četvrtak, 24. siječnja 2013.

OPASNOST OD NACIONALIZMA

Šejh AbdelAziz bin Baz

Islam, kao Allahova vjera, zabranjuje džahilijatske pozive, a za što postoje mnogi dokazi, osim onih stvari koje su dobre i sa kojima se i Islam slaže. Nema sumnje da je poziv u nacionalizam od onih stvari iz džahilijeta, koje su loše, s obzirom da nacionalizam poziva nečem drugom do Islamu i poziva pomaganju i podržavanju nečeg drugog osim Istine. Koliko mnogo zla, i koliko mnogo ratova su ovakvi džahilijetski pozivi uzrokovali narodima, uzimajući im živote i imetke.

Posljedice ovakvih poziva, među muslimanima, su bile razilaženje i razbijanje njihovog jedinstva, i usađivanje mržnje u srca jednih prema drugima i njihovo djeljenje na grupe, plemena i nacije.

Kaže Ibn Tezmije ra : "Sve što je izvan poziva u Islam i Kuran, a tiče se potomstva, zemlje, nacionalnosti, načina razmišljanaja je od džahilijeta. Zaista, pa kad je jedan od muhadžira raspravljao sa jednim od ansarija, i povikao : O muhadžiri pomozite mi, a ansarija povikao: O ansarije, pomozite mi, rekao je Resul savs: Jel se to dozivate džahilijetskim pozivima, a ja sam još među vama. I bio je vrlo ljut zbog ovoga."

Kaže Allah u suri Ahzab,33: I u kućama svojim boravite i ljepotu svoju, kao u davno, pagansko doba ne pokazujte, i molitvu obavljajte i zekat dajite.

I kaže Allah u suri Feth,26: Kad su nevjernici srca svoja punili žarom, žarom paganskim, Allah je spustio smirenost Svoju na Poslanika Svoga i na vjernike i obavezao ih da ispunjavaju ono zbog čega će postati pravi vjernici-a oni i jesu najpreči i najdostojniji za to-a Allah sve zna.

Kaže Resul savs: Ko god otkaže poslušnost i otpadne od džemata, umire džahilijetskom smrću. Ko god se bori pod zastavom sljeposti, ljuti se zbog assabyah( sekte, grupe), ili poziva u assabyah ili pomaže neku sektu ili grupu, pa zatim umre, umro je džahilijetskom smrću.

Takođe u Sahih Muslimu, kaže Resul savs: Zaista mi je Allah objavio da morate pokazati milost jedni prema drugima, i da se niko ne ponaša ponosito i tlači drugog, niti hvališe i ponosi pred nekim drugim.

Nema sumnje da je poziv u nacionalizam, poziv u sektaštvo, i da je to poziv u mržnju i borbu za određenu grupu. Isto tako, nema sumnje da je poziv u nacionalizam poziv u neposlušnost, ponos i aroganciju, jer nacionalizam nije Allahova objava načina života koja sprečava svoje sljedbenike da tlače i hvališu se jedni nad drugima. To je prije jedna ideologija iz vremena džahilijeta, koja podržava svoju grupu pa čak i kad su oni agresor a drugi potlačeni.

Kaže Resul savs, a prenosi Tirmizi: Neka se ljudi prestanu hvalisati svojim pradjedovima, koji su umrli, i koji su ništa drugo da džehenemsko gorivo, inače će biti manje zapaženi kod Allaha od insekta koji gura balegu svojim nosom. Allah vas je oslobodio duha sektaštva iz dana džahilijeta i hvalisanja vašim pradjedovima. Zaista je čovjek ili iskreni vjernik ili iskrivljeni griješnik. Svi ljudi su djeca Adema, a Adem je od gline.

Kaže Resul savs na drugom mjestu: Zaista arap nije bolji od nearapa, niti je nearap bolji od arapa, niti je bjelac bolji od crnca, niti je crnac bolji od bjelca osim u bogobojaznosti.

Kaže Allah u suri Hudžurat,13: O ljudi, mi vas od jednog čovjeka i žene stvaramo, i na narode i plemena djelimo, da bi ste se upoznali. Najugledniji kod Allaha je onaj koji Ga se najviše boji, Allah uistinu sve zna i nije Mu skriveno ništa.

