četvrtak, 24. siječnja 2013.

KAKO ZADOBITI ALLAHOVU LJUBAV ?

Sažetak sa predavanja Šejha Osmana iz Islamskog sunni centra u Geteborgu.

Allahovi robovi ! Znajte, Allah vam se smilovao, da je najuzvišeniji cilj i najvrijednija stvar, da rob zadobije Alahovu naklonost i ljubav. Koga Allah zavoli olakša mu teškoće, otkloni mu nedaće i strah, i ispuni mu srce zadovoljstvom i imanom

Ljubav Allaha prema robu je velika i veličanstvena stvar. Fadilet toga ne može sebi predočiti, osim onaj ko je istinski spoznao Allaha Uzvišenog, onako kao je On sam sebe opisao. Od znakova ljubavi i naklonosti Allaha dž. š. prema robu su slijedeće:

1. Zaštita od Dunjaluka. Od Ebi Sa'ida El-Hudrija r.a. se prenosi da je Poslanik s.a.v.s. rekao: "Zaista će Allah dž.š. zaštiti vjernika kojeg zavoli od Dunjaluka, kao što vi čuvate vašeg bolesnika od svakakve hrane i pića strahujući za njegovo zdravlje.(Hakim, sahahahu(ocijeno ga ispravnim) i vafakahu(slaže se s njim) Ez-Zehebi).

Od 'Ukbete bin 'Amira r.a. se prenosi da je rekao: "Rekao je Poslanik s.a.v.s.: "Ako vidite da Allah dž.š. daje nekome Dunjaluk a on je griješnik zaista mu je to postepena propast." Zatim je proučio: "I kada bi zaboravili ono čime su opominjani, Mi bimo im kapije svega otvorili; a kad bi se onome što im je dato obradovali, iznenada bi smo ih kaznili i oni bi odjednom svaku nadu izgubili."(Ahmed, sahahahu El-Albani u Sahihul-Džami'a.).

2. Od znakova Allahove dž.š. ljubavi prema robu je i lijepo ponašanje. Kaže Poslanik s.a.v.s. u hadisu koga prenosi Hakim od Ibn Mas'uda: "Zaista vam je Allah dž.š. propisao ahlak i lijepo ponašanje kao što vam je propisao risk i nafaku. Zaista Allah dž. š. daje Dunjaluk i onome koga voli i onome koga ne voli ali iman daje samo onome  koga voli."(Sahahahu i vafakahu Ez-Zehebi).

3. Er-Rifk; a to podrazumijeva blagost, samilost i ljubaznost. Od Džabira r.a. se prenosi da je Poslanik s.a.v.s. rekao: "Zaista ako Allah dž.š. zavoli neku porodicu spusti među njih rifk." (Sahih(ispravan), prenosi ga Ibn Ebi Ed-Dunija).

