subota, 5. siječnja 2013.

KUŠNJE

Islamski putokazi


Kušnja je ispit. Može biti s dobrom ili zlom. Kušnje su sunnet od Allahovih sunneta. Događaju se od početka historije. Nekada budu teške dušama ali Allah njima uzdiže stepene svojih vjerovjesnika i briše grijehe i pogreške dobrih ljudi. Vjernik se nada da ga kušnje neće zaobići nego se u njima krije Allahova milost i oprost.

 

Uzvišeni Allah kaže: "Mi ćemo vas dovoditi u iskušenje malo sa strahom i gladovanjem, i time što ćete gubiti imanja i živote, i ljetine. a ti obraduj izdržljive, one koji, kada ih kakva nevolja zadesi, samo kažu: "Mi smo Allahovi i mi ćemo se Njemu vratiti!"

 

Njih čeka oprost od Gospodara njihova i milost; oni su na pravom putu!" (Prijevod značenja - El-Bekare, 155.-157.)

 

"Vi ćete sigurno biti iskušavani u imecima vašim, i životima vašim, i slušaćete doista mnoge uvrede od onih kojima je data Knjiga prije vas, a i od mnogobožaca. I ako budete izdržali i Allaha se bojali, pa - tako treba da postupe oni koji su jakom voljom obdareni." (Prijevod značenja - Ali Imran, 186.)

 

"da bi vjernike lijepom kušnjom iskušao, - Allah zaista sve čuje i sve zna." (Prijevod značenja - El-Enfal, 17.)

 

Svako živo biće smrt će okusiti! Mi vas stavljamo na kušnju i u zlu i u dobru i Nama ćete se vratiti. (Prijevod značenja - El-Enbija, 35.)

 

"Mi ćemo vas provjeravati sve dok ne ukažemo na borce i postojane među vama, a i vijesti o vama provjeravaćemo." (Prijevod značenja -Muhammed, 31.)

 

OD HADISA POSLANIKA s.a.v.s.

 

1.         Od Aiše, r.a., se prenosi da je rekla: "Rekao je Allahov Poslanik, s.a.v.s.: "Nijedna kušnja neće zadesiti vjernika a da mu Allah njom neće izbrisati neki grijeh, pa ćak ni trn koji ga ubode!"  (Mutefekun alejh)

 

2.         Od Ebu Seida r.a. i Ebu Hurejre, r.a., se prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Neće vjernika zadesiti ni teškoća, ni bolest, niti zabrinutost, niti tuga, niti bilo kakva nedaća, ni žalost, pa čak ni trn koji ga ubode, osim da mu time Allah ne izbriše nešto od njegovih grijeha"  (Mutefekun alejh)

 

3.         Od Ebu Hurejre se prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Kome Allah želi dobro - iskuša ga" (Malik i Buharija)

 

4.         Od Suhejba er-Rumija, r.a., se prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Čudna li je stvar vjernika?! Svako stanje za njega je dobro. A to nije ni skim osim sa vjernikom. Ako mu se desi nešto lijepo on se zahvali Allahu i dobro mu je, a ako ga zadesi kakva nedaća, on se strpi pa mu to bude dobro za njega." (Muslim)

 

5.         Od Ebu Hurejre, r.a., se prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Primjer vjernika je kao primjer žita. Ne prestaju vjetrovi da ga njišu, niti vjernika prestaju kušati nevolje. A primjer licemjera je kao primjer stabljike riže, ne ljulja dok se ne želi brati" (Muslim i Tirmizi)

 

OD GOVORA SELEFA:

 

1.         Od Fudajla bin Ijjada, r.a., se prenosi da je rekao: "Ko se žali na kušnju koja ga je zadesila, kao da se žali na svoga Gospodara"

 

2.         Hakim je rekao: "Kušnja je svjetiljka za one koji spoznaju, budilnik za one koji žele (Istinu) i propast za one koji su nemarni"

 

3.         Rečeno je: "Četiri stvari su od riznica Dženneta: tajenje nedaće, tajenje sadake, tajenje oskudice i tajenje gladi".

 

ISTINITE PRIČE:

 

1.         Rekao je Enes, r.a.: "Otišao sam sa Poslanikom, s.a.v.s, pa mu je prinešen sin Ibrahim, a duša mu se rastaje sa tijelom, on ga pritisnu na grudi zagrljajem a on je u tegobama smrti. Pa je plakao Poslanik, neka je Allahov mir i spas na njega, govoreći: "Svi mi smo Allahovi i svi se Njemu vraćamo. Oko je suzno a srce tužno, ali ne govorimo ništa osim ono čime će naš Gospodar biti zadovoljan. A zbog rastanka s tobom mi smo tužni"

 

2.         Rekao je Ibn Mes'ud, r.a.: "Ušao sam kod Poslanika, s.a.v.s., a on je bio u teškim bolovima, pa sam mu rekao: "O Allahov Poslaniče! Draži si mi i od oca i od majke! Pa ti si u žestokim bolovima?" On reče: "Da". Rekoh: "To je zbog toga što ti imaš nagradu dvojice ljudi?" "Ja imam bolove koliko dvojca ljudi od vas". A potom reče: s.a.v.s.: "Neće vjernika zadesiti nikakva nedaća, ni zabrinutost, ni žalost ni teškoća a da mu Allah time neće obrisati nešto od grijeha."

 

3.         Prenosi se da je Šurejh čuo nekoga kako se jadi svome prijatelju na neku žalost koja ga je zadesila, pa mu priđe, uze ga za ruku i reče mu (nasamo p.p.): "Čuvaj se da se žališ drugom sem Allahu. Jer nije isključeno, onaj kome se žališ ili ti je prijatelj ili neprijatelj. Pa ako je prijatelj, ražalostit ćeš ga i nemože ti pomoći, a neprijatelj će se naslađivati s tvojim stanjem. Pogledaj u ovo moje oko!" Pa pokaza na svoje jedno oko - "Tako mi Allaha, njime ne vidim ni osoba ni puta evo već 15 godina, a nikome za to nikada nisam rekao. Zar ti nisi čuo govor dobrog Allahovog roba: "Ja tugu svoju i jad svoj pred Allah iznosim", neka ti uvijek Allah bude taj kome se jadiš i boli svoje iznosiš kod svake nedaće koja te zadesi, jer On je Najplemenitiji koji se pita, i Onaj koji je najbliži kada se odaziva onome koji ga moli.”

 

4.         Prenosi se da je Isa, neka je Allahov mir i spas na njega,  jedne prilike prošao pored čovjeka slijepa, gubava i nepokretna, čije su strane tijela bile oduzete, a meso na tijelu mu od lepre, a on govori: "Hvala Allahu koji me je sačuvao brojnih kušnji kojima je kušao brojne svoje robove!" Pa mu reče Isa, neka je Allahov mir i spas na njega: "O ti, koja stvar te mimoišla od kušnje?" Pa mu on reče: "O Dušo data od Allaha!!! Ja sam bolji od onih kojima Allah u srca nije dao da spoznaju ono što sam ja spoznao. Zar mi nije ostavljen jezik kojim ga spominjem i srce koje je zahvalno?!! Pa mu reče Isa, neka je Allahov mir i spas na njega: "Istinu si rekao! Daj mi svoju ruku!" Pa mu je ovaj pruži. Kad, najednom, posta od najljepših ljudi u licu i od najljepšeg izgleda. A Allah ga je izliječio od onoga u čemu je bio, te on posta jedan od onih koji su iskreno bili uz Isa, a.s., i robovali Allahu s njim.

 

Preveo s arapskog:Esmir Halilović