subota, 14. travnja 2012.

STRAH, LJUBAV I VELIČANJE KROZ PRIZMU ŠIRKA

Islamska akida (vjerovanje) VI dio - širk II dio

STRAH, LJUBAV I VELIČANJE KROZ PRIZMU ŠIRKA

Onaj ko misli da je Allah ljude ostavio prepuštene samima sebi, neovisne i isključene iz Allahove naredbe i zabrane i da im nije slao poslanike i objavio knjige, već da ih je ostavio poput stoke - on o Allahu loše misli !!!


Stvari koje poništavaju tevhid i izvode iz vjere.

- Loše mišljenje o Allahu -

Islamska Akida
Lijepo mišljenje o Allahu je jedan od zahtjeva tevhida, a suprotno tome, loše mišljenje o Allahu poništava tevhid i izvodi čovjeka  iz Islama. Allah, dž.š., je opisao munafike da oni misle o Allahu ono što nije istina i kaže: 

" Misleći o Allahu ono što nije istina, kao što pagani misle, i govoreći: "Gdje je pobjeda koja nam je obećana ?" Reci: " O svemu odlučuje samo Allah !" (Prijevod značenja - Ali Imran, 154.)

U drugom ajetu Allah, dž.š., za njih kaže da imaju loše mišljenje o Allahu: 

"... i da bi kaznio licemjere i licemjerke i mnogobošce i mnogoboškinje, koji o Allahu zlo misle - neka zlo njih snađe ! Allah se na njih rasrdio i prokleo ih i pripremio za Džehennem, a grozno je on boravište.” (Prijevod značenja - Feth, 6.)

Mnogi ljudi loše misle o Allahu i misle o Allahu ono što nije istina, u onome što je vezano za njih, njihov život i što je vezano za druge, osim onih kojima se Allah smilovao i koji su istinski spoznali Allaha, Njegova imena i svojstva i svekoliku mudrost u svemu što je stvorio i odredio.

Tako, onaj ko očajava u pogledu Allahove milosti i ko je izgubio nadu u Allahovu milost, on loše misli o Allahu. Ko smatra da će Allah kazniti istinske mu'mine i pored njihovog dobročinstva i iskrenosti i izjednačiti ih sa Allahovim neprijateljima, nevjernicima - on o Allahu loše misli.

Onaj ko misli da je Allah ljude ostavio prepuštene samima sebi, neovisne i isključene iz Allahove naredbe i zabrane i da im nije slao poslanike i objavio knjige, već da ih je ostavio poput stoke - on o Allahu loše misli.

Onaj ko misli da Allah neće sakupiti ljude nakon smrti radi nagrade i kazne na drugom svijetu, gdje će svaki dobročinitelj biti nagrađen za svoje dobročinstvo, a svaki grješnik kažnjen za svoj grijeh i gdje će ljudima biti objašnjeno ono oko čega su se razilazili i gdje će se jasno pokazati da su poslanici istinu govorili i da su nevjernici bili lašci - taj o Allahu loše misli.

Onaj ko misli da je vjerovanje u sve ono što je Allah o Sebi rekao u Kur'anu od Njegovih svojstava i djela na osnovu vanjskog značenja bez ikakvog tumačenja, da je to neistina, i poistovjećivanje Allaha sa stvorenjima i ostavljanje istine, i da Allahova svojstva predstavljaju daleke simbole koji aludiraju i ukazuju na nešto tajanstveno i koja imaju dvosmisleno značenje: taj o Allahu loše misli. I  Allah preko Svojih uzvišenih svojstava želi da ljudi napregnu svoje mozgove i svoju pamet kroz tumačenje Allahovog govora po svom mišljenju i nahođenju, koje u stvari znači mijenjanje Allahovih riječi i njihovo izbacivanje sa njihovih mjesta - taj o Allahu loše misli. Ako takav kaže da Allah, dž.š., nije u mogućnosti da objasni istinu jasnim i svakom shvatljivim izrazom taj pripisuje Allahu nemoć i loše misli o Allahu. Ako kaže da je Allah svemoćan, ali i pored toga nije objasnio istinu na jasan način već se njegove riječi mogu dvosmisleno tumačiti sa stalnom mogućnošću upadanja u grešku u vjerovanju, zbog pogrešnog tumačenja, taj o Allahovoj mudrosti i milosti - loše misli. (Vidjeti Zadul-mead od Ibnul-Kajjima)

