Vođa tumača Kur`âna `Abdullâh bin `Abbâs (radi Allahu `Anhu) je rekao,
”Ja se bojim da će kamenje početi padati na vas. Ja kažem ”Allah je rekao” a vi govorite ”Abu Bakr i `Umar su rekli”?” (ibn Kethîr)
Imâm abu Hanifa (rahimehullah) je rekao: "Ignorišite moj govor ako ja kažem nešto što nije u suglasnosti sa Allahovom Knjigom ili Poslanikovim (sallallahu `alejhi we sellem) hadisom”. (Iqâz-ul-Himam str.50, imâm Fulani)
Imâm Mâlik bin Anas (rahimehullah) je rekao: "Zaista sam ja smrtan. Ja radim greške nekada i radim ispravno nekada. Pogledajte zbog toga moja mišljenja. Ako su u suglasnosti sa Knjigom i Sunnetom –uzmite ih! Ako nisu u suglasnosti sa Knjigom i Sunnetom-ostavite ih!” (Jâmi`Bayân-il-`Ilm [2/32], imâm `Abdulbarr)
Imâm Šâfi`î (rahimehullah) je rekao: ”Ako vidite nešto u mojim tekstovima što se suprotstavlja Allahovim Vjerovjesnikovim (sallallahu `alejhi we sellem) sunnetom tada govorite sa Allahovim Vjerovjesnikovim (sallallahu `alejhi we sellem) sunnetom i ostavite to što sam ja rekao. (al Majmû`[1/63], Imâm an-Nawawi (rahimehullah) i ostali)
Imâm Ahmed bin Hanbel (rahimehullah) je rekao: Kako je čudno da jedan narod koji poznaje lanac i vjerodostojnost nekog hadisa, svakako slijedi Sufyân Ath-Thawrija, iako Allâh subhanehu we teala govori: ”Neka se čuvaju oni koji se suprotstavljaju Vjerovjesniku, da ih nebi fitna ili neka bolna kazna zadesila.” (An-Nûr:63)
Znate li šta je fitna? ..
To je Širk! Udaljavanje od njegovog (sallallahu `alejhi we sellem) govora može uzrokovati da zabluda uđe u srce i na taj način postane uništeno.” (ispričano od ibn Battah al-Ibânat-ul-Kubrâ #.97. Vidi također al-Masâ`il [3/1355] od Abdullâh bin Ahmad bin Hanbal)
Imâm ibn al-Qayyim (rahimehullah) je rekao o zabranjenim vrstama Taqlîda (slijepog slijeđenja)
”Oni se sastoje od tri vrste”:
1. Da se totalno okrenemo od toga što je Allâh objavio i umjesto toga zadovoljimo sa Taqlîdom na svoje pretke.
2. Da radimo Taqlîd na nekoga kada se ne zna da li se može uzimati znanje od te osobe.
3. Da se radi Taqlîd poslije kada su se dokazi pokazali i jasno je da se dokazi suprotstavljaju mišljenu te osobe na koju se radi taqlîd.” (I`lâm-ul-muwaqqi`în [2/188])
Učenici velikih Imâma nisu nikada slijepo slijedili svoje učitelje. Ima dosta dokaza za to i jedan od njih su izvrsni učenici Imâma abu Hanife (rahimehullah); abu Yûsuf Ya`qûb i abu Muhammed aš-Šaybâni (rahimahumullah) koji su se suprotstavili 1/3 od Hanefiskog mezheba (škole). Jedan drugi primjer je Imâm al-Balkhî-koji je bio učenik abu Muhammeda i rob abu Yûsufa-koji je dizao ruke prije i poslije rukû`a zbog toga što ova tri imâma (abu Hanîfa, abu Yûsuf i abu Muhammed) nisu poznavali dokaze za to. Jer iako ovi Imâmi nisu dizali ruke prije i poslije rukû`a, to nije njega spriječilo da slijedi Poslanikov (sallallahu `alejhi we sellem) sunnet.
Imâm al-Muzânî (rahimahullah) se puno razlikovao od mišljenja svoga Imâma aš-Šâfî`î(rahimehullah).
Ovako nešto postoji i danas među ljudima ahlu-sunneta. Poznato je da Imâm al-Albâni (rahimahullah) nije smatrao da žena mora da pokrije svoje lice i svoje ruke, dok je njegov učenik šejh Muhammed bin Dzamîl Zînû (hafîdhahullah) smatrao da žena mora pokriti svoje lice.
Kako god, sva razlikovanja kod ovih Imâma je samo u fikhu i ni u čemu više. Oni svi imaju isto vjerovanje (Aqida) i metodologiju (Manhadž), od prvih kao abu Hanîfe i al-Awzâ`î do današnjih; al-Albanija, ibn Bâza (rahimahumullah). Svi Imâmi su samo ljudi. Oni rade greške nekada i rade tačno nekada. Zbog toga razlika ne treba da razjedini jedan narod i da ih podijeli u sekte s tim što slijepo slijede neke posebne Imâme. Samo je jedan Imâm koji je bio bez greške i to je Muhammed (sallallahu `alejhi we sellem).