ponedjeljak, 13. svibnja 2013.

Ilmihal i broj rekata koji se navode u njima ?

PITANJE 80:

Esselamu Alejkum!

Čitao sam mnoga izdanja Ilmihala u kojima piše da recimo sabah namaz ima 4 rekata , podna 10, ikindija 8 , aksam 5 , jacija 13, u kojima se spominje naravno prvo sunnet, farz pa onda u nekim namazima sunn sunnet, stoga moje pitanje bih bilo dali je ovaj način obavljanja namaza ispravno, i da li mi tačno možete navesti obavljanje namaza? 
Neka vas Allah azze we džell nagradi.

ODGOVOR 80:

Ve alejkumu-Selam!

Što se tiče broja rekata koji se navode u ilmihalima oni su u globalu ispravni ali je neophodno ukazati na nekoliko stvari:

1. Da je, također, ispravno klanjati prije podne samo dva rekata i poslije podne dva. Isto tako nema smetnje klanjati prije podne četiri i poslije podne četiri rekata. Sve se ovo navodi u vjerodostojnim hadisima. Lijepo je ponekada praktikovati i ove načine iako nama smetnje da najčešća praksa klanjača bude četiri prije i dva poslije.

2. Također, ispravno je ponekad prije ikindije klanjati samo dva rekata, jer se navodi da je Poslanik, s.av.s., klanjao prije ikindije dva rekata. (Ebu-Davud. Imam Nevevi ovaj hadis smatra vjerodostojnim.)

3. Što se tiče jacije namaza i spomenutih 13 rekata, to se odnosi na četiri rekata sunneta prije farza, zatim četiri rekata farza, zatim dva sunneta poslije farza, zatim tri rekata vitra.

Što se tiče četiri rekata sunneta prije jacijskog farza to nema jasne osnove u sunnetu Poslanika, s.a.v.s. Nije preneseno da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., ikada klanjao prije jacije, ni dva niti četiri niti više rekata, niti je direktno preporučio namaz prije jacije. Jedino što ukazuje na dobrovoljni namaz prije jacije je opće značenje hadisa u kome Poslanik, s.a.v.s., kaže: "Između svakog ezana i ikameta ima namaz." Bilježe Buharija i Muslim. U ovome hadisu nije određen broj rekata, već je općenito potvrđena legitimnost dobrovoljnog namaza prije jacije. Tako postoji mogućnost klanjanja dva ili više rekata, a Allah najbolje zna. Vidjeti Fethul-bari, 2/127.

4. Nije ispravno računati vitr uz jaciju-namaz. Vitr je poseban namaz za koga je Poslanik, s.a.v.s., kazao: "Allah vam je dodao još jedan namaz, a to je vitr, pa pazite na njega." (Ahmed, sa ispravnim lancem prenosilaca.) Pored toga vitr se ne smatra obaveznim namazom. Dakle, vitr-namaz je poseban namaz koji se može klanjati do pred svitaj zore, dok se jacija namaz može klanjati samo do pola noći po jačem mišljenju, a Allah najbolje zna.

Es-Selamu alejkum!

odgovorio Mr. Safet Kuduzović (28.06.2004)