utorak, 15. siječnja 2013.

Četvrti temelj (ar. Rukn) - Vjerovanje u Božije poslanike

Vjerovanje u Božije poslanike alejhimus-selam

Jedan od temelja koji upotpunjuje čovjekovo vjerovanje (iman) je vjerovanje u Božije poslanike. Vjerovati znači biti ubjeđen da su oni Allahovi izaslanici koje je On izabrao za dostavu objave ljudima i da su oni u potpunosti izvršili svoju misiju (ar. emanet), bez ikakvog mjenjanja ili skrivanja nečega od toga boreći se na tome putu istinskom borbom. Zato su sljedbenici poslanika bili na pravom putu, a njima nepokorni su bili u zabludi. Mi vjerujemo u sve poslanike o kojima nas je Allah, dželle še'nuhu, obavijestio i u one o kojima nas nije obavijestio. Svaki poslanik je nagovještavao dolazak slijedećeg, i svaki od njih je potvrđivao poslanstvo onoga koji je bio prije njega. Kaže Uzvišeni: ”Recite: Mi vjerujemo u Allaha i u ono što se objavljuje nama i u ono što je objavljeno Ibrahimu i Ismailu i Ishaku i Jakubu i unucima, i u ono što je dato Musau i Isau i u ono što je dato vjerovjesnicima od Gospodara njihova, mi ne pravimo nikakve razlike među njima i mi se samo njemu pokoravamo.” (prijevod značenja Kur'ana, El-Baqara: 136.)

Ko se bude suprostavljao poslaniku ili ga u laž ugono, pa zaista se taj suprostavio Allahu koji je naredio pokornost poslaniku. Kaže Uzvišeni: ”Onai koji u Allaha i poslanike Njegove ne vjeruju i žele da između Allaha i poslanika Njegovih u vjerovanju naprave razliku i govore: ”U neke vjerujemo a u neke ne vjerujemo” i žele da između toga nekakav stav zauzmu. Oni su zbilja pravi nevjernici; a mi smo nevjernicima pripremili sramnu patnju.” (prijevod značenja Kur'ana, En-Nisa': 150.-151.)



Suština poslanstva



To je veza između Stvoritelja i stvorenja u dostavi Allahovog, dželle še'nuhu zakona (ar. šeri'ata) i Allah, dželle še'nuhu, za tu Svoju dostavu odabire onoga koga On hoće od robova Svojih. Kaže Uzvišeni: ”Allah odabire poslanike među melekima i ljudima Allah sve čuje i sve zna." (prijevod značenja Kur'ana, El-Hadždž: 75)

Poslanstvo daruje Allah, dželle še'nuhu, ono se ne stiće se, niti dolazi mnoštvom ibadeta Uzvišenom niti dolazi samovoljnim izbrom poslanika ili njegovim traženjem da on bude odabran. Kaže Uzvišeni: "Allah odabire za Svoju vjeru onoga koga On hoće i upućuje u nju onoga ko Mu se iskreno obrati." (prijevod značenja Kur'ana, Aš-Šura: 13.)



Mudrost slanja poslanika



Mudrost slanja poslanika ogleda se u sljedećem:

Izvođenje ljudi iz pokornosti ljudima u pokornost Allahu i iz potlačenosti stvorenjima u slobodu obožavanja Allaha dželle še'nuhu. Kaže Uzvišeni: ”A tebe smo samo kao milost svjetovima poslali.” (prijevod značenja Kur'ana, El-Enbija': 107.)

Upoznavanje svrhe Allahovog, dželle še'nuhu, stvaranja stvorenja, ostvaruje se samo putem poslanika koje je on odabrao nad ostalima, a to je ibadet samo Njemu i nikome drugom. Kaže Uzvišeni: "Mi smo svakom narodu poslanika poslali: "Allahu se klanjajte, a kumira se klonite." (prijevod značenja Kur'ana, En-Nahl: 36.)

Poslanici će biti dokaz protiv ljudi na Sudnjem danu. Kaže Uzvišeni: ”O poslanicima koji su radosne vijesti i opomene donosili, da ljudi poslije poslanika ne bi nikakva opravdanja pred Allahom imali, a Allah je silan i mudar. (prijevod značenja Kur'ana, En-Nisa': 164.)