- Ismijavanje sa bilo čime što predstavlja zikr (veličanje Allaha) -

Obaveza je svakog muslimana da izražava dužno poštovanje prema Allahovoj knjizi, Kur'anu, sunnetu Njegovog poslanika, Muhammeda , a.s., i islamskim učenjacima (ulemi) i da upozna propis vezan za ismijavanje i izigravanje sa Allahom,  dž.š., Islamom, Kur'anom, Poslanikom, a.s., itd. jer onaj ko se izigrava sa bilo čime od islamskih svetinja on čini kufr - nevjerstvo i izlazi iz Islama. Kaže Uzvišeni Allah: 

" A ako ih upitaš oni će sigurno reći: " Mi smo samo razgovarali i zabavljali se.” Reci: "Zar Allahu i riječima Njegovim i Poslaniku Njegovom, da se rugate ? Ne pravdajte se ! Jasno je da ste nevjernici, a tvrdili ste da ste vjernici." (Prijevod značenja - Tevbe, 65.-66.)

Bilježi Ibn Džerir i drugi od Ibn Omera,  Muhammeda ibn Ka'ba, Zejda ibn Eslema i Katade, da je povod objave ovog ajeta bio slučaj sa jednim od munafika koji je o pohodu na Tebuku rekao: "Nismo vidjeli ljude slične ovim isposnicima, a da su veći proždrljivci i lašci i veće kukavice od njih.", (aludirajući na Allahovog Poslanika a.s. i njegove ashabe). Na to mu je Avf ibn Malik rekao: "Slagao si, ti si munafik. Obavijestiću Allahovog Poslanika o ovome.” I otišao je Avf Allahovom Poslaniku, a.s., da ga obavijesti, ali ga je Objava pretekla (Allah je već bio objavio ovaj ajet i obavijestio Svog Poslanika o tome). Došao je nakon toga ovaj čovjek Allahovom Poslaniku govoreći: "O Allahov Poslaniče, mi smo se samo zabavljali i razgovarali da bi ubili dosadu i skratili vrijeme.”
Abdullah ibn Omer veli: "Kao da sad gledam (tog munafika) kad se objesio o kolan Poslanikove deve, a kamenje mu je izranjavalo noge, govoreći: "Samo smo se zabavljali i igrali.", (preklinjući i ubjeđujući Allahovog Poslanika).
A Muhammed, a.s., mu je učio ovaj ajet: "Zar Allahu i riječima Njegovim i Poslaniku Njegovom da se rugate? Ne pravdajte se! Jasno je da ste nevjernici, a tvrdili ste da ste vjernici.” 

Kaže šejh Muhammed ibn Abdul-Vehhab: " Što se tiče jasnih riječi ili govora koji znači ruganje i ismijavanje, to je ono što je spomenuto u ovom događaju i sl. tome. A što se tiče djela koje znači izigravanje sa Islamom i njegovim propisima, to je podizanje usana ili plaženje jezika ili namigivanje okom, kao znak ismijavanja, kod spominjanja namaza ili zekata i slično, pa kad je tako sa ovim islamskim propisima, pa kako je tek sa tevhidom. 

U izigravanje i ismijavanje slično ovom spada i izigravanje sa sunetom Allahovog Poslanika a.s., kao što je izigravanje sa puštanjem brade i potkresivanjem brkova, izigravanje sa nikabom, misvakom, izigravanje sa naređivanjem dobra i zabranjivanjem zla itd. 

U izigravanje spada i omalovažavanje islamskog šerijata opisujući ga prevaziđenim, nedostatnim za ovo vrijeme i smatrajući njegove propise i kazne surovim i okrutnim.
Pripremio: Abdussamed NasufBušatlić