subota, 5. siječnja 2013.

OMLADINA U ISLAMU - Snaga čovjeka je između dvije slabosti

Islam i omladina


Govoriti o omladini u Islamu, naša je neizostavna obaveza, pogotovo što živimo u vremenu pomanjkanja moralnih vrijednosti kod velikog broja Bošnjaka, a na prvom mjestu omladine. Zanemarujemo činjenicu da je omladina svakim danom sve dalje od Islama i, možemo kazati, od osnovnih ljudskih normi.

 

Piše:Nezim Halilović - Muderris

 

Hvala Allahu, dž.š., Gospodaru svih svjetova i salavat i selam na posljednjeg Allahova poslanika Muhammeda, s.a.v.s.. Braćo i sestre u Islamu, molim Allaha, dž.š.,  da nas učini od Njegovih iskrenih robova i da nam da snage da se odupremo iskušenjima vremena i prostora! 

 

Govoriti o omladini u Islamu, naša je neizostavna obaveza, pogotovo što živimo u vremenu pomanjkanja moralnih vrijednosti kod velikog broja Bošnjaka, a na prvom mjestu omladine. Zanemarujemo činjenicu da je omladina svakim danom sve dalje od Islama i, možemo kazati, od osnovnih ljudskih normi. U sredini u kojoj se nalazimo, živimo, radimo i djelujemo, na pretek je prizora koji nam ne nagovještavaju sretnu i mirnu budućnost. Allah, dž.š., u suri Er-Rum kaže:

 

"Allah je taj koji vas nejakim stvara, i onda vam, poslije slabosti, snagu daje, a poslije snage, iznemoglost i sijede vlasi; On stvara što hoće; On sve zna i sve može!" (Prijevod značenja Er-Rum, 54.)

 

Allah, dž.š., u pomenutom ajetu govori o tome kako On čovjeka stvara od onoga što je slabo, potom biva slab, a zatim mu daje snagu, poslije koje dolazi iznemoglost (slabost) i sijede vlasi. Prema tome, ljudski život se sastoji od dvije slabosti koje omeđavaju period snage. Taj srednji period čovjeka je najvažniji period njegova života, koji podrazumijeva njegov puni angažman. To je vrijeme u kojem se od sebe mora pružiti sve ono što Islam traži, od obaveza prema Allahu, dž.š., i prema široj i užoj zajednici.

 

To su bili momci koji su vjerovali u Allaha

 

Porodica kao osnovna ćelija društva, u našem je vremenu potpuno razbijena. Mekteb ne zauzima svoje mjesto koje mu pripada. Riječ roditelja se ne čuje, niti poštuje. Škola i fakultet pružaju mogućnost sticanja znanja u manjoj ili većoj mjeri, ali je sve manje odgojnih elemenata u svemu tome. Autoritet roditelja, imama, učitelja, profesora i slično je nešto o čemu možemo govoriti sa dubokom sjetom i isključivo u prošlom vremenu. Allah, dž.š., u 13. ajetu sure El-Kehf kaže:

 

 "Mi ti navodimo vijest o njima kao istinitu. To su bili momci koji su vjerovali u Gospodara svoga, a Mi smo im uputu povećali!" (Prijevod značenja -El-Kehf, 13.)

 

Navedeni ajet govori o mladićima koji su boravili u pećini Kehf. Oni su vjerovali u svoga Gospodara i njima je Allah, dž.š., povećao uputu. Blago onima kojima pored vjerovanja bude povećana uputa!

 

Da li omladina u našem vremenu ima svijest o sebi i svome postojanju? Da li je svjesna svoga okruženja i šta je njihov krajnji cilj, a šta domet? Da li omladina ima dobro pamćenje? Da li se Bošnjaci kao narod, a pogotovo omladina, nalaze na raskrsnici sa koje ne znaju kuda će krenuti, jer su putokazi uklonjeni, ili ih mnogi, zbog dobro "pognute ili uzdignute glave," ne vide? Niti jedan narod odricanjem od svoje vjere i samobitnosti nije zaslužio milost i naklonost drugih, pa ni Bošnjaci u tome zasigurno neće biti izuzetak!  