Objašnjavanje ljudima nepoznatih stvari, kao što su Allahova, dželle še'nuhu, svojstva i imena, meleci, Sudnji dan, itd.

5. Uzvišeni Allah ih je učinio najboljim uzorom zbog njihovog lijepog morala, zato ih je sačuvao od sumnji i strasti. Kaže Uzvišeni: ”Njih je Allah uputio, zato slijedi njihov pravi put." (prijevod značenja Kur'ana, Al-An'am: 90.) I kaže Uzvišeni: ”Oni su vama divan uzor." (prijevod značenja Kur'ana, Mumtahina: 6.)

6. Čišćenje i podučavanje ljudi i upozoravanje na ono što bi ih moglo upropasiti. Kaže Uzvišeni: ”On je neukima poslao Poslanika, jednog između njih, da im ajete Njegove kazuje i da ih očisti i da ih Knjizi i mudrosti nauči." (prijevod značenja Kur'ana, El-Džumu'a: 2.) Kaže Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: ”Zaista sam poslan da usavršim plemenite ćudi kod ljudi.” (bilježe ga Ahmed i Hakim)



Dužnost i zadaća poslanika alejhimus-selam



1. Dostava Allahovog, dželle še'nuhu, zakona (ar. šeri'ata) i pozivanje ljudi u obožavanje Jednog Allaha i odbacivanje drugih božanstava. Kaže Uzvišeni: "Za one koji su Allahove poslanice dostavljali i od Njega strahovali, i koji se nikoga, osim Allaha, nisu bojali. – A dovoljno je to što će se pred Allahom račun polagati!" (prijevod značenja Kur'ana, sura Al-Ahzab: 39.)



2. Objašnjavanje onoga što je objavljeno od vjere. Kaže Uzvišeni: ”A tebi objavljujemo Kur’an da bi objasnio ljudima ono ššto im se objavljuje, i da bi oni razmislili." (prijevod značenja Kur'ana, En-Nahl: 44.)

3. Upustvo ljudima na dobro i upozoravanje na zlo, obveseljavanje nagradom i upozoravanje kaznom. Kaže Uzvišeni: ”O poslanicima koji su radosne vijesti i opomene donosili” (prijevod značenja Kura'ana, En-Nisa: 165.)

4. Uticaj na odgoj ljudi svojim ličnim primjerom u govoru i radu.

5. Uspostavljanje i slijedjenje šerijata medju ljudima.

6. Svjedočenje poslanika na Sudnjem danu, da su ljudima dostavili ono čime ih je Allah, dželle še'nuhu, zadužio. Kaže Uzvišeni: ”A šta će tek biti kada dovedemo svjedoka iz svakog naroda a tebe dovedemo kao svjedoka protiv njh.” (prijevod značenja Kur'ana, sura En-Nisa: 41.)



Vjera islam je vjera svih poslanika



Islam je vjera svih poslanika, kaže Uzvišeni: ”Allahu je prava vjera jedino - islam.” (prijevod značenja Kur'ana, Ali-Imran: 19.)

Svi su oni pozivali u obožavanje jednog Allaha i odbacivanje svakog drugog božanstva. Iako su im se šerijati razlikovali u nekim fikhskim propisima ali je bio jedan temelj, a to je tewhid – jednoča Stvoritelja. Kaže Poslanik, salallahu alejhi ve sellem: "Vjerovjesnici su braća po ocu, vjera nam je ista ali su nam šerijati različiti." (bilježi ga Buhari)



Poslanici su bili obični ljudi koji nisu znali nepoznato (ar. gajb)



Gajb stvari zna samo Allah, dželle še'nuhu, a ne i poslanici zato što su oni kao i drugi, obični ljudi, jedu, piju, spavaju, odmaraju se, itd. Kaže Uzvišeni: ”Mi prije tebe nismo poslali ni jednog poslanka koji nije jeo i po trgovinama hodao.” (prijevod značenja Kur'ana, El-Furqan: 20.)

Živjeli su životom običnih ljudi ispunjenim radošću, tugom, s tim što ih je Allah, dželle še'nuhu, odabrao za dostavu Njegove vjere. Od gajba nisu ništa znali, osim onoga što im je Allah, dželle še'nuhu, učinio dostupnim. Kaže Uzvišeni: "I prije tebe smo poslanike slali i žene i porod im davali. (prijevod značenja Kur'ana, sura Ar-Ra'd: 38.) Kaže Uzvišeni: ”On tajne zna i On tajne Svoje ne otkriva nikome. Osim onoga koga On za poslanika odabere, zato On i ispred njega i iza njega postavlja one koji će ga ćuvati.” (prijevod značenja Kur'ana, El-Džin: 26.-27.)



