subota, 19. siječnja 2013.

ŽENA MUSLIMANKA - PREMA SVOME GOSPODARU - 3 -

Posti nafile 

Bogobojazna muslimanka, takođe, posti nafile pored ramazana, ako joj taj post ne stvara poteškoće: posti dan Arefata, dan `ašure, deveti dan muharrema. Postiti ove dane kao i druge, spada u dobra djela koja brišu (male) grijehe. O tome nas je obavijestio Plemeniti Poslanik sallallahu `alejhi we sellem:
 
Prenosi se od Ebu Katade radijellahu anhu da je rekao: “ Allahov poslanik sallallahu `alejhi we sellem je upitan o postu na dan Arefata, pa je rekao:
 
” On iskupljuje grijehe prethodne godine, te ostatak tekuće godine.”[81]
 
Prenosi se od Ibnu `Abbasa radijellahu anhu da je Allahov poslanik sallallahu `alejhi we sellem postio dan ašure i da je naredio da se posti.”[82]
 
Prenosi se od Ebu Katade da je Allahov poslanik sallallahu `alejhi we sellem upitan o postu `ašure, pa je rekao: “ Iskupljuje grijehe prethodne godine“.[83]
 
Prenosi se od Ibnu `Abbasa radijellahu anhu da je rekao: “ Allahov poslanik sallallahu `alejhi we sellem je rekao:” Kada bih ostao do sljedeće godine, postio bi i deveti dan “.[84]
 
Isto tako je i s postom šest dana mjeseca ševvala. O vrijednosti njihovog posta Allahov poslanik sallallahu `alejhi we sellem kaže:
 
“ Ko isposti ramazan, zatim posti šest dana ševvala, kao daje postio čitavugodinu .“[85]
 
Mustehabb (lijepo) je postiti tri dana svakog mjeseca. O tome Ebu Hurejre kaže:“ Moj prijatelj mi je preporučio tri stvari: post tri dana svakog mjeseca, dva rekata duha namaza i da prije spavanja klanjam vitr namaz.”[86]
 
Prenosi se od Ebu Derda`a radijellahu anhu da je rekao: “ Moj dragi prijatelj mi je preporučio tri stvari koje neću napustiti dok god sam živ: post tri dana svakog mjeseca, duha namaz i da ne zaspem dok ne klanjam vitr namaz”.[87]
 
Prenosi se od Abdullaha bin `Amr El-`As radijellahu anhu da je rekao:” Rekao je Allahov poslanik sallallahu `alejhi we sellem:
 
“ Post tri dana svakog mjeseca je post čitavu godinu.”[88]
 
Navode se tekstovi koji preciziraju ova tri dana kao 13,14 i 15 dan, a ovi dani se nazivaju - bijeli dani -. Drugi, pak, tekstovi govore o tome da je Allahov poslanik sallallahu `alejhi we sellem postio bilo koja tri dana svakog mjeseca.
 
Prenosi se od Mu`aze El-`Adevijje da je pitala Aišu radijellahu anha o tome da li je Allahov poslanik sallallahu `alejhi we sellem postio tri dana svakog mjeseca? Odgovorila je:” Da “. Na to sam upitala:” U kojim je mjesecima postio?” Odgovorila je:” Nije vodio računa u kojem je mjesecu postio.” [89]
 
Hadždž obavlja

Svjesna muslimanka pred sobom ima i praktično obavljanje njene vjere, koje se očituje i u tome da obavi hadždž, kada za to bude imala mogućnosti. Kada joj se ukažu uvjeti za propisano putovanje na hadždž, posvetit će se razboritom, savjesnom i dubokom proučavanju propisa hadždža, kako bi obavljanju propisa hadždža pristupila s razumijevanjem, savjesnošću i mudrošću, kako bi njen hadždž bio ispravan, potpunih zakonskih uvjeta i kako bi bio na stupnju džihada kod muškaraca, kao što nas je o tome obavijestio Plemeniti Poslanik sallallahu `alejhi we sellem. Prenosi se od Aiše radijellahu anha da je rekla: “Rekla sam:” O Allahov poslaniče! Zar se mi ne možemo boriti i vojevati s vama?” Odgovorio je:” Ali, najljepši i najbolji džihad je hadždž, hadždž mebrur (primljen hadždž)” Rekla je Aiša: “ Nakon što sam ovo čula od Allahovog poslanika sallallahu `alejhi we sellem ne propuštam hadždž.” [90]
 