4. Prijem na zemlji; što znači naklonost srca ljudi prema onome koga je Allah dž.š. zavolio. Od Ebi Hurejreta r.a. se prenosi da je Poslanik a.s. rekao: "Ako Allah dž.š. zavoli roba pozove Džibrila i kaže: "Zaista sam je zavolio tog i tog pa ga i ti zavoli. Reče: Pa ga i Džibril zavoli. Zatim se oglasi stanovnicima nebesa: "Zaista je Allah dž.š. zavolio tog i tog pa ga i vi zavolite; pa ga zavole i stanovnici nebesa, a zatim mu se da prijem na zemlji. A ako se Allah dž.š. zamrzi roba pozove Džibrila a.s. i kaže: Zaista sam zamrzio tog i tog pa ga i ti zamrzi. Reče: "Pa ga zamrzi I Džibril a.s..Zatim se oglasi stanovnicima nebesa: "Zaista je Allah dž.š. zamrzio tog i tog pa ga i vi zamrzite. Zatim se spusti mržnja prema njemu i među stanovnike zemlje."(Malik, Ahmed, Buharija i Muslim) U Muslimovom rivajetu od Suhejla bin ebi Saliha stoji: "Bili smo na Arefatu kada je naišao Omer bin Abdul-Aziz pa su ga ljudi oduševljeno pozdravljali. Rekao sam ocu: "Oče, vidim da Allah voli Omera bin Abdul-Aziza. Upita: "Po čemu to?" Rekao sam: "Po ljubavi ljudi prema njemu." Reče: "Čuo si Ebu Hurejreta da prenosi od Poslanika a.s. ...,pa je spomenuo gore navedeni hadis.  Takođe u rivajetu od Tirmizija na kraju se navode riječi Uzvišenog: "One koji su vjerovali i dobra djela činili Milostivi će sigurno voljenim učiniti."(Merjem, 96). Od Ebi Zerra r.a. se prenosi da je Poslanik a.s. upitan: "Šta kažeš za čovjeka koji radi dobra djela pa mu ljudi na tom budu zahvalni?" Reče: "To je ubrzana radost vjerniku"(tj. radost koju mu Allah dž.š. da još na Dunjaluku).(Ahmed, Muslim, Ibn Madže).  Rekao je En-Nevavi Allah mu se smilovao: "Ulema to tumači kao dokaz Allahovog zadovoljstva i ljubavi prema dotičnoj osobi pa ga omili i drugim stvorenjima.(šerh Muslim 16/289).

5. Od znakova ljubavi Allaha dž.š. prema robu je i iskušenje. Od Enesa r.a. se prenosi da je Poslanik a.s. rekao: "Zaista je veličina nagrade srazmjerna veličini iskušenja.  Zaista Allah narod koji zavoli stavi na iskušenje. Pa ko bude zadovoljan i imaće zadovoljstvo a ko se ogorči i bude nezadovoljan pa imaće ogorčenost." Kaže Uzvišeni: "Mi ćemo vas provjeravati sve dok ne ukažemo na borce i postojane među vama, a i vijesti o vama provjeravamo."(Muhhamed, 31).

Od Sa'ada r.a. se prenosi da je rekao: "Rekao sam: "O Božiji poslaniče ko će biti najviše iskušavan?" Reče: "Poslanici, zatim oni najsličniji njima, zatim najsličniji njima. Čovjek se iskušava shodno (u rivajetu prema veličini) vjere. Pa ako je kao stijena čvrste vjere imaće i veće iskušenje, a ako mu je vjera slaba biće iskušan prema vjeri. I neće ga proći iskušenje dok ne bude hodao po zemlji čist od grijeha."(Ahmed, sahahahu Hakim). Od Ebi Sa'id r.a. se prenosi da je rekao: "Ušao sam kod Poslanika r.a. a bio je iscrpljen groznicom i bolovima. Stavio sam ruke na njega i bio je tako vruč da sam kroz pokrivač osjetio visoku temperaturu, pa sam rekao: "O Allahov poslaniče kako je jaka groznica!" Reče: "Tako je sa nama, uvečava nam se iskušenje a srazmjerno tom nam se uvečava i nagrada." Rekao sam: "Allahov poslaniče, koji ljudi bivaju najviše iskušavani?" Reče: "Poslanici." Rekao sam: "A zatim?" Reče: "Dobri vjernici. Zaista bi se neko od njih radovao iskušenju kao što se neko od vas raduje izobilju."(Ibn Madže i Hakim, rekao je sahih prema kriteriju Muslima i vafakahu Ez-Zehebi). Rekao je En-Nevevi da ulema smatra da je  mudrost, u činjenici što poslanici bivaju izloženi največim iskušenjima, zatim oni najsličniji njima, zatim najsličniji njima, u tome što su oni (poslanici) odlikovani potpunim saburom, istrajnošću i spoznajom da je iskušenje milost od Allaha dž.š. kojom im on upotpunjava blagodet i umnogostručuje nagradu da daje priliku da iskažu i potvrde strpljivost i zadovoljstvo u onom što ih zadesi.