Nepogrješivost poslanika alejhimus-selam



Allah, dželle še'nuhu, je odabrao poslanike kao najbolje od Svojih robova podarivši im najljepše fizičke i moralne osobine. Sačuvao ih je od nepogrješivosti prilikom dostave objave ljudima. Na ovome je konsenzus islamskih učenjaka. Kaže Uzvišeni: ”O Poslaniče, kazuj ono što ti se objavljuje od Gospodara tvoga - ako ne učiniš onda nisi dostavio poslanicu Njegovu – a Allah će te od ljudi štititi.” (prijevod značenja Kur'ana, El-Maide: 67.) Kaže Uzvišeni: "Za one koji su Allahove poslanice dostavljali i od Njega strahovali, i koji se nikoga, osim Allaha, nisu bojali." (prijevod značenja Kur'ana, Al-Ahzab: 39.) ”Da bi pokazao da su poslanice Gospodara svoga dostavili, On u tančine zna ono što je u njih, On zna broj svega što postoji.” (prijevod značenja Kur'ana, Al-Džin: 28.)

Kada bi se desilo da pogriješe u stvarima nevezanim za dostavu objave, oni bi to objasnili ljudima i odmah bi se pokajali Allahu, dželle še'nuhu, čineći dobra djela kako bi postigli veći stepen od onoga na kojem su bili. Razlog tome je što ih je Allah, dželle še'nuhu, odlikovao najboljim moralnim vrijednostima i odstranio od njih sve ono što bi moglo umanjiti njihovu vrijednost i stepen.



Broj poslanika, vjerovjesnika i najbolji među njima

Pouzdano se zna da je broj poslanika između 310 – 320 na osnovu Poslanikovih, salallahu alejhi ve sellem, riječi kada je bio upitan o tome. (bilježi ga Hakim). Vjerovjesnika je bilo mnogo više. i Allah, dželle še'nuhu, nas je obavjestio samo o nekima od njih. Kaže Uzvišeni: ”I poslanicima o kojima smo ti prije kazivali i poslanicima o kojima ti nismo kazivali.” (prijevod značenja Kur'ana, En-Nisa: 164.) Allah, dželle še'nuhu, je u Svojoj knjizi poimenice naveo dvadeset i pet poslanika. Kaže Uzvišeni: ”To su dokazi koje dadosmo Ibrahimu za narod njegov. Mi više stepene dajemo onima kojima mi hoćemo, Gospodar tvoj je zaista Mudar i Sveznajući. I Mi mu poklonismo Ishaka i Jakuba, svakog uputismo, a Nuha smo još prije uputili i od potomaka njegovih Davuda i Sulejmana i Ejuba i Jusufa i Musa’a i Haruna i eto tako Mi nagrađujemo one koji dobra djela čine. I Zekerija’a i Jahja’a i Isa’a i Il’jasa svi su oni bili dobri. I Ismaila i El-jesea i Junusa i Luta i svima smo prednost nad ostalim svijetom dali. I neke pretke njihove i potomke njihove i braću njihovu – njih smo odabrali i na pravi put im ukazali.” (prijevod značenja Kur'ana, sura El-En’am: 83.-87.) Allah, dželle še'nuhu, je neke vjerovjesnike odlikovao nad drugima. Kaže Uzvišeni: ”Mi smo jedne verovjesnike nad drugima odlikovali” (prijevod značenja Kur'ana, El-Isra: 55.) Kao i neke poslanike, Kaže Uzvišeni: ”Neke od tih poslanika odlikovali smo više nego druge.” (prijevod značenja Kur'ana, El-Bekara: 253.) Najbolji od poslanika su ulul-'azm, a oni su Nuh, Ibrahim, Musa, Isa i naš poslanik Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem. Kaže Uzvišeni: ”Ti izdrži kao što su izdržali odlučni poslanici.” (prijevod značenja Kur'ana, El-Ahkaf: 35.) I kaže Uzvišeni: “Mi smo od vjerovjesnika njihov zavjet uzeli i od tebe i od Nuha i od Ibrahima i od Musa’a, i Isa’a sina Merjemina smo čvrst zavjet uzeli.” (prijevod značenja Kur'ana, El-Ahzab: 7.)