Obavlja `umru

Kao što je ženi muslimanki propisan hadždž, propisana joj je, takođe, i `umra - ako je u prilici.A `umra u ramazanu je posebna, jer je nagrada za nju kao nagrada za hadždž obavljen s Allahovim poslanikom sallallahu `alejhi we sellem. To se navodi u hadisu koji bilježi Imami El-Buhari od Ibnu `Abbasa radijellahu anhu koji je rekao:
 
“ Nakon što se Vjerovjesnik sallallahu `alejhi we sellem vratio s hadždža, upitao je Ummu Sinan El-Ensarijje:” Šta te je spriječilo da obaviš hadždž?” Odgovorila je:” Otac tog i tog - što znači njen muž -. On ima dvije deve. Na jednoj je išao na hadždž, a druga nam napaja zemlju.” Rekao je :”Kada dođe ramazan, obavi `umru, jer je `umra u ramazanu kao hadždž.”U drugoj predaji, takođe od Ibnu`Abbasa, stoji:” Doista `umra u ramazanu ima vrijednost hadždža (obavljenog) sa mnom.” [91]
 
Pokorna je naredbi svoga Gospodara


Svjesna žena muslimanka ne zaboravlja da je ona obavezna izvršavati određene šeri`atske propise, koje joj je Allah dželle we `ala naredio. Zadužena je onoliko koliko je zadužen i muškarac i među njima nema razlike, osim u propisima koji su vezani samo za ženu i ne tiču se muškaraca, kao i u propisima koji su vezani za muškarce i ne tiču se žena. Osim toga ona i muškarac imaju iste obaveze pred Allahom dželle we `ala. UzvišeniAllah je rekao:
 
“ Muslimanima i muslimankama, i vjernicima i vjernicama, i poslušnim muškarcima i poslušnim ženama, i iskrenim muškarcima i iskrenim ženama, i strpljivim muškarcima i strpljivim ženama, i poniznim muškarcima i poniznim ženama, i muškarcima koji dijele zekat i ženama koje dijele zekat, i muškarcima koji poste i ženama koje poste, i muškarcima koji o svojim stidnim mjestima vode brigu i ženama koje o svojim stidnim mjestima vode brigu, i muškarcima koji često spominju Allaha i ženama koje često spominju Allaha, - Allah je, doista, za sve njih oprost i veliku nagradu pripremio.” [92]
 
“ Onome ko čini dobro, bio muškarac ili žena, a vjernik je, Mi ćemo dati da proživi lijep život, i doista, ćemo ih nagraditi boljom nagradom nego što su zaslužili.”[93]
 
“ I Gospodar njihov im se odazva:” Nijednom trudbeniku između vas trud njegov neću poništiti, ni muškarcu ni ženi - vi ste jedni od drugih. Onima koji se isele i koji budu iz zavičaja svoga prognani i koji budu na putu Mome mučeni i koji se budu borili i poginuli, sigurno ću preko hrđavih djela njihovih preći i sigurno ću ih u džennetske bašče, kroz koje će rijeke teći, uvesti; nagrada će to od Allaha biti.- A u Allaha je nagrada najljepša.”[94]
 
Kada se u Kur`anu ili Sunnetu kaže:” o ljudi,”, onda to obuhvata i muškarce i žene. O ovome svjedoči hadis koji bilježi Imami Muslim od majke vjernika Ummu Seleme radijellahu anha da je rekla:
 
