petak, 25. siječnja 2013.

ISRA I MI'RADŽ

Po pitanju šta Muhammed s.a.v.s vidio na Mi'radžu, islamski učenjaci bilježe sljedeće:

Prenose Taberani i Bezzar da je Poslanik s.a.v.s. rekao: "Prošao sam pored skupine ljudi koja je sijala i u istom danu žela. Kako bi poželi, plodovi bi se vraćali u stanje u kakvom su i bili. Rekao sam Džibrilu a.s.: Šta je ovo? Odgovorio je: To su mudžahidi (borci) na Allahovu putu. Njima se dobro djelo umnožava i do sedam stotina puta. Što su god učinili od dobra On će im to nadoknaditi i On daje najbolju opskrbu."

Prenosi Abdur-Rahman bin Džubejr, od Enesa r.a., da je Poslanik s.a.v.s. rekao: "Kada sam bio na Mi'radžu, prošao sam pored skupine koja je imala nokte od bakra, kojim su parali svoja lica i grudi. Upitao sam: Ko su ovi o Džibrile? Rekao je: To su oni koji jedu ljudsko meso i kaljaju njihovu čast."

"I prošao sam pored skupine čije glave su razbijane kamenjem, pa kada bi njihove glave bile potpuno smrskane, one bi se vraćale potpuno u isti oblik u kojem su i bile. Upitao sam: Ko su ovi o Džibrilu? Rekao je: To su oni čije glave oklijevaju u obavljanju propisanih namaza."

"Zatim sam prošao pored skupine koja je imala zakrpe ispred i iza sebe, i rikali su kao što riče stoka, jedući žabokrečinu, zekkum* i usijano kamenje. Upitao sam: Ko su ovi? Odgovorio je: To su oni koji ne čiste svoj imetak izdvajajući zekat, a tvoj Gospodar njima ne čini nasilje i tvoj Gospodar nije nasilan prema svojim robovima."

"I prošao sam pored skupine koja je imala pred sobom svježe meso u jednoj posudi, dok je u drugoj bilo pokvareno meso, a oni su jeli pokavreno ostavljajući svježe. Upitao sam: Ko su ovi o Džibrilu? Reče: Ovo je čovjek od tvoga ummeta koji ima svoju halal dobru ženu, pa ode kod razvratne žene i kod nje bude sve do zore, i žena koja ima halal dobrog čovjeka, pa ode kod razvratnog čovjeka i bude kod njega sve dok ne svane."

"I prošao sam pored čovjeka koji je sakupio veliko breme drva, koje ne može ponijeti, a on na to još dodaje. Upitao sam: Ko je ovo o Džibrilu? Odgovori: Ovo je pojedinac iz tvoga ummeta, koji na svojim plećima ima obaveze spram ljudi, koje ne može ispuniti, a on želi na to još dodati obaveza."

"I prošao sam pored skupine čiji jezici i usne su čupani sa kliještima od gvožđa, a kada god bi bile iščupane, vraćale bi se u oblik u kojem su i bile. Upitao sam: Šta je ovo o Džibrilu? Odgovori: To su oni koji prizivaju fitnet (razvrat)."

"I prošao sam pored male pećine iz koje je izlazio veliki bik, koji je pokušavao da se vrati odakle je došao, a to nije mogao. Upitao sam: Šta je ovo o Džibrilu? Rekao je: Ovo je čovjek koji izgovori krupnu riječ za koju se pokaje, ali je nikako ne može vratiti."

"I prošao sam pored doline iz koje je dopirao lijep i svjež vjetar i misk, i čuo sam glas. Upitao sam: Šta je ovo o Džibrilu? Reče: Ovo je glas dženneta, koji govori: Moj Gospodaru, daj mi ono što si mi obećao, jer kod mene ima mnogo: soba, brokata, svile, svilenih brokata, savršenih ljepota, bisera, merdžana, srebra, zlata, pehara, dubokih zdjela, ibrika, postelja, meda, vode, mlijeka, slatkih pića, pa mi daj ono što si Obećao! Odgovara (On): Tebi će pripasti svaki musliman i muslimanka, mu'min i mu'minka, onaj ko uzvjeruje u Mene i Moje poslanike, ko bude činio dobro i ne bude Mi činio širk i ne bude mi smatrao druge ravnim."

"Zatim sam prošao pored doline iz koje sam čuo ružan glas i zaudarao je smrad. Upitao sam: Šta je ovo o Džibrilu? Reče. Ovo je glas džehennema, koji govori: Gospodaru, daj mi ono što si mi obećao, jer kod mene ima mnogo: lanaca, okova, rasplamsane vatre, žestoke vatre, žabokrečine, sukrvice i kazne. Produbilo se moje dno i pojačala se moja vrelina, pa mi daj one koje si mi obećao! Reče (On): Za tebe je svaki mušrik i mušrikinja, kafir i kafirka, i svaki nasilnik koji ne vjeruje u Dan polaganja računa."

Allah dž.š. je na Mi'radžu propisao namaz; prvo pedeset, a potom pet namaza (svaki od njih u vrijednosti deset namaza). Allahova dž.š. volja je da namaz kao fard i jedan od stubova Islama, bez kojeg nema muslimana (mu'mina), bude objavljen baš na nebu, prilikom Mi'radža (u toj odabranoj noći), što namazu daje još veću dimenziju i važnost. Muhammed s.a.v.s. o namazu kaže slijedeće: "Mi'radž vjernika je u namazu!" Namaz je pitanje koje odvaja vjerovanje od nevjrovanja i islam od kufra. Poslanik s.a.v.s. u hadisu kaže: "Prvo za što će ljudi na Kijametu biti pitani je namaz, pa ako on bude ispravan i druga djela će biti ispravna, a ako bude neispravan i ostala djela će biti neispravna."

Gospodaru, uputi nas na pravi put, učvrsti naše vjerovanje i budi nam Milostiv na Obećanom danu !

We-s-selamu 'alejkum we rahmetullah!
Sarajevo: 05.ša'ban 1423.h. / 11. oktobar 2002. g.

Hutba: Džamije "Kralj Fahd"
Hatib: Nezim Halilović - Muderris
_________________________________________