Naš poslanik Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, je najbolji od svih i on je pečat svih poslanika. On je prvak sinova Ademovih i predvodnik poslanika na Sudnjem danu i njihov zagovornik. Njemu pripada počasno mjesto koje bi svako poželio, on je najzahvalniji Allahov rob i vlasnik vrela iz kojeg će piti njegovi sljedbenici na Sudnjem danu (ar. havda) i sa njim je svaka dobrota. Allah, dželle še'nuhu, ga je poslao sa najboljim zakonom (ar. šerijatom) i učinio njegov ummet najboljim ummetom koji se ikada pojavio. Oni su zadnji ummet koji je živio na dunjaluku i prvi koji će biti proživljeni na Sudnjem danu. Kaže Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: ”Odlikovan sam nad ostalim vjerovjesnicima sa šest stvari." (bilježi ga Muslim) U drugom hadisu stoji da je Poslanik salallahu alejhi ve selem, rekao: ”Ja ću biti najuglediji sin Ademov na Sudnjem danu, u mojim rukama će biti zastava zahvalnosti čime se ja ne hvalim, a nema niti jednog poslanika, a da neće biti pod mojom zastavom na Sudnjem danu.” (bilježi ga Ahmed i Tirmizi). Najbolji poslije Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, je Ibrahim, Allahov prijatelj, a zatim ostala trojica od ulul-'azma.



Nadnaravni znakovi poslanstva (mu'džize)



Allah, dželle še'nuhu, je pomagao Svoje poslanike nadnaravnim znakovima kao dokaz poslanstva. Neki od njih su: Kur’an koji je dat Muhammedu, sallallahu alejhi ve sellem, pretvaranje štapa u zmiju Musa-u,alejhis-selam, stvaranje ptice od zemlje Isa-u, alejhis-selam, itd. Sve te mu’džize su bile jasan dokaz poslanstva. Kaže Uzvišeni: ”Mi smo izaslanike Naše sa jasnim dokazima slali.” (prijevod značenja Kur'ana, El-Hadid: 25.) Kaže poslanik Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem: ”Svakom vjerovjesniku su dati dokazi koji su bili dvoljni ljudima kako bi povjerovali, a ono što je meni dato je objava (ar. vahjj), pa se nadam da ću na Sudnjem danu imati najviše sljedbenika.”



Vjerovanje u poslanstvo Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem



Vjerovanje u Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, i njegovo poslanstvo je jedan od temelja islama bez kojeg čovjekovo vjerovanje (ar. Iman) nije potpuno. Kaže Uzvišeni: ”Onaj koji nevjeruje u Allaha i poslanika Njegova, a Mi smo za nevjernike razbuktali oganj pripremili.” (prijevod značenja Kur'ana, El-Feth: 13.) Kaže poslanik Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem: ”Naređeno mi je da se borim protiv ljudi sve dok ne posvjedoče da nema boga osim Allaha i da sam ja Allahov Poslanik." (bilježi ga Muslim)

Vjerovanje u Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, se upotpunjuje sljedećim stvarima:

1. Poznavanje loze Poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem. On je Muhammed sin Abdullaha sina Abdul-Muttaliba sina Hašima, a Hašim je Kurejšija a oni su potomci Ismaila alejhis-selam. Živio 63 godine, 40 prije poslanstva i 23 poslije poslanstva.

2. Vjerovanje u ono čim nas je on obavjestio. Izvršavanje onoga što nam je naredio. Ostavljanje onoga što nam je zabranio i obožavanje Allaha onako kako je on to činio.

3. Čvrsto ubjeđenje da je on poslan ljudima i džinima koji su ga dužni slijediti. Kaže Uzvišeni: ”Reci: “O ljudi ja sam vama svima Allahov Poslanik." (prijevod značenja Kur'ana, El-Araf: 158.)