“Slušala sam ljude kako spominju vrelo, ali to nisam čula od Allahovog poslanika sallallahu `alejhi we sellem. Ubrzo nakon toga, sluškinja me je češljala kada sam čula Allahovog poslanika sallallahu `alejhi we sellem gdje kaže: “ O ljudi”. Rekla sam sluškinji:”Ostavi me.” Ona je na to kazala:” Pozvao je ljude, a nije pozvao i žene.” Odgovorila sam joj:” Ja sam od ljudi “. Allahov poslanik sallallahu `alejhi we sellem je rekao: “Ja ću vas preteći do vrela. Pridružite mi se. Niko od vas (na Sudnjem danu) neće doći i neće biti otrgnut od mene kao što se otrgne zalutala deva. Ja ću reći:”Zašto ovo?”Tada će mi se reći:” Ti ne znaš šta su oni radili poslije tebe.” Ja ću tada reći:” Daleko bilo![95]
 
U predaji koju bilježi Muslim stoji:” Ja ću reći:” Daleko bilo, daleko bilo onome ko bude mijenjao poslije mene.”[96]
 
Čovjek i žena su jednaki pred Allahom dželle we `ala u slijeđenju njegovih naredbi i izbjegavanju njegovih zabrana. Otud žena i čini ono što joj je Allah dželle we `ala naredio, a kloni se onoga što je zabranio. Ona vjeruje da će biti pitana za ono što je učinila u životu. Pa, ako bude činila dobro i bit će joj dobro, a ako bude činila zlo i bit će joj zlo.
 
Ona zastaje kod granice koju je Allah dželle we `ala odredio i ne prelazi je, niti zalazi u haram, nego se stalno pridržava Allahovih dželle we `ala propisa i propisa Njegovog poslanika sallallahu `alejhi we sellem, zastajući pred svim što joj se ispriječi u životu.
 
U istoriji žene muslimanke postoje svijetli istupi žena koje su preda se postavile Allahov dželle we `ala zakon, ne odvajajući se od njega i ne želeći da bude zamijenjen nekim drugim zakonom.
 
Jedan od tih istupa bilježi Imami Ahmed i Ebu Davud, a Ibn Kesir ga navodi u početku sure El-Mudžadele, koji govori o Havli bintu Sa`lebe i njenom mužu Evsu bin Es-Samit.
 
