subota, 5. siječnja 2013.

O Allahovoj vjeri se ne smije govoriti po pretpostavkama

Temelji da'veta zasnovani na Kur'anu i Sunnetu - II dio


Musliman je dužan da sve svoje postupke zasniva na čistoj namjeri u ime Uzvišenog Allaha, želeći Njegovo, tebareke ve teala, zadovoljstvo. Tako cjelokupni život vjernika postaje ibadetom u skladu sa riječima Svevišnjeg: "Nisam stvorio ni džine ni ljude osim da Mi ibadet čine." (Prijevod značenja, Ez-Zarijat, 56.)

 

Pozivanje ljudi u Allahovu vjeru i njihovo poučavanje islamskim principima i propisima jedan je od najvećih ibadeta, pa ako ga čovjek radi samo u ime Uzvišenog, imaće za to i veliku nagradu, a ako ga bude radio u ime nečega i nekoga drugog, i želio time postići neku ovosvjetsku korist, onda gubi nagradu svog ibadeta, bez obzira što se radilo o najvećim djelima. Veličina učinjenog djela sama po sebi nije garant njegove prihvaćenosti kod Uzvišenog,  uz to se mora naći iskrena namjera činjenja tog djela isključivo u ime Allaha, subhanehu ve teala, želja za Njegovo, azze ve dželle, zadovoljstvo. Kaže Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem: "Zaista se djela cijene prema namjerama i uistinu će svaki čovjek dobiti prema onome što je naumio svojim djelom, pa ko bude hidžru učinio u ime Allaha i Njegovog Poslanika, njegova je hidžra Allahu i Njegovom Poslaniku, a ko bude hidžru učinio zbog materijalne dobiti, ili zbog žene da bi se njom oženio, njegova hidžra je za ono za šta ju je naumio." (Muttefekun alejhi) 

 

 Daija koji poziva Uzvišenom Allahu nikada ne smije pozivati u ono što nema svoju osnovu u Islamu, jer su novotarije najgore stvari i vode na stranputicu. Kaže Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem: "Uistinu je najbolji govor Allahova Knjiga, a najbolja uputa, uputa Muhammedova (sallallahu alejhi ve sellem), a najgore stvari su novotarije (u vjeri), a svaki bid'at (novotarija) je dalalet (stranputica)." (Muslim) Nikada se Šerijatom nedozvoljeno sredstvo ne smije koristiti u davetu, jer se haramom ne stiže do halala, a da je u tome bio hajr, zasigurno bi ga uradio Allahov Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, ili nam ukazao na njega. Kaže Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem: "Ko uvede u ovu našu vjeru ono što nije od nje, to je odbačeno." (Muttefekun alejhi) Biti uzrokom u nečijoj stranputici znači snositi njegov grijeh, s tim što se neće onome ko ga bude u tome slijedio, od njegovog grijeha ništa umanjiti. Kaže Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem: "Onaj ko poziva na Uputu, imaće nagradu, kao i oni koji ga budu u tome slijedili, a to neće ništa umanjiti njihove nagrade. Onaj ko poziva na stranputicu, ponijeće na sebi grijehe onih koji ga budu slijedili, a to neće ništa umanjiti njihove grijehe." (Muslim) 

 

Ni u kom slučaju ne smije se govoriti u i o Allahovoj vjeri po pretpostavkama, jer je Islam pravo jedino Uzvišenog Stvoritelja. Čisto i čvrsto znanje Objave je to koje je mjerodavno da govori o Islamu, a ne smije se nikako desiti daiji da ga zavede mnoštvo onih koji se ne obaziru na istinsko znanje, već po tminama svojih pretpostavki lutaju i tumaraju. Kaže Uzvišeni Allah: "... a o tome oni ništa ne znaju, ništa drugo ne slijede do svoje pretpostavke, a uistinu pretpostavke istini ništa ne koriste. Zato se ti okani onoga koji se okrenuo od Naše Opomene i koji samo život na ovom svijetu želi. To je vrhunac njihova znanja, - Gospodar tvoj dobro zna one koji su skrenuli s Njegova puta i On dobro zna one koji su na Pravom putu." (Prijevod značenja - En-Nedžm, 28.-30.) 

 

Govoriti o tome šta je halal, a šta haram u Islamu po svom nahođenju, znači izmišljati laž na Uzvišenog, a onaj ko to radi, zasigurno je od onih koji su propali i nikakvom se ne može dobru nadati. Kaže Allah, subhanehu ve teala: "I ne govorite neistine onim što opisuju vaši jezici: "Ovo je halal, a ovo haram.", da biste tako na Allaha laži iznosili. Oni koji izmišljaju neistine na Allaha, neće uspjeti. Malo uživanje, a njima pripada bolna kazna." (Prijevod značenja - En-Nahl, 116.-117.)

 

Daija je posebno dužan voditi računa o svojim djelima, iz razloga što su djela najbolji poziv u vjeru i zato što će slabo biti prihvaćen ako ne bude radio po onome što govori. Kaže Uzvišeni Allah: "Zar da od drugih tražite da dobra djela čine, a pri tome sebe zaboravljate, vi koji Knjigu učite. Zar se opametiti nećete." (Prijevod značenja - El-Bekare, 44.) I kaže: "O vi koji povjerovaste, zašto govorite ono što ne činite. Kako li je kod Allaha ružno da govorite ono što ne činite." (Prijevod značenja - Es-Saff, 2. - 3.) Još gore od ovoga je raditi suprotno onome što se govori. Kaže Allah, tebareke ve teala: "Prokleti su nevjernici od sinova Israilovih jezikom Davuda i Isaa sina Merjeminog - to zato što su bili nepokorni i granice zla prelazili, jedni druge nisu odvraćali od nevaljalština, sami su ih činili. Ružno li je uistinu to kako su postupali. Ti vidiš mnoge od njih kako se okreću nevjernicima. Ružno li je ono što su sebi pripremili, što se Allah na njih rasrdio i u patnji oni vječno ostaju." (Prijevod značenja - El-Maide, 78. - 80.) 

 

Kaže Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem: "Na Sudnjem danu će se dovesti čovjek i biti će bačen u vatru, pa će mu crijeva iz stomaka ispasti, te će on oko njih kružiti kao što magarac kruži oko stožine. Stanovnici Džehennema će se oko njega iskupiti i reći mu: "Šta to bi s tobom, čovječe? Zar nisi naređivao dobro i odvraćao od zla?" On će im tada odgovoriti: "Jesam, naređivao sam dobro, a sam ga nisam činio, odvraćao sam od zla, a sam sam ga činio." (Muttefekun alejhi)   

 

- Nastavit će se -

mr. hfz. Muhamed Porča