4. Vjerovanje da je on najbolji Poslanik i pečat svim poslanicima. Kaže Uzvišeni: ”nego je on Allahov Poslanik i posljednji vjerovjesnik.“ (prijevod značenja Kur'ana, El-Ahzab: 40.) Vjerovanje da je on najugledniji sin Ademov i Allahov prijatelj, zagovornik ljudima na Sudnjem danu, vlsnik najuzvišenijeg mjesta u džednnetu, vlasnik Havda. Njegov ummet je najbolji ummet. Kaže Uzvišeni: ”Vi ste narod najbolji od svih koji se ikad pojavio.“ (prijevod značenja Kur'ana, Ali-Imran: 110.) Najbrojniji stanovnici Dženneta su njegovi sljedbenici. Njegovo poslanstvo je derogiralo sva prijašnja poslanstva.

5. Vjerovanje da ga je Allah, dželle še'nuhu, pomogao najvećom mu'džizom, a to je Kur’an, Allahov dželle še'nuhu govor koji je sačuvan od svakih promjena i izmjena u njemu do Sudnjeg dana. Kaže Uzvišeni: ”Reci: ”kada bi se svi ljudi i džinnovi udružili da sačine jedan ovakav Kur’an, oni, kao što je on ne bi sačinili, pa makar jedni drugima pomagali.” (prijevod značenja Kur'ana, El–Isra: 88.) Kaže Uzvišeni: ”Mi uistinu Kur’an objavljujemo i zaista ćemo Mi nad njim bdjeti.” (prijevod značenja Kur'ana, El-Hidžr: 9.)

6. Vjerovanje da je on u potpunosti dostavio objavu, savjetovao svoj ummet, ukazivao na dobro i sam ga radio, upozoravao na zlo i sam ga se klonio. Kaže Uzvišeni: ”Došao vam je poslanik jedan od vas, teško mu je što ćete na muke udariti, jedva čeka da pravim putem pođete a prema vjernicima blag i milostiv.” (prijevod značenja Kur'ana, Et-Tewbe: 128.) Kaže Poslanik, sallallahu alejhi ve selem: ”Nema ni jednog poslanika kojeg je Allah, dželle še'nuhu, poslao prije mene a da mu zadaća nije bila ukazivanje svome narodu na što misli da je za njih dobro i upozoravanje na ono što misli da je za njih zlo. (bilježi ga Muslim)

7. Ljubav prema Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, tj. da ga volimo više od sebe i od ostalih stvorenja, da ga poštujemo i cijenimo i da mu se pokoravamo, ovo je ono čime nas je Allah, dželle še'nuhu, zadužio. Voljeti Poslanika znači voljeti Allaha i pokoravati se Poslaniku znači pokoravati se Allahu. Kaže Uzvišeni: ”Reci: ”ako Allaha volite mene slijedite i vas će Allah voljeti i grijehe vam oprostiti. Allah prašta i samilostan je.” (prijevod značenja Kur'ana, Ali Imran: 31.)

Kaže Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: ”Neće niko od vas biti pravi vjernik sve dok mu ja ne budem draži od roditelja i djece i od svih ljudi.” (muttefekun alejhi)

8. Donošenje salavata i selama na Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, što je moguće više. Škrtac je onaj koji ne donese salavat kada se njegovo ime spomene. Kaže Uzvišeni: "Allah i Meleki Njegovi blagosilju vjerovjesnika. O vjernici blagosiljajte ga i vi i šaljite mu pozdrave.” (prijevod značenja Kur'ana, El-Ahzab: 56.) Kaže Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: ”Ko na mene donese jedan salavat, Allah će na njega donijeti deset salavata." (bilježi ga Muslim)

Salavat na Poslanika salallahu alejhi ve selem, se donosi: na tešehudu u namazu, u kunut dovi, u dženazetskoj dovi, na hutbi, prilikom ulaska i izlaska iz mesdžida

9. Vjerovanje da su poslanici, aljhimus-selam, živi kod Allaha, dželle še'nuhu, na poseban način poznat samo Allahu, dželle še'nuhu. Kaže Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: ”Zaista je Allah, dželle še'nuhu, zabranio zemlji da jede tijela poslanika.” (bilježi ga Ebu-Davud i Nesai) Kaže Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: ”Nema muslimana koji donese salavat i selam na mene a da mi Allah, dželle še'nuhu, ne vrati dušu kako bih mu odgovorio.” (bilježi ga Ebu-Davud)

10. Jedqn od znakova posštivanja Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, je bio ne dizanje glasa u njegovom prisustvu za vrijeme njegova života, a sada se to odnosi na podizanje glasova kod njegovog kabura, sallallahu alejhi ve sellem. Kaže Uzvišeni: "O vjernici, ne dižite glasove svoje iznad Vjerovjesnikova glasa i ne razgovarajte sa njim glasno kao što glasno jedan s drugim razgovarate da ne bi bila poništena vaša djela, a da vi i ne prmjetite.” (prijevod značenja Kur'ana, El-Hudžurat: 2.)