Havla je pričala: “ Tako mi Allaha, o meni i o Evsu bin Es-Samit je objavljen prvi dio sure El-Mudžadele.” Pričala je: “ Bila sam s njime, a on je bio starac ružne naravi i ahlaka.” Pričala je: “ Jednog dana mi je došao, pa sam ga nešto upitala, a on se rasrdio i rekao:” Ti si mi kao leđa moje majke”. Nastavila je: “ Potom je izašao i jedan sahat sjedio sa svojim narodom na zborištu, pa se vratio meni. Htio je da spava sa mnom.” Nastavila je:“ Rekla sam :” Ne. Tako mi onoga u čijoj je ruci Havlina duša, ne približavaj mi se. Već si rekao šta si imao reći i tako će biti sve dok o nama ne dođe propis od Allaha i Njegovog poslanika sallallahu `alejhi we sellem.” Kazivala je:“ Navalio je na mene. Odbranila sam se onako kako žena može savladati slabog starca, te sam ga odbacila od sebe.” Nastavila je:“ Nakon toga sam izašla kod svoje komšinice i od nje posudila odjeću, i potom sam se zaputila Allahovom poslaniku sallallahu `alejhi we sellem. Sjela sam pred njega i ispričala mu šta sam od njega doživjela. Tako sam mu se požalila na njega zbog lošeg ponašanja prema meni.” Rekla je:”Allahov poslanik sallallahu `alejhi we sellem je rekao:” O Havla, tvoj amidžić je starac, boj se Allaha za njega.” Pričala je: “ Tako mi Allaha, nisam se rasteretila sve dok mojim povodom nije objavljen Kur`an. Poslanika sallallahu `alejhi we sellem je snašlo ono što bi ga snašlo (prilikom primanja objave), zatim se zaputio prema meni i rekao mi:” O Havla, Allah je objavio Kur`an o tebi i tvome saputniku.” Onda mi je proučio:“ Allah je čuo riječi one koja se s tobom o mužu svome raspravljala i Allahu se jadala - a Allah čuje razgovor vaš međusobni, jer, Allah, uistinu, sve čuje i sve vidi” - sve do riječi Uzvišenoga - “...A nevjernike čeka patnja nesnosna.” [97] Pričala je: “ Rekao je Allahov poslanik sallallahu `alejhi we sellem:” Naredi mu da oslobodi roba” Rekla sam:” O Allahov poslaniče, nema ga čime osloboditi.” Rekao je:” Neka posti dva uzastopna mjeseca.” Rekla sam:” Tako mi Allaha, on je starac i ne može postiti.” Rekao je:” Neka nahrani 60 siromaha dajući im po vesek (težina od 60 sa`a).” Rekla sam:” Tako mi Allaha, Allahov poslaniče, on ni to ne posjeduje.” Nastavila je: “ Rekao je Allahov poslanik sallallahu `alejhi we sellem:” Mi ćemo ga pomoći s ferekom (posuda od 60 kg.)datula.” Pričala je:” Rekla sam:” O Allahov poslaniče, i ja ću ga pomoći s drugim ferekom.” Rekao je:” Zaradila si sevab i ispravno si postupila. Idi i podijeli sadaku za njega, a nakon toga svome amidžiću preporuči svako dobro.”Rekla je: “ Tako sam i učinila.” [98]
 
Havla bintu Sa`lebe nije mogla ni jednog sahata živjeti sa svojim mužem, nakon što je izgovorio riječi Zihara ( vrsta rastave braka) koje su bile način rastave braka u džahilijjetu, sve dok se nije obratila Allahovom poslaniku sallallahu `alejhi we sellem, kako bi saznala Allahov dželle we `ala propis vezan za nju i njenog muža. Nije imala podesnu odjeću koju bi obukla za izlazak i pojavljivanje pred Allahovim poslanikom sallallahu `alejhi we sellem, pa je pozajmila odjeću od jedne svoje komšinice i odmah se uputila prema medžlisu Allahovog poslanika sallallahu `alejhi we sellem kako bi čula Allahov propis vezan za nju, kako bi on bio primjer drugima. 
 
Nema sumnje da je ova veličanstvena žena imala posebno mjesto u srcima ashaba koji su živjeli u njeno vrijeme i koji su poznavali njenu vrijednost, a predvodio ih je Omer bin El-Hattab radijellahu anhu. Jednog dana ga je srela kad je izlazio iz džamije, a u njegovoj pratnji je bio El-D`arud El-`Abdi. Omer ju je poselamio, a bio je vladar pravovjernih, na što mu je rekla:” Omere, poznavala sam te kad si bio na pijaci `Ukkaz, kad su te zvali `Umejr i kad si tjerao stoku svojim štapom. Boj se Allaha za svoje stado. I znaj da onaj ko strahuje za svoje obećanje, približi mu se ono što je daleko, a ko strepi od smrti, boji se smrti.” Na to je El-D`arud rekao:” Ženo, mnogo si govorila vladaru pravovjernih.” Omer je rekao:” Pusti je. Zar ne znaš? Ovo je Havla čije je riječi Allah dželle we `ala čuo iznad sedam nebesa, a Omer je, tako mi Allaha, najpreči da je sasluša.”
 