 

Iskoristimo mladost prije starosti

 

Naš Poslanik, s.a.v.s., nas podučava da budemo od onih koji prednjače u dobru i da koristimo dobro u kojem se nalazimo:

 

Prenosi Ibn Abbas, r.a., da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Iskoristi petoro prije petoro: život prije smrti, zdravlje prije bolesti, slobodno vrijeme prije zauzetosti, mladost prije starosti i bogatstvo prije siromaštva!"

 

Jedna od stvari na koju nas naš Poslanik, s.a.v.s., upozorava jeste da iskoristimo mladost prije starosti? Koliko je starih ljudi koji se kaju zbog upropaštene mladosti i lutanja u godinama u kojima se najviše može privrijediti na putu Islama. Koliko je samo onih koji su mladost proveli u zabludi i nadi da će se prihvatiti propisa Islama kada dođu u poodmakle godine a te godine nikada nisu došle, jer ih je presjekla smrt?

 

Nekad glavni oslonac, a danas...

 

Po šerijatskim propisima, punoljetnost se za muškarce stiče prvom polucijom, dok se kod žena punoljetnost stiče prvom menstruacijom (mjesečnim pranjem), te pojavljivanjem maljavosti kod jednih i drugih. Od tog momenta se osoba smatra punoljetnom i sve obaveze, prava i kazne, po šerijatskim propisima, su na njima. Prema tome, šerijatska punoljetnost dolazi znatno ranije od punoljetnosti po "pozitivnim" zakonskim propisima. Od punoljetnosti pa sve do nekih tridesetih godina, ili do momenta ženidbe ili udaje, jeste period koji se smatra periodom prave mladosti. Taj period je vrlo bitan u životu svakog pojedinca i za mnoge određuje njihovu buduću životnu orijentaciju.

 

Omladina su bili i ostali nosiocima raznih progresivnih ideja i projekata, pa i revolucija. Oni su bili glavni oslonac u miru i ratu. Omladina je ta koja se bez kalkulacija suprotstavila agresoru. Međutim, kakvo je stanje naše omladine danas? Oni koji se ne zanimaju za stanje i budućnost omladine, postaće njihova žrtva.

 

Omladina je u prvo vrijeme Islama, kao i u kasnijoj historiji, bila glavna snaga, a Muhammed, a.s., joj je posvećivao posebnu pažnju. On se ponosio svojim mladim ashabima i određivao ih je na čelo vojske, kao što je slučaj sa Usamom bin Zejdom, kojeg šalje u pohod, a bio je golobradi mladić. Prvi ashabi koji su se odlučili na prelazak na Islam, bili su upravo mladići, kao što su: Alija ibn Ebi Talib, Usame ibn Zejd, Abdullah ibn Abbas, Abdullah ibn Omer, Abdullah ibn Amr i dr. Poslanikova, s.a.v.s., omladina se isticala u dobru. Oni su se natjecali u svemu što je korisno. U čemu se mi danas natječemo i šta je naš cilj ?

 

Omladina je uvijek kroz historiju, uz Allahovu pomoć, bila tajnom snage Ummeta, osloncem njegova uspona, izvorom njegove časti i poštenja i nadom za budućnost. Mladost koja nije ogrezla u grijehu i koja spozna istinu, uvijek ima dodatnu snagu da izdrži mnoga iskušenja i pokaže veliku snagu u vođenju Ummeta. Neprijatelji Islama znaju šta znači imati jaku, odgojenu, obrazovanu i perspektivnu omladinu, pa ulažu ogromna sredstva i napore u odvraćanju istih od islamskih vrijednosti i odvođenju u svijet materijalizma i bezdušnosti.

 

Vanjski izgled omladine je poražavajući. Na pretek je mladića koji liče na djevojke i obrnuto. Minđuše koje nose mladići u ušima bi se mogle smatrati gotovo normalnim, ako imamo u vidu da su se iste počele nositi u obrvama, nosevima, čelu ili stomacima. Takvih alameta i strašila doskoro nije bilo, na ovoj zemlji bosanskoj. Ponekada je teško razlikovati muško od ženska, jer se i jedni i drugi oblače gotovo identično. Poslanik, s.a.v.s., nas upozorava na prokletstvo koje je nagoviješteno onima koji imitiraju druge:

 

"Allah je prokleo muškarce koji oponašaju žene i prokleo je žene koje oponašaju muškarce."