6. Preseljenje i smrt u imanu. Od Omera bin El-Hamka El-Haza'ia se prenosi da je rekao: "Rekao je Poslanik s.a.v.s.: "Ako Allah zavoli roba 'aselehu." Upitaše: "A šta je to?" Reče: "Uputi ga na dobra djela do smrti pa ga zavole komšije, ili je rekao, oni oko njega." (Ahmed, Hakim, njegova predaja, sahahahu i vafakahu Ez-Zehebi).   

U prvom dijelu hutbe smo iznijeli neke od koristi Allahove ljubavi prema robu i neke od manifestacija te ljubavi. Ostaje još da navedemo neke od razloga, uzroka i djela kojima se zadobija naklonost i ljubav Allaha dž.š. Jedano od najvažnijih dijela kojima  se zadobija ljubav Allaha dž.š., poslije farzova, je učenje Kur'ana, kojeg danas zapostavlja veliki broj muslimana. Čitaju se i prečitavaju raznorazni časopisi, novine, magazini, većinom pisani od strane onih koji odvraćaju ljude od svjetla božanske objave. Kaže Uzvišeni: "Kako oni ne razmisle o Kur'anu, ili su im na srcima katanci!"(Muhammed, 24). I kaže Uzvišeni: "Knjiga koju ti objavljujemo blagoslovljena je, da bi oni o riječima njezinim razmislili i da bi oni koji su razumom obdareni pouku primili."(Sad, 29). Od Huzejfe r.a. se prenosi da je rekao: "Klanjao sam sa Poslanikom a.s. tu noć pa je započeo namaz surom Al-Baqara, te sam pomislio: "Ići će na ruk'u poslije stotog ajeta." Proučio je stoti ajet i nastavio pa sam pomislio: "Proučiće je do ruk'ua. Proučio je i započeo je suru En-Nisa' i proučio je, zatim je započeo Ali 'Imran i proučio je. Učio je polahko; kada bi učio ajet kojim se slavi Uzvišeni, slavio bi Ga, ako bi naišao na pitanje, pitao bi, ako bi naišao na uticanje od šejtana, uticao bi se od šejtana."(Muslim). Od Ebi Zerra se prenosi da je rekao: "Poslanik a.s. je do sabaha klanjao ponavljajući slijedeći ajet: "Ako ih kazniš, robovi su Tvoji, a ako im oprostiš, silan i mudar Ti si."(Al-Ma'ida, 118). Rekao je Hasan El-Basri: "Kur'an je objavljen da se po njemu radi te i njegovo učenje uzmite za rad." Da se podsjetimo kako su se naši ispravni predhodnici odnosili prema Kur'anu. Od ibn Mes'uda r.a. se prenosi da je rekao: "Ako bi neko od nas naučio deset ajeta iz Kur'ana, ne bi učio dalje dok ne bi shvatio njihovo značenje i rad po njima."(Tabarani u tefsiru, sa dobrim senedom). Od Abdullaha bin Omera r.a. se prenosi da je Omer r.a. klanjao noćni namaz, a kada bi se približio kraj noći budio bi porodicu na namaz govoreći im: "Namaz, namaz!" Zatim bi proučio sledeći ajet: "Naredi čeljadi svojoj da obavlja molitvu i istraj u tome! Mi ne tražimo od tebe da se sam hraniš, Mi ćemo te hraniti! A samo one koji se budu Allaha bojali i grijeha klonili čeka lijep svršetak." (Taha, 132). (Malik, sa sahih senedom).

Allahovi robovi! Uljepšajmo svoj odnos sa Kur'anom, koji je izvor našeg ponosa, sreće i uspjeha na Dunjaluku i Ahiretu. Pa prihvatimo ono što nam je halal, a ostavimo ono što nam je haram, radimo po njegovim uputama, a klonimo se njegovih zabrana.

2002 Kulturni Centar Skandinavija

___________________________________________________________________________-