U tefsiru Ibnu Kesira navodi se da je neki čovjek, nakon što je vidio njegovu predusretljivost i pažnju prema njoj, rekao:” Zadržavaš Kurejšije zbog ove starice!?” Rekao je:” Teško tebi! Zar ne znaš ko je ona?” Odgovorio je:” Ne znam.” Rekao je:” Ovo je žena čiju je žalbu Allah dž.š čuo iznad sedam nebesa. Ovo je Havla bintu Sa`lebe. Tako mi Allaha, kada ne bi do noći od mene otišla, ja je ne bih napustio sve dok ne kaže šta ima da kaže, osim ako bi nastupilo vrijeme namaza. Namaz bih klanjao, zatim bih se vratio do nje sve dok ne bi završila s onim šta ima da kaže.”
 
Svjesna i mudra žena muslimanka će pred sebe postaviti riječi Uzvišenog Allaha:
 
“ Kada Allah i Poslanik Njegov nešto odrede, onda ni vjernik ni vjernica nemaju pravo da po svom nahođenju postupe. A ko Allaha i Njegova Poslanika ne posluša, taj je sigurno skrenuo s pravog puta.” [99]
 
Pokornost Allahu i Njegovom poslaniku je iznad duševnih strasti, bezbrižnog iščekivanja, raskošnog života i ljudskog izbora. Majka vjernika Zejneb bintu Džahš predstavlja najbolji primjer poistovjećivanja s naredbama Allaha dželle we `ala i Njegovog Poslanika sallallahu `alejhi we sellem, prije nego ju je oženio Allahov poslank sallallahu `alejhi we sellem. Jednog dana je tražio od nje da se uda za njegovog slugu i njegovog posinka Zejda bin Harise, zbog dvije šeri`atske (zakonske) odredbe:
 
Prvo:-ostvarenje apsolutne jednakosti među ljudima,tako što će lijepu Kurejšijku, prvaknju Abduš-šemsovih sinova i Poslanikovu amidžišnu, udati za slugu. A sluge su bili najniži sloj gospode. Naprotiv, postojale su duboke i jake slojevne razlike među slugama i gospodom, tako da ih nije ništa moglo slomiti osim stvarnog Poslanikovog sallallahu `alejhi we sellem djela koje će svima obznaniti i koje će vjernici uzimati za primjer. Tako će se ukloniti razlike, a vjernici se razlikuju samo po bogobojaznosti.
 
Drugo:ukidanje običaja posvajanja koje je bilo rašireno u džahilijjetu,tako što je Plemeniti Poslanik sallallahu `alejhi we sellem oženio Zejneb, koja je prethodno bila žena njegovog posinka Zejda. Ovo je predstavljalo praktični dokaz. Allahov poslanik sallallahu `alejhi we sellem je ne bi mogao oženiti na osnovu Allahove dželle we `ala naredbe u Kur`anu časnog, da je on njegov stvarni sin.
 
Izbor je pao na Zejneb, Poslanikovu sallallahu `alejhi we sellem amidžišnu, kako bi se praktično sprovela ova dva šeri`atska propisa, unutar Poslanikove sallallahu `alejhi we sellem kuće i kako bi ih ljudi prihvatili zadovoljnih i pokornih duša, pokornih zapovjedima Allaha i Njegovog Poslanika sallallahu `alejhi we sellem. Pošto ju je Allahov poslanik izabrao da bude žena Zejda bin Harise, nije pristajala na taj brak, nego je rekla:” O Allahov poslaniče, ja ne pristajem na brak s njime. Nikad se neću udati za njega. Pa ja sam prvakinja Abduš-šemsovih sinova.” Na to joj je Poslanik sallallahu `alejhi we sellem smireno, s puzdanjem i istrajnošću odgovorio: “ Naprotiv, udaćeš se za njega.” I dok su tako njih dvoje razgovarali, Allah dželle we `ala je spustio ovaj ajet Svome Poslaniku sallallahu `alejhi we sellem:
 
“ Kada Allah i Poslanik Njegov nešto odrede, onda ni vjernik ni vjernica nemaju pravo da po svom nahođenju postupe. A ko Allaha i Njegova Poslanika ne posluša, taj je sigurno skrenuo s pravog puta.” [100]
 
Tada je Zejneb prihvatila zapovijed Allaha i Njegovog poslanika sallallahu `alejhi we sellem i rekla:” Onda, neću se protiviti Allahu i Njegovom poslaniku. Udat ću se za njega.”
 
