subota, 5. siječnja 2013.

UČI U IME GOSPODARA TVOGA - Tefsir V dio

Tefsir V dio

 

"UČI U IME GOSPODARA TVOGA KOJI STVARA..."

 

(Prijevod značenja-El Alek 1.)

 

Činjenje svih vrsta ibadeta samo Uzvišenom Allahu jeste u stvari kruna i plod ispravnog i potpunog vjerovanja u Allahovu jednoću (tevhid). To je suština šehadeta LA ILAHE ILLALLAH, tj. da se jedinom Allahu, dželle šanuhu, s pravom upućuje svaki ibadet, i da je On, dželle ve ala, jedini istinski Bog i da je sve što se obožava mimo Njega Uzvišenog, lažno božanstvo i nedostojno bilo kakvog ibadeta. Širk je uputiti bilo koji ibadet nekome drugome uz ili mimo jednom Stvoritelju. Onaj ko umre ne pokajavši se od učinjenog širka, njemu je Allah, dželle šanuhu, haram džennet učinio i mjesto mu je vatra, a grijeh mu nikada oprošten neće biti. Kaže Uzvišeni: "Ko širk učini Allahu, tome je zabranio Allah džennet, a boravište njegovo je vatra i niko zulumćarima neće pomoći." (Prijevod značenja, El-Ma'ida 72.) I kaže: "Allah neće oprostiti da Mu se širk čini, a oprostiće manje grijehove od toga, kome On hoće." (Prijevod značenja, En-Nisa 48.)

 

Samo Allahu stvaranje i naredba pripada

 

Iz ovoga vidimo još jednu važnost i mudrost spominjanja akide u prvom ajetu prve objave, a posebno isticanje TEVHIDUL-ULUHIJJETA (Allahove jednoće u koju vjerujemo i koju potvrđujemo svojim ibadetima samo Njemu Uzvišenom). Muslimanu nije dovoljno da vjeruje da Allah, dželle šanuhu, postoji i da je jedan i da Mu niko nije ravan, već je nužno da to potvrdi svojim djelima i postupcima. Ako su nečija djela suprotna šehadetu ili bude radio dobra djela koja je pomiješao sa širkom, ništa mu neće vrijediti, ni riječi šehadeta niti učinjena dobra djela, jer ih je pokvario i poništio najvećim grijehom - širkom. Kaže Uzvišeni o Svojim poslanicima: "A da su oni širk učinili, sigurno bi im propalo ono što su činili." (Prijevod značenja, El-En'am 88.) A kaže i resulu Muhammedu, s.a.v.s.,: "A objavljeno je tebi i onima prije tebe: "Ako širk učiniš, tvoja djela će sigurno propasti, a ti ćeš izgubljen biti. Nego, Allaha jedino obožavaj i budi od zahvalnih!". (Prijevod značenja, Ez-Zumer 65-66)

 

Svi poslanici od Allaha subhanehu ve teala, dolazili su sa istom porukom šehadeta i pozivom u Allahovu jednoću. Kaže Uzvišeni: "Prije tebe nijednog poslanika nismo poslali, a da mu nismo objavili: "Nema boga osim Mene, zato Meni ibadet činite!" (Prijevod značenja, El-Enbija 25.)

 

Pravo samo Uzvišenog Allaha na ibadet vidimo kroz savršenost Svevišnjeg, koju upoznajemo preko Njegovih najljepših imena i svojstava, tj. jer je dostojan ibadeta sam po sebi, i zato što je i još uvijek daje blagodati ljudima koje im samo On Uzvišeni može dati kao što su hidajet (uputa), a od toga su Njegove, dželle ve ala, riječi: IKRE - UČI, vladanje ljudima i svim njihovim djelima (RABB), i stvaranje ljudi kao i svega što postoji. Kaže Uzvišeni: "Allah stvara i vas i ono što učinite." (Prijevod značenja, Es-Saffat 96.) Ovo je jasan dokaz da je Allah, dželle šanuhu, jedini istinski Bog, jer On Uzvišeni jedini stvara i rastvara, vlada i gospodari svim. Samo stvoritelj može biti istinski Bog i samo On zaslužuje da bude obožavan, što podrazumijeva vjerovanje, pokoravanje, veličanje i žrtvovanje. Kaže Uzvišeni: "Samo Njemu stvaranje i naredba pripada! Uzvišeni neka je Allah, Gospodar svjetova." (Prijevod značenja, El-E'raf 54.) I kaže: "Pa da li je onda Onaj Koji stvara kao onaj koji ne stvara?! Zar se nećete urazumiti?!... Oni kojima se oni, umjesto Allaha, mole ne stvaraju ništa, a oni su stvoreni." (Prijevod značenja, En-Nahl 17-20) I kaže: "O ljudi, evo vam jednog primjera, pa ga poslušajte: "Zaista oni koje prizivate, pored Allaha, ne mogu nikako ni mušicu stvoriti, makar se radi nje sakupili. A ako bi im mušica nešto ugrabila, oni to ne bi mogli od nje izbaviti; nejak je i onaj koji moli, i onaj kome se moli!" (Prijevod značenja, El-Hadž 73.)

 

Spoznaja Allaha - smisao Života

 

Dakle, spominjanjem sifeta (svojstva) Uzvišenog, a to je stvaranje koje se ubraja u TEVHIDUL-ESMAI VES-SIFATI (Allahova jednoća izražena u Njegovim najljepšim imenima i savršenim svojstvima) u ovom ajetu upotpunjuje se poučavanje i obznanjivanje Allahovog tevhida u svim njegovim djelovima. Tu je uputa da je Uzvišeni jedini istinski Gospodar, da je jedinstven po Svojim imenima i svojstvima i da se ibadet mora činiti isključivo i samo Njemu, tebareke ve teala. To je pravi put i ovo je savršenost i mudrost Božije Riječi i upute. Stvaranje je dokaz da je Allah, dželle šanuhu, jedini pravi Gospodar, a ovo je opet dokaz da ibadet može i mora biti upućen samo onome ko ga zaslužuje, a to je naš Gospodar Uzvišeni Allah, dželle ve ala. Ovako je, u stvari, na najbolji način Sveznajući upoznao, na početku objave, čovječanstvo sa Sobom i ukazao nam na principe i cilj života. Svaka riječ i poruka Objave, tačno je došla na najbolje mjesto i sa najboljim značenjem koje joj odgovara. Ovo predstavlja čovječanstvu neiscrpni izvor znanja i upute i u ovome je spas i uspjeh svima onima koji pameti imaju.

 

-Nastaviće se-

 

 

Piše: hfz. mr. Muhamed Porča