjek će tad povikati: O Allah! Podaj mi da sjednem pod onim drvetom i da se napijem pod njim vode! Allah će mu tad reći: Pa zar mi nisi obećao da nećeš ništa tražiti? Ako ti sad dadnem, hoćeš li opet tražiti? Pa će čovjek obećati da neće više ništa tražiti. A onda će Allah dati da iznikne drvo, ljepše od svih ostalih, baš pred Dženetskim vratima. Pa će srce ovog čovjeka zakucati. O Allahu, ovo drvo samo mi podaj ovo drvo i ništa više! Zar Mi nisi obećao da nećeš više ništa tražiti? Nakon njega ništa neću više. Pa kad se približi drvetu i Dženetskim vratima, začuće iz njega glasove njegovih stanovnika, pa će zavapiti: O Allah, uvedi me u Dženet! Kaže Allah: O sine Ademov, šta će učiniti pa da ne tražiš više? Hoće li ti biti dovoljno da ti dadnem svo bogatsvo dunjaluka i još toliko? Čovjek će zastati i iskolačiti oći: Moj Allahu, Gospodaru svemira, jeli se Ti meni smiješ?

... Ibn Masud se tad nasmijao. I reče svojim učenicima: Pitate me što se smijem? Smijem se jer se i Poslanik savs nasmijao kad nam je pričao ovaj hadis. I on nas je savs upitao da li znamo zbog čega se smijši. I kaže savs da se Allah nasmijao čovjeku kad je rekao : Da li se Ti meni smiješ? Allah će mu tad reći: Ne ismijavam ti se, nego Ja radim šta hoću. Allahu Akbar!

Skoro na svakoj stranici Kurana, načićete da se spominje Dženet. A jeli ga iko vidio? Jeli iko osjetio njegov miris? Jeli ga iko dotakao? Jeli iko jeo iz njega? Resul savs nas je učio da je Dženet" ono što oko nije vidjelo, niti uho nije čulo, niti je iko u mislima vidio."

Allah kaže u suri Sedžda: I niko ne zna kakve ih kao nagrada za ono što su činili skrivene radosti čekaju.(32;17). Mnogi muslimani su okusili iman Dženeta. Bilal ra je jedan od njih. Njegov gazda Umeja bi ga vukao kroz užarenu pustinju u podne, najvrući dio dana. Pa bi mu stavljali stijenu na prsa da povećaju muke. I dok su mu se leđa topila od vrućine, sve što bi se čulo iz Bilalovih usta bilo je: Allah je jedan! Kasnije kad bi ashabi vidjeli njegova leđa, suze bi im tekle i pitali bi ga kako je izdržavao te patnje. Slušajte njegov odgovor: Bol torture je pomješana sa slašću imana. Probao sam oboje, pa je slast imana nadjačala sve dok nisam više osjetio bol.

Pogledajmo opise Dženeta kroz Kuran i hadis

Ulice Dženetske

Zamisli sebe onoga dana kad se otvore Dženetske kapije sa svim ljepotama koje se skrivaju iza njih. Allah kaže u Kuranu kad se muttekun puste kroz Dženetske kapije i isprate od najodabranijih meleka: I oni koji se budu bojali Allaha , pustiće se u Dženet u skupinama. Njegove kapije će im se otvoriti i njegovi čuvari će im govoriti: Mir vama! Vi ste činili dobra djela pa uđite u Dženet i ostanite u njemu zauvijek. Resul savs je opisao Dženetske ulice ashabima i opisao je kapije na koja će ući oni koji klanjaju, mudžahidi, postaći i oni koji dijele sadake. Abu Bekr bi pitao sa čežnjom: Hoće li iko biti pozvan sa tih kapija? kaže Resul savs: Da i ja se nadam da ćeš ti biti jedan od tih.