Zatim se desilo ono što se desilo između nje i Zejda, što je dovelo do njihove rastave. Nakon što je istekao njen `iddet, objavljene su riječi Uzvišenog Allaha:
 
“ A kad ti reče onome kome je Allah milost darovao, a kome si i ti dobro učinio:” Zadrži ženu svoju i boj se Allaha!” - u sebi si skrivao ono što će Allah objelodaniti i ljudi si se bojao, a preče je da se Allaha bojiš. I pošto je Zejd s njom živio i od nje se razveo, Mi smo je za tebe udali kako se vjernici ne bi ustručavali više da se žene ženama posinaka svojih kad se oni od njih razvedu - kako Allah odredi, onako treba da bude.”[101]
 
Allahov poslanik sallallahu `alejhi we sellem je proučo ovaj ajet smiješeći se, a zatim rekao: “ Ko će otići kod Zejnebe i obradovati je da ju je Allah s nebesa udao za mene!!”
 
Kao da ju je Allah dželle we `ala ovim nagradio za njenu potpunu i izvanrednu pokornost Allahu i Njegovom poslaniku sallallahu `alejhi we sellem, kada je pristala da se uda za Zejda. A vidi sad, ona se udaje za Allahovog poslanika sallallahu `alejhi we sellem po Allahovoj naredbi, na osnovu ajeta iz Njegove Knjige, koje će muslimani učiti sve do Sudnjeg dana. Ovo je posebna čast koju je Allah dželle we `ala ukazao samo Zejnebi od svih ummehatul-mužminin. Zejneb je bila poznata po ovoj časti kojom ju je Allah dželle we `ala obasuo, pa se hvalila među Vjerovjesnikovim sallallahu `alejhi we sellem ženama, govoreći: ” Vas su vaše porodice udale, a mene je Uzvišeni Allah udao iznad sedam nebesa.”[102]
 
Ne osamljuje se sa strancem

Pokornost prema Allahu i Njegovom poslaniku se očituje u potčinjavanju njihovim zapovijedima i udaljavanju od njihovih zabrana. U pokornost žene muslimanke prema Allahu i Njegovom poslaniku sallallahu `alejhi we sellem spada i to da se ne osamljuje sa stranim muškarcem, jer je osamljivanje sa strancem haram - zabranjeno, po mišljenju svih učenjaka, na osnovu Poslanikovih sallallahu `alejhi we sellem riječi:
 
“ Neka se muškarac ne osamljuje sa ženom, osim ako je s njom mahrem, i neka žena ne putuje, osim s mahremom.” Na to je jedan čovjek ustao i upitao: “ O Allahov poslaniče, moja žena je krenula na hadždž, a ja sam se upisao (prijavio) za tu i tu bitku.” Rekao je :“ Idi i ti obavi hadždž sa svojom ženom.” [103]
 
Mahrem je svako kome je zauvijek zabranjeno da se oženi s njome, kao što je otac, brat, amidža, dajdža itd...
 