 

Većina prvih muslimana su bili mladići

 

Poslanik, s.a.v.s., je u svojim redovima imao uglavnom mlade ashabe. Najstariji od njih je bio Ebu Bekr, r.a., koji je u to vrijeme, kada je primio Islam, imao 38 godina, dok je Omer, r.a., od njega bio mlađi deset godina. Alija, r.a., je imao osam godina. Zubejr ibn Avam je imao također oko deset godina. Bilal ibn Rebbah je bio mladić u naponu snage. Mladi ashabi Poslanika, s.a.v.s., su bili ti koji su pomogli Islam i uložili su sve svoje napore, žrtvovavši svoje vlastite živote i imetke na Allahovu putu. Allah, dž.š., je od njih kupio njhove živote i imetke, pa su oni žrvovali sve svoje na Allahovu putu. Oni su proširili Islam na druge kontinente, borili su se protiv velikih imperija i bili su nosiocima baklje Islama. Oni su ispunjavali misiju prenošenja istine čovječanstvu. Poslanikova, s.a.v.s., omladina se osjećala i ponašala kao oni koji su poslati da prenose istinu ljudima, kao što Muhammed, a.s., kaže:

 

"Vi ste poslati kao oni koji olakšavaju, a ne kao oni koji otežavaju!" (Buharija)

 

Društvo u kojem djevojčice od 6-8 razreda osnovne škole vrše abortus i ugrađuju spirale kako bi spriječile trudnoću, moralo bi se zapitati kuda ide? Narodi koji su prolazili kroz slične faze imali su samo dva rješenja: vlastito stradanje i tihi nestanak, ili Allahovu kaznu koja je dolazila u različitim oblicima. Čemu se može nadati narod koji u svom glavnom gradu ima klubove homoseksualaca, "Javne kuće" i sl.? Šta misli narod koji u svojoj prijestolnici samo pet godina nakon krhkog mira organizira muški četnički striptiz, uz obrazloženje kako se sve treba isprobati i kako je to sasvim normalno, jer se Bošnjaci trebaju malo opustiti! U tom gradu su šehitluci: Kovači i Lav. U tom gradu su Markale, Dobrinja, ulica Vase Miskina i dr. U tom gradu su gađana i ubijana tek rođena bošnjačka djeca iz PAM-a i PAT-a sa četničkih položaja. Samo nakon pet godina od stravičnih stradanja taj isti narod čini ono zbog čega je uništen narod Luta, a.s. Šta se dešava sa Bošnjacima? Gdje im je svijest o sebi? Gdje je obraz i ponos ?

 

Bošnjaci ! Dokle ovako ?

 

Braćo i sestre, šta činimo na polju dave kod mladića i djevojaka koji pripadaju bošnjačkom korpusu, a isti nemaju nikakve veze sa Islamom kao vjerom u kojoj su rođeni? Hoćemo li nešto preduzeti na tom planu ili ćemo biti od onih koji će, za koju godinu, morati praviti velike domove za liječenje i zbrinjavanje sve većeg broja ovisnika od droge, bolnice za oboljele od side, sifilisa i sl.? Hoćemo li uticati da se određene devijacije u društvu sprječavaju na zakonski način ili ćemo biti od onih koji su zadovoljni što su sami u Islamu, a drugima Islam ne nude? Zar mnogi od nas ne ličimo na svijeće koje daju svjetlost samo u svojoj neposrednoj blizini, a onda se same istope i njihovim nestajanjem nastaje tama?

 

U naše škole dolaze djevojke i mladići a da njihova odjeća ne priliči ulici, a kamoli školi. Doduše, ima i profesorica i nastavnica koje se isto oblače. Kako će profesorica koja dolazi na nastavu zagrljena sa mladićem, u mini suknji i golih leđa i stomaka, moći da bude uzor djeci? I to se mora riješiti određenim propisom, ili ćemo u protivnom imati sve drugo do škole !

