petak, 25. siječnja 2013.

OPASNOST OD PREBRZOG PROGLAŠAVANJA KAFIROM

Šejh Ahmed Ferid iz knjige " Džahilski izgovori "

Kaže Resul savs: Onaj ko svome bratu muslimanu kaže da je kafir, to će se vratiti na jednog od njih. I kaže Resul savs: Ko optuži vijernika za kufr, kao da ga je ubio.

Kaže imam Nevevi: Razišla se ulema po pitanju značenja riječi "vratiti" u prvom hadisu, pa se kaže:" Kufr se vraća na njega, ako on to smatra dozvoljenim", a to je daleko od konteksta hadisa, i ima ih koji kažu:" Odnosi se na havaridže jer oni proglašavaju vjernike kafirima."

Imam hafiz Ibn Hadžer kaže: A ono što je ispravno je to da je ovaj hadis upozorenje svakom muslimanu da ne govori "kafire" svome bratu. Kaže se: "Ono što se vraća na njega je njegov loš govor o svome bratu, i grijeh proglašavanjem nevjernikom, kao što je i razumljivo. I kaže se: "Treba se bojati da ga ovo ne odvede u kufr" baš kao što se kaže: "Grijesi vode u kufr". Zbog toga se treba bojati da ako se nastavi sa tekfirom, da mu kraj ne bude loš. Ja mislim da se ove izjave odnose na onoga koji čini tekfir na nekoga od koga se ne zna ništa drugo do da je musliman, i za koga nema nikakvog razloga da se proglašava kafirom. Pa u takvom slučaju, onaj što proglašava nekoga kafirom, sam postaje kafir, kao što će biti pojašnjeno. Tako, značenje hadisa je da njegovo proglašavanje nekoga kafirom se vraća njemu samome, znači tekfir, a ne kufr. To znači da je on dao odredbu nad samim sobom, jer je on proglasio kafirom nekoga ko je isti kao i on (musliman).

Imam Šavkani kaže: Odredba da je neki musliman napustio Islam i ušao u kufr, je nešto što ne priliči muslimanu koji vjeruje u Allaha i Sudnji dan, osim sa dokazom, koji je jasniji od sunčeve svijetlosti, jer se u sahih hadisima prenosi od skupine ashaba da onaj koji kaže svome bratu: Kafire, to se vraća na njega. U drugoj predaji se kaže da onaj koji se nekome obrati sa riječima: O kafire ili O Allahov neprijatelju, a on to nije, pa to će se vratiti na njega.

Tako iz ovih hadisa i onih sa sličnom sadržinom, vidimo da nema većeg upozorenja od onoga protiv prebrzog proglašavanja nekoga kafirom. A Allah kaže: I takvi su otvorili svoja prsa kufru...(Nahl;106).

Naravno, oni koji otvore svoja srca kufru i čije su duše time zadovoljne kao i oni koji odbijaju znajući da su suprotni Islamu, ne spadaju u ove hadise. Ono što izgleda kao dijelo kufra od strane onoga koji nije imao nijet da napusti islam kao i riječi muslimana koje su kufr, a on u njih ne vjeruje ne čine nekoga kafirom. Pa tako gdje se nalaze oni koji žure da proglase nekog kafirom, ako ne u suprotnosti sa hadisom Resula savs: Psovati (vrijeđati) muslimana je grijeh a ubiti ga je kufr, kao i sa hadisom: Musliman je brat muslimanu, ne ugnjetava ga i ne ostavlja ga na cijedilu, kao i hadis: Muslimanu je sveto od drugog muslimana: njegova krv, njegov imetak i njegova čast.

Imam Kurtubi kaže u svome tefsiru sure Sobe: ...da ne bi bila poništena vaša dijela a da vi to i ne primjetite.(Sobe;2). Ovo ne znači da čovjek postane kafir a da nije znao isto kao što ni ne postaje vjernik osim ako sam izabere islam, pa tako ni musliman ne postaje kafir osim ako nije imao nijet za to i sam izabrao kufr, sva se ulema slaže oko toga.

2002 Kulturni Centar Skandinavija

__________________________________________________________