Stranac je svako kome je u osnovi dozvoljeno da se s njome oženi, pa makar bio i rođak, bilo da se radi o djeveru ili nekom sličnom iz njegove porodice. Svi oni su joj zabranjeni da se osamljuje s njima, na osnovu Poslanikovih sallallahu `alejhi we sellem riječi:
 
“ Čuvajte se bespotrebnog miješanja i osamljivanja sa ženama.” Jedan ensarija je upitao:” Allahov poslaniče, šta misliš za djevera?” Odgovorio je:” Djever je smrt”. [104]
 
Riječ “hamuu”- djever podrazumijeva muževog brata ili neko drugog muškarca iz muževe porodice. Poslanikove sallallahu `alejhi we sellem riječi:” Djever je smrt”, znače da se najčešće s njegove strane desi zlo, zbog lahkoće ulaska u bratovljevu kuću. Stoga je i opisan da je kao smrt, kako bi to bilo prijetnja, zastrašivanje i plašenje i opisan je tako kao da osamljvanje s djeverovima vodi u fesad, fitneluk, skretanje i propast u vjeri, kao što to smrt čini. Svjesna i bogobojazna žena muslimanka neće zapasti u ovakva i slična šeri`atska odstupanja u koja, u današnje vrijeme, zapadaju mnogi tolerantni ljudi.
______________________________________________________________
[81] “ Sahihu Muslim “, 8/51, knjiga “Es-sijamu “, poglavlje “ Istihbabu sijamin jevmi `Arefeti “.
[82] Isto, 8/12, knjiga “ Es-sijamu “, poglavlje “ Savmu jevmi `ašura` “.
[83] Isto, 8/51, knjiga “ Es-sijamu “, poglavlje “ Istihbabu sijamin jevmi `ašura` “.
[84] Isto, 8/13, knjiga “ Es-sijamu “, poglavlje “ Savmu jevmi `ašura` “.
[85] Isto, 8/56, knjiga “ Es-sijamu “, poglavlje “ Istihbabu sijamin sittete ejjamin min ševval “.
[86] “ Fethul-bari “, 4/226, knjiga “ Es-savmu “, poglavlje “ Sijamu ejjamel-biidi “ i “ Sahihu Muslim“, 5/234, knjiga “ Salatul-musafirin “, poglavlje “ Istihbabu salatud-duha “.
[87] “ Sahihu Muslim “, 5/235, knjiga “ Salatul-musafirin “, poglavlje “ Istihbabu salatud-duha “.
[88] Muttefekun alejhi. Pogledaj “ Šerhus-sunneti “, 6/362, knjiga “ Es-sijamu “, poglavlje “ Savmud-dehri “.
[89] “ Sahihu Muslim “, 8/48, knjiga “ Es-sijamu “, poglavlje “ Istihbabu sijamin selasete ejjamin min kulli šehrin “.
[90] “ Fethul-bari “, 4/72, knjiga “ Džezaus-sajdi “, poglavlje “ Hadždžun-nisai “.
[91] Isto.
[92] El-Ahzab 35.
[93] En-Nahl 97.
[94] Ali `Imran 195.
[95] “ Sahihu Muslim “, 15/56, knjiga “ El-fedailu “, poglavlje “ Havdu Nebijjinave sifetuhu “.
[96] Isto, 15/54.
[97] El-Mudžadele 1-4.
[98] Pogledaj “ Muhtesaru tefsir Ibnu Kesir “, 3/459; El-Mudžadele 1-4, Darul-Kur`anil-kerimi, Bejrut.
[99] El-Ahzab 36.
[100] El-Ahzab 36.
[101] El-Ahzab 37.
[102]Pogledaj“ Fethul-bari “, 13/403, knjiga “ Et-tevhid “, poglavlje “ Ve kane `aršuhu `alel-ma`i “.
[103] Muttefekun alejhi. Pogledaj “ Šerhus-sunneti “, 7/18, knjiga “ El-Hadždžu “, poglavlje “ El-meržetu la tahrudž illa meža mahremin “.
[104] Muttefekun alejhi. Isto, 9/26, knjiga “ En-nikahu“, poglavlje “ En-nehj `an en jahlur-redžulu bil-mer`etil-ed`nebijjeti. “