nedjelja, 19. svibnja 2013.

VJERA JE NASIHAT - Hutba

Hvala Allahu  i neka je blagoslov i mir na Poslanika sallallahu alejhi ve sellem, njegovu porodicu i ashabe. A zatim:

Savjetujem mojoj braći muslimanima na svim mjestima, svejedno bili oni vladari ili obični pripadnici naroda, da se u svim stvarima okite bogobojaznošću zato što je to savjet koji je davao Allah subhanehu ve te'ala, i Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem.

Allah, subhanehu ve te'ala, kaže: "Mi smo onima kojima je data Knjiga prije vas, a i vama, već zapovijedili da se bojite Allaha." (En-Nisa: 131)
"O ljudi, bojte se Gospodara svoga, koji vas od jednog čovjeka stvara…" (En Nisa: 1)

Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je u obraćanjima svome ummetu preporučivao takvaluk (bogobojaznost), a takvaluk je pojam koji obuhvata čitavu vjeru i ujedno pazi i na dunjalučke,  kao i ahiretske interese. On je pojam koji je kao čitava vjera, on je dobročinstvo, iman, islam, uputa i dobro. Allah, subhanehu ve te’ala, svoju vjeru naziva takvalukom zato što će onaj koji pazio i bude ustrajan na njoj biti sačuvan od strane Allaha od svakog dunjalučkog i ahiretskog zla. Najveći pokazatelj bogobojaznosti jeste iskreno činjenje ibadeta Allahu, subhanehu ve te’ala, kao i istinsko slijeđenje Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, u šta svakako spada suđenje po njegovom šerijatu u svim stvarima, uz izbjegavanje i oprez prema onome što se razilazi od njega, kao što Allah, subhanehu ve te’ala, kaže:  

"… a naređeno im je da se samo Allahu klanjaju, da mu iskreno, kao pravovjerni, vjeru ispovijedaju…" (El Bejjine: 5)

"O ljudi, klanjajte se Gospodaru svome, koji je stvorio vas  i one prije vas, da biste se kazne sačuvali." (El Bekare: 21)

"Zar oni da traže da im se kao u pagansko doba sudi? A ko je od Allaha bolji sudija narodu koji čvrsto vjeruje?" (El Maide: 50)

"I tako Mi Gospodara tvoga, oni neće biti vjernici sve dok za sudiju u sporovima međusobnim tebe ne prihvate i da onda zbog presude tvoje u dušama svojim nimalo tegobe ne osjete i dok se sasvim ne pokore." (En Nisa: 65)

Onome ko posjeduje razum sigurno nije skriveno da je dobro dunjalučkih i ahiretskih stvari upravo u suđenju šerijatom zato što je u njemu oličeno ujedinjenje na onome što je istina i težnja za ukidanjem nereda.

Takođe, veoma važni pokazatelji takvaluka su i potpomaganje u dobročinstvu i bogobojaznosti, preporučivanje istine drugima i strpljivost na njoj, ujedinjavanje učenjaka i njihovih izjava koje će pozivati ka istini i kojima će se mase upućivati ka razlozima uspjeha, a odvraćati od razloga propasti, da svjetuju one koji imaju vlast i da ih pomažu u dobru kao što Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: "Allah je zadovoljan sa tri stvari kod vas: da Ga obožavate i da Mu ništa za sudruga ne pripisujete, da se svi Allahova užeta držite i da se ne razilazite, i da savjetujete one kojima je Allah povjerio vlast nad vama."

Takođe, savjetujem sve da budu oprezni od upadanja u bilo koju vrstu širka, novotarije ili nepokornosti, jer je njihova pojava u nekom društvu uzrok propasti svih njegovih članova, dok je opominjanje na te stvari i preporučivanje njihovog ostavljanja jedan od najvećih razloga spasa i uspjeha. Muslimanska zajednica neće biti ispravna sve dok se ne bude međusobno potpomagala na dobroćinstvu i bogobojaznosti, i dok ne bude naređivala dobro a zabranjivala zlo što je svakako od ahlaka i osobina mu'mina, kao što Allah, subhanehu ve te’ala, kaže: "A vjernici i vjernice su prijatelji jedni drugima: traže da se čine dobra djela, a od nevaljalih odvraćaju, i molitvu obavljaju i zekat daju, i Allahu i Poslaniku Njegovu se pokoravaju. To su oni kojima će se Allah sigurno smilovati. –Allah je doista silan i mudar." (Et Tewbe:71)

Ispravna je predaja od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da je rekao: "Ko od vas vidi nešto loše, neka to promijeni svojom rukom, pa ako ne može, onda jezikom, a ako ne može, onda svojim srcem, a to je najslabiji iman."
Isto tako je rekao: "Vjera je nasihat[1]", pa rekoše: "Kome Poslaniče?" Pa je rekao: "Allahu, Njegovoj Knjizi, Njegovom Poslaniku, vođama muslimana i muslimanskim masama." Oba hadisa bilježi imam Muslim u svome Sahihu, dok su ajeti i hadisi koji govore o ovome brojni.

Molim Allaha, subhanehu ve te’ala, da nama, kao i svoj našoj braći muslimanima na svakom mjestu omogući činjenje onoga u čemu je Njegovo zadovoljstvo i dobro za Njegove robove. Molim Ga da popravi srca svih nas i naša djela, da nam svima podari moć razumijevanja vjere i postojanost u njoj, kao i da pozivamo ka njoj na jasnoj uputi. On to može i u stanju je da to uradi. Neka je blagoslov i mir na Njegova roba i Poslanika, našeg vjerovjesnika i gospodina Muhameda, sina Abdulahova, njegovu porodicu, ashabe i sve one koji slijede njegovu uputu do Sudnjeg dana.

[1] Nasihat se obično prevodi kao savjet, ali u arapskom jeziku može doći i u značenju iskrenost, kao što je to u ovome hadisu