Pitanje br. 97 |
Es-selamu alejkum. Pošto živim u Americi i malo je situacija zategnuta, prilikom klanjanja odmah poslije podne namaza klanjam ikindijju, a akšam naklanjavam prije jacije, hoću da kažem da izbjegavam da klanjam na poslu, i volio bih da znam je li ovako ispravno. |
Odgovor br. 97 |
Može se shvatiti iz tvog pitanja da već odavno praktikuješ klanjanje namaza na pomenuti način, i da se nisi konsultovao sa učenim ljudima, da bi ti oni pojasnili da li si u pravu ili ne. Namaz je stub islama, kako ga je nazvao Poslanik, sallallahu alejhi ve selleme, i ne smije se dogoditi da čovjek bude nemaran prema propisima koji se vežu za njega. Nije dozvoljeno da čovjek sam sebi propisuje određene stvari, postavlja olakšice, a zatim se konsultuje sa učenima. Vjera je emanet za kojeg će nas Allah pitati, zato gledajmo da ga ispunimo onako kako treba i da pripremimo potreban odgovor za njega. Kaže Allah, dželle šenuhu: "O vjernici, ne činite ništa dok za to Allaha i Njegovog Poslanika ne upitate." (El-Hudžurat, 1) "Pitajte učene, ako ne znate." (El-Enbija, 7). Islamski učenjaci su uvjetovali dozvolu boravka u nevjerničkoj sredini, mogućnošću sprovođenja islamskih propisa, na čelu sa namazom. Musliman koji ne može obavljati namaz u nevjerničkoj državi (mada ja sumnjam da bi ti se išta dogodilo da obaviš namaz onako kako je propisan), onako kako je on propisan, nije mu dozvoljeno boraviti u njoj. Nije ispravno spajati namaze zbog pomenutog razloga. Islamski pravnici su složni oko dozvole spajanja namaza zbog putovanja, zbog jake kiše, nevremena i blata, a razišli su se oko bolesti. Niko od njih ne spominje razlog kojeg si ti spomenuo u pitanju, a osnova je da se namaz obavlja u njegovom propisanom vremenu. Obavljanje namaza na pomenuti način nije ništa drugo do igranje sa namazom i davanje prednosti ovome, nad onim svijetom. Allah najbolje zna. Dipl. isl. pravnik - Semir Imamović - islambih.org 2000.-2001. god. |