petak, 25. siječnja 2013.

Mali Širk - Eš-Širk el-Asgar

Mahmud ibn Lubejd prenosi: "Allahov Poslanik s.a.w.s. je rekao: 'Stvar koje se za vas bojim najviše jeste eš-Širk el-Asgar (mali širk).' Ashabi na to upitaše: 'O Allahov Poslaniče, a šta je to mali širk?' Na ovo on odgovori: 'Mali širk je er-Rijaa*, jer doista će Allah, na Danu Ponovnog Oživljenja, kazati ljudima kada budu primali svoje nagrade: 'Idite onima pred kojima ste se pravili važni na dunjaluku i vidite da li ćete naći ikakve nagrade kod njih.''" (Hadis bilježe Ahmed, Taberani i Bejhaki)

Mahmud bin Lubejd također prenosi: "Poslanik s.a.w.s. je jedne prilike izašao i obznanio: 'O ljudi, čuvajte se skrivenog širka!' Ljudi potom upitaše: 'O Allahov poslaniče, a šta je to skriveni širk?' On odgovori: 'Kada čovjek ustane da klanja nastojeći ulješati svoj namaz zato što narod u njega gleda, to je skriveni širk!'" (Hadis bilježe Ibn Khuzaymah)

ER-RIJAA

Svaki oblik bogosluženja ('ibadeta) koji osoba radi kako bi bila viđena i pohvaljena od strane ljudi se karakteriše kao er-Rjiaa (pretvaranje). Ovo je grijeh koji ne samo da poništava svaku dobrobit koju sa sobom nosi neko čestito djelo, već za sobom povlači i oštru kaznu za onoga ko ga učini. Ovo je jako opasno, pogotovo zato što je u prirodi čovjeka da želi da bude hvaljen od strane svojih prijatelja. Radeći neko Božije djelo samo kako bi smo impresionirali ljude ili kako bi nas oni pohvalili je jedno veliko zlo koje zahtijeva posebnu predostrožnost. Ovo je od posebnog značaja za vjernike čiji je životni cilj činjenje djela samo u ime Allaha s.w.t. Istina je da za obrazovanog i istinskog vjernika, veoma je mala vjerovatnoća da on/ona počini eš-Širk el-Ekber (veliki širk) čije su negativne posljedice potpuno očigledne. Međutim, šanse zapadanja u mali širk (ar-Rijaa) su velike čak i za istinskog vjernika kao i za svakog drugog insana iz razloga što je Rijaa širk koji je veoma skriven. Ono što leži iza ovoga širka jeste jednostavna promjena cilja ili svrhe za koju čovjek radi određeno djelo. Ibn 'Abbas r.a. je aludirao na ovo kada je rekao: "Širk je više skriven nego crni mrav koji se prikrada preko crnog kamena u sred noći koja je bez mjesečine." (Zabilježili Ahmed, Bejhaki i Taberani)

Znači, jako je bitno za osobu da se uvjeri da je namjera čista i ispravna, ali isto tako i da ostane čista kad god se radi neko dobro djelo. Način da se ovo postigne jeste izgovaranje Allahovog s.w.t. imena koje nam je naređeno prije činjena svih važnih djela. Također, naš Poslanik s.a.w.s. nam je preporučio da učimo različite dove prije i poslije raznovrsnih radnji kao što su jelo, piće, spavanje, polni odnosi, pa čak i odlazak u nužnik, a sve s ciljem kako bi i naše svakodnevne radnje ustvari mogle biti dio 'ibadeta Allahu s.w.t., i kako bismo samim tim bili svjesni Njegove prisutnosti u svakom trenutku.

Poslanik s.a.w.s. nam je, također, pokazao da postoje i dove koje se mogu učiti u bilo koje vrijeme a koje predstvljaju zaštitu od širka. Ebu Musa r.a. je rekao: Jednog dana Allahov poslanik s.a.w.s. je dao govor u kojem je rekao: "O ljudi, bojte se širka zato što je on skriveniji nego mrav koji se prikrada." Oni za koje je Allah htjeo da to učine su upitali: "Kako onda da ga izbjegnemo ako je skriveniji od mrava koji se prikrada." Allahov Poslanik s.a.w.s. je odgovorio: "Kažite: 'Allahumma Innaa na'uzu bike en nušrike bike sey'en na'lemuh, we nestagfiruke lima laa na'lemuh. (O Allahu, mi tražimo zaštitu od tebe od svjesnog počinjavanja širka i mi tražimo tvoj oprost za ono što mi ne znamo tj. za ono što učinimo u neznanju.).'" (Zabilježili Ahmed i Taberani)

Preuzeto iz knjige The Fundamentals of Tawheed autora Abu Ameenah Bilal Philipsa.

Prevela Umm Sarah.