PITANJE 03:
Es-sellamunalejkum
Šejh kod nas je tradicija da posle obavljenog bajram namaza idemo masovno
čitavo naselje muške osobe i djece na Mezar (Groblje) i prouči se tamo par sura iz Kur'ana i suru Ya'sin. Interesuje me dali to ima osnovu u Sunnetu,ako ima onda elhamdulillah. Ali ako to nema kako postupiti ? Es-sellamunalejkum Allah vas nagradio.
ODGOVOR 03:
Ve alejkumus-Selam ve rahmetulah!
Nije legitimno učiti bilo šta iz Kur'ana na mezarju, bilo da se radi o bajramu ili mimo bajrama. Svi hadisi ili predaje od ashaba koje govore o učenju Kur'ana na kaburu su ništavne. To nije bila praksa prvih generacija koje su najbolje razumjele i praktikovale islam. Allah se smilovao imamu Maliku koji je rekao: "Što onda (tj. u vrijeme Poslanika, s.a.v.s., i njegovih ashaba) nije bila vjera, to neće biti vjera sve do Sudnjeg dana." Kur'an je objavljen živima, ne mrtvima. U Kur'anu se nalaze propisi vezani za vjerovanje, obredoslovlja, međusobne odnose itd. Mrtvi nije u stanju praktikovati ništa od toga. Ne samo to, već on uopšte ne čuje naše učenje Kur'ana, pa kakva onda korist od takvog postupka.
Musliman je dužan na najljepši način objasniti da je učenje Kur'ana na mezarju novotarija koju nije ispravno praktikovati, jer obavljanje ovog ibadeta ovisi o vjerski validnom argumentu.
Također, nije ispravno na svakom bajramu posjećivati mezarja. To se može činiti u bilo koje vrijeme i ne treba preferirati jedno nad drugim vremenima smatrajući ga boljim za posjetu kaburova.
A Allah najbolje zna.
Es-Selamu alejkum!
odgovorio Mr. Safet Kuduzović (09.03.2004)
Es-sellamunalejkum
Šejh kod nas je tradicija da posle obavljenog bajram namaza idemo masovno
čitavo naselje muške osobe i djece na Mezar (Groblje) i prouči se tamo par sura iz Kur'ana i suru Ya'sin. Interesuje me dali to ima osnovu u Sunnetu,ako ima onda elhamdulillah. Ali ako to nema kako postupiti ? Es-sellamunalejkum Allah vas nagradio.
ODGOVOR 03:
Ve alejkumus-Selam ve rahmetulah!
Nije legitimno učiti bilo šta iz Kur'ana na mezarju, bilo da se radi o bajramu ili mimo bajrama. Svi hadisi ili predaje od ashaba koje govore o učenju Kur'ana na kaburu su ništavne. To nije bila praksa prvih generacija koje su najbolje razumjele i praktikovale islam. Allah se smilovao imamu Maliku koji je rekao: "Što onda (tj. u vrijeme Poslanika, s.a.v.s., i njegovih ashaba) nije bila vjera, to neće biti vjera sve do Sudnjeg dana." Kur'an je objavljen živima, ne mrtvima. U Kur'anu se nalaze propisi vezani za vjerovanje, obredoslovlja, međusobne odnose itd. Mrtvi nije u stanju praktikovati ništa od toga. Ne samo to, već on uopšte ne čuje naše učenje Kur'ana, pa kakva onda korist od takvog postupka.
Musliman je dužan na najljepši način objasniti da je učenje Kur'ana na mezarju novotarija koju nije ispravno praktikovati, jer obavljanje ovog ibadeta ovisi o vjerski validnom argumentu.
Također, nije ispravno na svakom bajramu posjećivati mezarja. To se može činiti u bilo koje vrijeme i ne treba preferirati jedno nad drugim vremenima smatrajući ga boljim za posjetu kaburova.
A Allah najbolje zna.
Es-Selamu alejkum!
odgovorio Mr. Safet Kuduzović (09.03.2004)