Poštivanje Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, poslije njegove smrti je kao njegovo poštivanje dok je bio živ. Zato nam je dužnost da ga poštujemo kao što su ga poštovali naši predhodnici koji su ga slijedili u dobru i klonili se svega što je zabranio.

11. Obaveza je voljeti i poštovati njegove ashabe, njegovu porodicu i žene, kao i one koji ga slijede. Čuvati se od ružna govora, psovke i proklinjanja njegovih ashaba kojima je Allah, dželle še'nuhu, zadovoljan i koje je On odabrao da budu s Poslanikom, sallallahu alejhi ve sellem. Kaže Uzvišeni: "Allah je zadovoljan prvim muslimanima muhadžirima i ensarijama i svima onima koji ih slijede i dobra djela čine a i oni su Njime zadovoljni.” (prijevod značenja Kur'ana, Et-Tewbe: 100.)

Kaže Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: ”Ne psujte moje ashabe jer tako mi Onoga u čijoj je ruci moja duša kada bi neko od vas udijelio sadake koliko je brdo Uhud ne bi dostigao ni polovicu njihovog stepena.” (bilježi ga Buhari)

Pohvalno je da generacije poslije njih mole Allaha, dželle še'nuhu, za oproštaj njihovih grijeha i da ne učini u njihovim srcima mržnju i zlobu prema njima. Kaže Uzvišeni: "Oni koji poslije njih dolaze govore: ”Gospodaru naš oprosti nama i braći našoj koji su nas u vjeri pretekla i ne dopusti da u srcima našim bude imalo zlobe preme vjernicima. Gospodaru naš Ti si doista Dobar i Milostiv.” (prijevod značenja Kur'ana, El-Hašr: 10.)

12. Zabranjeno je pretjerano slavljenje Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, jer ga je to najviše uznemiravalo. Sam Poslanik, salallahu alejhi ve selem, nas je upozorijo da ga ne uzdižemo na veći stepen od onoga koji mu je Allah dželle še'nuhu dao. Kaže Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: ”Zaista sam ja rob, pa recite Allahov rob i poslanik i ne volim da me uzdižete iznad toga.” Takođe je rekao: "Ne uzdižite me kao što su kršćani uzdigli sina Merjemina.” (bilježi ga Buhari)

Također je zabranjeno upućivati dovu Poslaniku, salallahu alejhi ve selem, ili tražiti pomoć od njega, obilaziti (ar. tavafiti) oko njegovog kabura ili prinositi mu žrtvu. Kao što je zabranjeno pretjerano hvaljenje i uzdizanje Poslanika, salallahu alejhi ve selem, tako je zabranjeno ružno govoriti o njemu, podcjenjivati i ismijavati nešto s čim je došao. Sve ove stvari mogu odvesti čovjeka u nevjerstvo. Kaže Uzvišeni: "Reci: ”zar se niste Allahu i riječima Njegovim i Poslaniku Njegovu rugali. Ne ispričavajte se, jasno je da ste nevjernici a tvrdili ste da ste vjernici.” (prijevod značenja Kur'ana, Et-Tewbe: 65., 66.)

Istinsika ljubav prema Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, je ona koja se gradi na slijeđenju njegove upute i ostavljanje svega onoga što se kosi sa time. Kaže Uzvišeni: "Reci: ”ako budete Allaha voljeli i mene slijedili, pa i vas će Allah voljeti i grijehe vam oprostiti. Allah prašta i Samilostan je.” (prijevod značenja Kur'ana, Ali-Imran: 31.)

13. Čovjekovo vjerovanje neće biti potpuno sve dok ne bude čvrsto vjerovao u Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i radio ono sa čime je on došao i bio mu pokoran, jer je pokornost njemu, pokornost Allahu, a griješenje i suprostavljanje njemu je griješenje i suprostavljanje prema Allahu. Znači, sa istinskim vjerovanjem i sijeđenjem Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, upotpunjuje se iman (vjerovanje u njega).


S arapskog prevela grupa studenata


Islamski Univerzitet u Medini