 

Pogledajte kako izgledaju srednjoškolci, studenti i studentice! Zbog čega nam je nebitno kako se oblače i s kim izlaze naše sestre i kćeri? Zbog čega nam je nebitno kada se vraćaju naša djeca svojim kućama? Zbog čega nam je nebitno šta naša djeca gledaju na satelitskim programima u kasnim noćnim satima? Zbog čega dozvoljavamo sebi da naše žene, a i mnogi od nas, gledamo serije u kojima se ne zna ni ko je kome pravi otac niti majka. Devedeset od sto Bošnjakinja ne zna kada je akšam, a zna svaki termin razvratnih serija u kojima se prikazuje samo zlo.

 

Jesmo li svjesni da se droga prodaje i troši javno u dvorištima naših škola?  Svakodnevni su slučajevi plijenjenja većih količina opojnih droga. Znamo li da pojedinim učenicima profesori ne smiju dati slabu ocjenu, jer bi to moglo koštati života njega i njegovu porodicu?

 

"Kako si mladost proveo"

 

Poslanik, s.a.v.s., nas podsjeća na to da ćemo na Sudnjem danu biti pitani za četiri stvari:

 

 "Niko se na Sudnjem danu neće moći pomjeriti sa svoga mjesta dok ne bude upitan za četvoro: u što je život potrošio, kako je mladost proveo, šta je primijenio od onoga što je naučio i kako je imetak stekao i u šta ga je potrošio!" (Tirmizija)

 

Brate  i sestro, da li ja i ti razmišljamo o ovoj situaciji i jesmo li spremni za polaganje računa? Jesmo li svjesni da će dan naše smrti biti možda kada se najmanje nadamo? Mi ćemo biti pitani o našim životima, jer smo se zavjetovali Gospodaru svjetova na pokornost. Prema tome, ne smijemo uzeti strasti za svog životnog vodiča. Pored toga što ćemo morati odgovoriti u što smo život proveli, posebno pitanje će biti vezano za mladost, na koji se način ona iskoristila. Kako smo mi proveli ili provodimo svoju mladost? Da li postupamo shodno onome što smo naučili, ili nam je potrebno znanje kako bismo mogli polemisati i teoretisati? Da li stičemo imetak na halal način i kako ga trošimo, jer ćemo i za to biti pitani!

 

Imamo li na umu riječi našeg Poslanika, s.a.v.s.: "Svi ćete vi ući u Džennet, osim onih koji to odbiju!" Upitaše ashabi: "A ko to odbija Džennet, o Allahov Poslaniče?" Reče: "Ko mi je pokoran, on će ući u džennet, a onaj ko se ogriješi prema meni (ko bude činio grijehe), on odbija ulazak u Džennet!" Nama je potrebna omladina koja će sa puno zrelosti pristupiti rješavanju  životnih problema i koja neće bježati od poteškoća I odgovornosti, nego se sučeljavati sa njima. Određujući Usamu ibn Zejda da predvodi vojsku sa svojih osamnaest godina, Muhammed, a.s., nas podučava da omladini dajemo mjesto sa kojeg će pokazati svu svoju hrabrost i odvažnost, te umijeće u borbi. U redovima vojske tom prilikom su bili mnogi ugledni stariji ashabi, među kojima su Omer ibn al-Hattab, Ubejde ibn al-Džerrah i dr. Omladina se mora podsticati na odgovornost, jer ona time ispunjava svoje vrijeme i život. U vrijeme Umevija mladić iz plemena Benu Sekif, po imenu Muhammed ibn el-Kasim ibn Muhammed, koji je imao sedamnaest godina je predvodio muslimansku vojsku u pohodu na Send (današnji zapadni Pakistan). I naša omladina mora da ponese breme odgovornosti na svojim plećima, a ne da budu oni koji žive na račun šire društvene zajednice, a da za nju i sami ne privređuju. 

 

Gospodaru, uputi muslimansku omladinu, oprosti nam grijehe i budi nam milostiv na Obećanom danu !