srijeda, 16. siječnja 2013.

Greške prilikom uzimanja abdesta !!!


1) Izgovaranje nijjeta prije počinjanja s abdestom

Ovo je u suprotnosti sa sunnetom Allahovog poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. Imam Ibnul Kajjim kaže: " Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, niti iko od njegovih ashaba nisu nikada izgovarali nijet prije uzimanja abdesta. Ne postoji niti jedna predaja u kojoj se prenosi nijjet prije abdesta."

2) Dove prilikom uzimanja abdesta



Kaže Ibnul Kajjim: "Ne bilježi se od Allahovog Poslanika da je učio dove prilkom pranja pojedinih dijelova tijela. Sve što se prenosi da je govorio jeste učenje 'bismille' prije abdesta i riječi: 'Ešhedu en la ilahe illallah vahdehu la šerike leh ve ešhedu enne muhammeden abduhu ve resuluhu. Allahumme dž'alni mine ttevabine vedž'alni minel mutetahhirine.'"

3) Rasipanje vode



Prenosi imam Buharija da se Allahov Poslanik, salallahu alejhi ve sellem,
kupao sa pet 'muddova' vode, dok je uzimao abdest sa jednim 'muddom' vode; (jedan mudd je količina vode koja može stati u pregršt dvije ruke). Stoga islamski učenjaci prekomjerno trošenje vode prilikom uzimanja abdesta smatraju pokuđenim.

4) Neupotpunjavanje abdesta



Prolazeći pokraj skupine ljudi koji su uzimali abdest Ebu Hurejre je rekao: "O, ljudi upotpunite vaš abdest jer sam čuo Ebul Kasima (Poslanika, s.a.v.s) da kaže: " Teško petama od vatre." Također se prenosi da je Allahov Poslanik, salallahu alejhi ve sellem, vidio čovjeka koji klanja a dio stopala mu je bio suh te mu je naredio da obnovi abdest. Iz ovoga islamski učenjaci izvlače propis da onaj koji nije upotpunio svoj abdest mora ponovo abdestiti.

5) Potiranje vrata



Imam Ibnul Kajjim kaže da ne postoji niti jedna vjerodostojna predaja od Allahovog Poslanika u kojoj se spominje potiranje vrata.

6) Nevođenje računa o ostatcima mokraće



Božiji Poslanik je ovo smatrao velikim grijehom. Prenosi se da je jednom prolazeći kraj dva kabura rekao da dvojica ljudi u ovim kaburima bivaju kažnjeni zbog nečega što nije tako golemo. Jedan od njih nije vodio računa o svojoj mokraći (koja je padala po njegovoj odjeći) a drugi je prenosio tuđe riječi. 

7) Uvjerenje da se svaki dio tijela mora prati po tri puta



Ovo uvjerenje je pogrešno. Imam Buharija spominje u svome Sahihu poglavlja da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, uzimajući abdest dijelove tijela prao po jednom, dvaput ili triput. Za sve ovo on navodi hadise koji to potvrđuju. 
_____________________________