Hlad u Dženetu

Zamisli sebe u Dženetu, u hladu, izvori kraj tebe, i voće na dohvat ruke. Allah nam kaže: Oni koji su se Allaha bojali biće među izvorima, u gustim bašćama, i među voćem koje budu željeli. Jedite i pijte, prijatno neka vam je za ono što ste radili.(77:41-44).

Atmosfera u Dženetu

Zamisli sebe, lica osmiješena, zbog svih onih sabaha koje si klanjao, zbog zekata kojeg si plačao, zbog hidžaba kojeg si nosila u vrelim danima. Takva je atmosfera u Dženetu: Neka lica toga dana će biti radosna, trudom svojim zadovoljna, u Dženetu izvanrednome, u kome prazne besjede neće slušati.(88;8-11). Tamo nema ogovaranja i došaptavanja.

Dženet je najveći dar

U Poslanikovoj džamiji u Medini, učio sam Kuran pred šejhom Muhammedom Ahmedom Mabadom, preko godinu dana. I kad je došlo vrijeme da uradimo khatmu cijelog Kurana, ja sam donio kasetofon da na njega snimimo Kuran i zamolio sam ga da učini dovu za moje roditelje koji su bili u Kanadi. I on je učinio dovu rekavši: O Allah, Podaj Muhammedovim roditeljima krunu od svijetla na Sudnjem danu! Moja majka kasnije u Kanadi, kad je čula ovu traku, počela je da plače. Kaže: Ovo mi je najveći dar koji sam ikad dobila.

Zaista je Dženet najveći dar.

Stanovnici Dženeta

Allah kaže da će im lica biti sjajna, i da će biti među vrtovima i rijekama, radosni Allahovim darovima.

Draga braćo i sestre, Dženet je plod sjemena usađenog na Dunjaluku. To je "penzija" koju si sačuvao godinama ovdje.

Jednom prije je živio skrušen rob kod lošeg gospodara.Pa je ovaj rob jednom naumio da nauči svoga gospodara da izmjeni svoj način života. Jedan dan mu je vlasnik naredio da zasadi pšenicu. Ovaj rob je u ovome vido svoju šansu. On je otišao i uzeo sjeme ne pšenice nego nečeg drugog. Pa kad je došlo vrijeme žetve, njegov vlasnig vidi da je nikla pogrešna žitarica. Žestoko se naljutio i upitao je roba zbog čega je uradio ovo što je uradio. Kaže njegov rob: Ja sam mislio da će iz ovoga sjemena niknuti pšenica. Kaže vlasnik: Pa kako je moguće da iz toga nikne pšenica?

Rob mu tad odgovori: Kako ti možeš da se ne pokoravaš Allahu uprkos Njegovoj milosti prema tebi. Kako ti možeš otvoreno negirati Njegovu vjeru a nadati se Dženetu. Njegov vlasnik je tad razmislio.Pa mu reče: Ti si me danas naučio nešto što nisam prije vidio. Idi i slobodan si radi Allaha.

Kaže pjesnik:

Nema kuće za čovjeka nakon njegove smrti

osim one koju je gradio za života

Ako je sagrađena od dobrih dijela

pa biće lijepa građevina

A ako su joj cigle od zla

ta gradnja će se srušiti.

Draga braćo i sestre, jel vi znate šta je najveći dar stanovnicima Dženeta? Nemojte dozvoliti da ne budete u Dženetu zbog ljenosti prema namazu, niti da dozvolite da vas išta spriječi da budete tamo. Resul savs kaže: Kad dženetlije se smjeste u Dženet, Allah će ih tad upitati: Ima li šta da vam nisam dao još pored ovoga? Kažu: Zar nam nisi uljepšao lica, i zar nas nisi uveo u Dženet i zar nas nisi spasio od vatre? Onda će Allah smaketi zastor i svi će vidjeti Allaha. Od tada neće biti ništa ljepše i njima draže nego da vide svoga Gospodara.

2002 Kulturni Centar Skandinavija

__________________________________________________