nedjelja, 6. siječnja 2013.

Grijesi kvare i čovjeka i prirodu - HUTBA

Hutba iz Poslanikove džamije u Medini


Posljedice koje za sobom povlači griješenje i nered mogu se vidjeti i u vodi i u zraku, u sjetvi i ostalom. Jedan od ispravnih prethodnika je rekao: "Svaki put kad počinite grijeh, Allah vam dâ da iskusite nesreću"

 

Hatib: Husejn Alu Šejh


Allah Uzvišeni robovima naređuje da rade samo ono što je dobro za njih na oba svijeta. Iz toga proizlazi da su grijesi i nepokornost velika nesreća za ljude i države. Svakom zlu na dunjaluku prethodi grijeh i nepokornost Allahu. Koliko su samo grijesi uskratili ljudima blagodati i ljepota. 

 

Grijesi iza sebe ostavljaju ružne tragove i na pojedincu i na društvu. Oni pogađaju i srce i tijelo. Posljedice koje zna samo Allah, ostaju i na dunjaluku i na Ahiretu. Nesreća koju nepokornost povlači za sobom ostavlja traga na ljudima i na društvu. Jedan od vidova nesreće je i uskraćenje opskrbe. Siroma-štvo i umanjen bereket obično dolazi nakon nepokornosti i griješenja ljudi. 

 

Grijesi su uzrok poniženju

 

U hadisu je Poslanik, a. s., rekao: "Čovjekova opskrba se uskraćuje sa grijehom koji počini". Ibn-Abas, r. a., rekao je: "Činjenjem dobra, lice dobije sjaj, srce obasja nur, nafaka se poveća, tijelo postane jače i ljudi se međusobno vole. Grijeh za sobom povlači crninu lica, tamu u srcu, tijelo oslabi, nafaka se umanji, a ljudi se međusobno ne podnose". Kad se grijesi umnože u društvu, život postane teži, putevi se zatvaraju, a kad se ljudi klone grijeha, sve im je lakše. Zar Allah Uzvišeni nije rekao: "A onome ko se Allaha boji, On će sve što mu treba učiniti dostupnim" (Et-Talak, 4.). Grijesi su uzrok čovjekova poniženja, a koga Allah ponizi, niko ga poštovanim ne može učiniti. Kao što kaže Allah, dž. š.: "A koga Allah ponizi, niko ga poštovanim ne može učiniti" (El-Hadždž, 18.). 

 

Kad se u muslimanskom društvu raširi nepokornost Allahu, kad ljudi budu činili grijehe i loša djela, postat će, zasigurno, poniženi i neugledni pred drugima. U Ahmedovom "Musnedu" stoji hadis: "Ko se okrene od onoga sa čim sam došao, bit će ponižen i neugledan".  Ponos je u pokornosti Allahu i Njegovom Poslaniku. "Ako neko želi veličinu, pa u Allaha je sva veličina!" (Fatir, 10.). Kad je osvojen Kipar, plakao je Ebu-Derda, r. a., pa su ga upitali: "Šta te rasplakalo na dan u kome je Allah uzvisio islam i njegove sljedbenike?" Odgovorio je: "Kad se stvorenja ogluše o Allahove naredbe, bivaju poniženi. Ovaj jadni narod je ostavio ono što im je Allah naredio da rade, pa ih je zadesilo ovo što vidite".

 

Rekao je Poslanik, a. s.: "Bojati se da se oko vas ne okupe narodi kao što se izjelice okupljaju oko sofre". Upitali su ashabi: "Hoćemo li, Allahov Poslaniče, tada biti manjina?" "Ne, bit će vas mnogo, ali ćete biti poput mulja koji voda nosi. Iz grudi vaših neprijatelja nestat će straha od vas, a u vaša srca uselit će se vehn". "Šta je to vehn, Allahov Poslaniče?", upitali su. "Ljubav prema dunjaluku, a mržnja prema smrti!", odgovorio je. U drugom hadisu, koji bilježe Ahmed i Ebu-Davud, od Poslanika, a. s., prenosi se da je rekao: "Kad budete poslovali sa kamatom i kad se uhvatite za kravlje  repove i budete zadovoljni onim što posijete, a ostavite džihad; Allah će vas poniziti. Ostat ćete tako sve dok se ne vratite svojoj vjeri". U drugoj predaji: "Allah će na vas sa nebesa spustiti nevolje kojih se nećete riješiti dok se ne vratite svojoj vjeri". Neki od ispravnih prethodnika su zato često učili dovu: "Allahu, uzvisi me pokornošću Tebi i ne ponizi me griješenjem prema Tebi!"

 

Posljedice koje za sobom povlači griješenje i nered mogu se vidjeti i u vodi i u zraku, u sjetvi i ostalom. Rekao je Allah Uzvišeni: "Zbog onoga što ljudi rade, pojavio se metež i na kopnu i na moru, da im On da da iskuse kaznu zbog onoga što rade ne bi li se popravili" (Er-Rum, 41.). Jedan od ispravnih prethodnika je rekao: "Svaki put kad počinite grijeh, Allah vam dâ da iskusite nesreću". Rekao je Mudžahid: "Kad zulumćar dođe na vlast i počne činiti zulum, Allah uskrati kišu i uništi usjeve". Onda je proučio ovaj ajet i rekao: "Tako mi Allaha, kad se spominje more, ne misli se samo na pravo more. Svako naselje je na nekoj vodi, i na to se ajet odnosi". Njegovo mišljenje dijele i drugi mufesiri. 