Iz ovog časnog ajeta vidimo da je Allah, koji je čist od bilo koje manjkavosti, objasnio ljudima da su oni stvoreni kao različite nacije da bi se upoznavali, a ne da se uzdižu i hvališu jedni nad drugima. I Allah, Uzvišeni, proglašava najbolje među njima one koji su najčasniji i najbogobojazniji. A kao što smo vidjeli, šuplje hvalisanje pradjedovima i porjeklom je od džahilijeta. Islam je suprotan tome i poziva u humanost, bogobojaznost, ljubav u ime Allaha i da su svi muslimani djeca Adema as, i da su muslimani jedno tjelo, svaki dio pomaže drugi i svaki dio osjeća bol kad jedan dio boli, kao što kaže hadis Resula savs: Vjernik je vjerniku kao čvrsta građevina, jedan dio podupire drugi. I onda je savs spleo prste pokazujući.

Takođe kaže Resul savs: Primjer vjernika u njihovoj ljubavi i milosti je kao primjer tjela, ako jedan dio boli , cjelo tjelo osjeća nesanicu i temperaturu.

O ljudi! Pozivam vas u ime Allaha. Da li vaš nacionalizam vas upućuje na ovakve časne primjere blagosti i ljubavi prema muslimanima arapima i nearapima, na vašu brigu prema njima, kad njih boli da li vas boli? Allaha mi ne! Ovo vas prije poziva podržavanju onih koji su zli i mržnji prema onima koji poriču ovu lažnu vjeru-nacionalizam. Zato, muslimani, koji zaslužujete selam i sigurnost, čuvajte se sektaštva i partija i njihovih prohtjeva. Samo tada ćete vidjeti šta us oni u stvari.

Neka Allah uputi mene i vas u mir i sigurnost.

Prenosi imam Buhari u svom Sahihu, da su se dvojica mladića,jedan od ansarija a drugi od muhadžira, posvađali. Pa je muhadžir povikao:o muhadžiri, pomozite mi. A ansarija je pozvao ansarije u pomoć. Kad je Resul savs čuo za ovo, rekao je: Zar se dozivate pozivama džahilijeta, a ja sam još među vama?

Iako znamo da Allah voli ove dvije grupe, jer kaže u ajetu sure Tewbah,100: Allah je zadovoljan prvim muslimanima, muhadžirima i ansarijama, i svima onima koji ih slijede ,dobra djela čineći, a i oni su zadovoljni Njime,za njih je On pripremio džennetske bašće kroz koje će rijeke teći, i oni će vječno i zauvijek u njima boraviti. To je veliki uspjeh.

Iz gore navedenog slučaja, kad se poziv muhadžira i ansarija, naziva pozivom džahilijeta, šta je onda sa onima koji pozivaju u nacionalizam i kroz njega traže pomoć i koji se ljute u ime nacionaizma. Zar to nije poziv u džahilijet? Ovo je, bez imalo sumnje čisti primjer džahilijeta.

Prenosi se od Harisa al Ašarija ra da je Resul savs rekao: Naređujem vam pet stvari, koje mi je Allah naredio: Džemat, slušanje, pokoravanje, hidžru i džihad na Allahovom putu. Pa ko god se otcjepi od džemata, koliko je pedalj (ili dlan), skinuo je islam sa svoga vrata, ukoliko se ne pokaje. A ko god poziva pozivima džahilijeta, on je od džehenemske skupine. Pa je neko upitao: Pa čak i ako posti i klanja? Kaže savs: Da, čak i ako posti i klanja. Zato zovite Allahovim pozivima koje vam je dao: muslimani, vjernici, obožavaoci Allaha.(Tirmizi)

Ovaj hadis je jasan dokaz protiv nacionalizma. Njegovi pozivači zaslužuju da budu od džehennemske skupine, pa čak i ako poste i klanjaju i tvrde da su muslimani. Sa ovim pismom se htjelo upozoriti svakog muslimana na džahilijetske pozive, i na njihov poguban kraj. A utječemo se Allahu od toga.

Svi hadisi su uzeti iz:

Nuqdul-qawnizzatul arabizzah

Majmoo ul Fatawa

Sahih Buhari

Sahih Muslim

Tirmizi

Ahmed



2002 Kulturni Centar Skandinavija
_____________________________________________________