 

Kad se pojavi razvrat, pojave se i bolesti kojih prije nije bilo

 

U "Sunenu" od Ibn-Madžeta bilježi se hadis koji prenosi Abdullah ibn-Omer, r. a., a u kome Allahov Poslanik, a. s., kaže: "O skupino muhadžira, utječem se Allahu da vas ne snađe pet stvari: nikad se nije u narodu javno činio razvrat, a da ih nisu pogodile bolesti koje nisu pogodile prijašnje narode; nikad nijedan narod nije zakidao na vagi, a da ih nije pogodila sušna godina, teško će živjeti i imat će nepravednog vladara; nikad narod nije uskratio dava-nje zekata, a da im nije uskraćena kiša i da nije životi-nja nikad im ne bi ni pala. Nikad narod nije pronevjeravao obećanja, a da im nije za vladara postavljen neprijatelj koji im oduzima posjede; nikada se ulema nije oglušila o ono što je Allah objavio u Svojoj Knjizi, a da među njih Allah nije usadio mržnju". Posljedica griješenja po robove je i to što neprijatelji dolaze na vlast, što pokvareni ljudi zauzimaju bolja mjesta od dobrih ljudi. Poslanik, a. s., rekao je: "Tako mi Onoga u čijoj je ruci moja duša, ili ćete pozivati na dobro, a odvraćati od zla, ili se bojati da Allah na vas pošalje svoju kaznu. Vi ćete Ga moliti, a On vam se neće odazivati" (bilježi Tirmizi). Posljedica koju za sobom nosi griješenje jest i uskraćivanje blagodati, sigurnost se zamjenjuje strahom, sreća nesrećom, a blagostanje neredom. "Kakva god vas bijeda zadesi, to je zbog grijehova koje ste zaradili, a On mnoge oprosti" (Eš-Šura, 30.). Alija, r. a., rekao je: "Nesreća dolazi za grijehom, a nestaje pokajanjem". Kad robovi pokornost zamijene nepokornošću, kad zahvalu zamijene nevjerstvom, nestaje i blagodati koje su uživali. A kad nepokornost zamijene pokornošću, Allah im kaznu zamijeni Svojim oprostom, poniženje ugledom, nesreću srećom… "Allah neće promijeniti stanje jednog naroda sve dok taj narod ne promijeni sebe. A kad Allah hoće da jedan narod kazni, niko to ne može spriječiti; osim Njega, nema mu zaštitnika" (Er-Ra'd, 11.). "To je zato što Allah neće lišiti blagostanja narod kome ga je podario - sve dok se on sam ne promijeni; a Allah sve čuje i sve zna" (El-Enfal, 53.). 

 

Posljedica griješenja su i psihičke bolesti koje se javljaju, i prevelik strah, također. To je zato što grijesi prljaju srce i ono se razboli. Grijesi su za srce kao što je bolest za tijelo. Grijesi su bolest za srce, a lijek je u klonjenju od njih. Rekao je Uzvišeni: "Čestiti će sigurno u Džennet, a griješnici sigurno u Džehennem" (El-Infitar, 13.-14.). Rekao je veliki učenjak Ibn-Kajim: "Ne mislite da su blagodati i patnje spomenute u ovim ajetima samo na Ahiretu. One su i na dunjaluku i u Berzahu i na Ahiretu. Zar nije najveće blagostanje u srcu i zar najveća patnja nije u srcu?! Patnja u srcu veća je od straha i stisnutosti u prsima". Zato su Allahovi robovi koji su pokorni i bogobojazni uvijek sigurni i daleko od  straha. Naš Gospodar je rekao: "Neka se zato oni koji dobra djela čine ničega ne boje i ni za čim neka ne tuguju" (El-Enam, 48.). I rekao je Uzvišeni: "Oni koji govore: 'Naš Gospodar je Allah!' - i ustraju na Pravom putu, neka se ničega ne boje i ni za čim nek ne tuguju!" (El-Ahkaf, 13.). Bojte se Allaha, Allahovi robovi i budite mu istinski pokorni, olakšat ćete sebi. Klonite se grijeha, bit ćete sretni. "Ko je pokoran Allahu i Poslaniku, izvojevao je veliku pobjedu" (El-Ahzab, 71.).

 

Grijesi i nepokornost brišu blagodati dunjaluka i vjere. Brišu blagodati duga i sretna života. Uzvišeni Allah je rekao: "A da su  stanovnici sela i gradova vjerovali i grijeha se klonili, Mi bismo im blagoslove i s neba i iz zemlje slali, ali oni su poricali, pa smo ih kažnjavali za ono što su zaradili" (El-A'raf, 96.). I rekao je Uzvišeni također: "A da se Pravog puta drže, Mi bismo ih vodom obilnom pojili" (El-Džinn, 16.). 

 

Trebate znati da posljedice grijega koji počinite neće zadesiti samo vas, već i druge. Naši prethodnici su govorili: "Životinje proklinju griješnika, Ademova potomka, kad godina bude sušna i govore: 'Ovo je zbog grijeha Ademova sina'". Kad čovjek počini grijeh, može osjetiti dio njegovih posljedica. Jedan od ispravnih prethodnika je govorio: "Kad počinim grijeh, odrazi mi se to u nepokornosti jahalice i žene". "Allah doista štiti vjernike, Allah sigurno ne voli nijednog izdajnika, nezahvalnika" (El-Hadždž, 38.).

 

Preveo: Kemal Baković