Kazao je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem da će se na Sudnji dan, između ostalih njegovih prikaza i opisa, doći s dva čovjeka. Jedan od njih je na ovom prolaznom svijetu uživao sva dobra; sve je imao sto je zaželio. A drugi će biti osoba koja je najviše patila na dunjaluku; nikakvog dobra i nikakvog hajra na ovom svijetu nije doživio. Allah će narediti da se ovaj prvi zamoči za treptaj oka u džehennem, pa će ga nakon toga Uzvišeni Allah upitati: «Robe moj, jesi li ikada osjetio ikakvo dobro na dunjaluku?» On će mu na to dati sljedeći odgovor: «Gospodaru moj, tako mi Tvoje veličine, nikada nikakvo dobro nisam osjetio u svom životu!» U svemu je na dunjaluku uživao, ali kada se umoči za trenutak u džehennemsku vatru, zaboravit će sve te ljepote! Tako će se učiniti i s drugim čovjekom koji je bio vjernik i koji je patio na dunjaluku. Allah će narediti da se umoči i on za treptaj oka u džennet, pa će ga Uzvišeni upitati: «Robe moj, jesi li ikada vidio zlo na dunjaluku?» On će mu odgovoriti: «Tako mi Tvoje veličine, nikada me nikakvo zlo nije zadesilo.» Zbog jednog trenutka u džennetu, zaboravit će sve što ga je od zla zadesilo. To ukazuje na Allahovu blagodat samog boravka u džennetu, tako da čovjek za jedan momenat sve negativno zaboravi. A šta misliti tek o vječnosti koju je Allah za svoje iskrene robove pripremio? Za razum nas insana, nepojmljivi trenuci. Dok s druge strane postoji i patnja koju je Allah pripremio. Zbog jednog trenutka u džehennemu, čovjek će zaboraviti sve dunjalučke ljepote u kojima je imao priliku uživati.
Kada Allah sakupi i prve i posljednje, kada obračuna s nama i našim djelima, tada će postojati samo dvije skupine. Dvije različite vječnosti! Ko god je rođen nakon toga nikada više neće umrijeti. Smrt, koju mi na kraju svog životnog vijeka prođemo, to je dunjalučka i prividna smrt. Jedna stanica... prelazak iz jedne faze u drugu. Nakon toga će čovjek vječno živjeti u džennetu, čija su prostranstva kao nebesa i zemlja, ili ipak (da nas Allah sačuva toga) u džehennemu; u ognju. Treće mogućnosti zaista nema... Bolno, tuzno i prava propast je da čovjek bude od onih koji će reći: «Kamo sreće da sam crna zemlja ostao!» Kada nevjernik dođe u kabur, Allah mu pokaže mjesto u džehennemu, pa će kazati: «Gospodaru moj, nemoj da nastupi Sudnji dan! Ostavi me ovdje u vatri kaburskoj.» Vatra džehennemska je zešča i bolnija od kaburksih iskušenja. Čak iako taj nevjernik u kaburu leži na postelji od vatre, a i prekrivač mu je od vatre. Kabur biva sve tjesniji; toliko tijesan da mu kost jedna kroz drugu prolazi. Svi ćemo doći pred Allaha. U Dan obračuna nema sumnje - desit će se. Jedna će skupina u džennet, dok će druga ipak u džehennem. Na Sudnjem danu neće niko imati snage da progovori, osim onoga kome Allah dozvoli. Među ljudima se možemo zauzimati za druge, ali kod Allaha nećemo moći. Dok ljudi budu čekali da im počne suđenje, sunce će se njihovim glavama približavati, tako da će se «kupati u svom znoju» i prije početka obračuna. Ići će od poslanika do poslanika, ali nijednom od njih neće biti dozvoljeno da se obrati Allahu i da zamoli za početak suđenja - Ibrahimu alejhi selam, Musa'u alejhi selam, niti Nuhu alejhi selam... Doći će tako do Muhammeda sallallahu alejhi ve sellem, najboljeg Allahovog roba, pa će mu reći: «Allahov Poslaniče, ti si Allahov rob i njegov miljenik.» Pa će on odgovoriti: «Da, ja sam predvodnik i ja sam danas od svih ljudi najugledniji.» Zatim će Poslanik sallallahu alejhi ve sellem pod aršom pasti na sedždu Allahu. Allah će ga upitati šta želi; reći će mu da može tražiti zauzimanje za koga hoće, jer će mu biti primljeno... Samo od Poslanika sallallahu alejhi ve sellem. Džehennemlije će dozivati čuvara džehennema - Malika i moliti da ih Allah uništi. Da ih oslobodi patnje. Odgovor će biti: «Ne, već živite u vatri.» U pojedinim hadisima stoji da će oni dozivati Malika kako bi on Allahu prenio njihovu poruku; a Allah najbolje zna njihovo stanje... Samo od njihvog pitanja do Malikovog odgovora «Šta zelite?», proći će hiljadu godina. «Da nas Allah uništi», nakon ponovnih hiljadu godina, će biti odgovor. «Ne, ostajte u vatri.» Ponižavajuće je za čovjeka kada neko neće da ga sasluša. Šta god želi reći, nema pravo na to. Poslanik sallallahu alejhi ve sellem je jednom prošao pored Israfila, pa ga je vidio nenasmijanog i ozbiljnog. Upitao je Dzibrila: «Šta je Israfilu? Zbog čega se ne smije?» Dzibril mu je na to odgovorio: «On je takav otkako je Allah stvorio vatru.» Nakon toga je Poslanik sallallahu alejhi ve sellem ashabima govorio: «Da znate ono što ja znam, vi biste se manje smijali i puno plakali. Ne biste se sa svojim ženama u postelji naslađivali.» Čovjek zbog same pomisli na strašne muke i patnje zasigurno ne bi osjećao potrebu za ženama.Milost Poslanika sallallahu alejhi ve sellem se ugleda u tome što nas nije obavijestio o tim strahotama, jer bi većina vjernika nadu izgubila. U jednom hadisu stoji da je Poslanik sallallahu alejhi ve sellem jedne prilike rekao: «Po ž alila se vatra Allahu dz.š. sljedećim riječima: 'Gospodaru moj, jedan moj dio pojede drugi.'» Vatra je toliko žestoka da jedan dio džehennema jede drugi. U pojedinim predajama stoji da postoji jedno mjesto u džehennemu kojeg se sam džehennem utiče kod Allaha. Zbog toga je Allah dozvolio džehennemu da malo odmori, pa je dozvolio da se ljeti i zimi napravi pauza - dok stanovnici džehennema ne dođu u džehennem. Jednog dana je Poslanik sallallahu alejhi ve sellem klanjao s ashabima, pa je pružio svoju ruku, a zatim ju je povukao nazad. Kada su završili namaz, upitali su ga ashabi: «Nismo te prije nikada vidjeli da si nešto poput toga učinio.» On odgovori: «Tako mi Allaha, vidio sam džennet u namazu.» To je doživljavanje namaza. Osjetiti džennet i jeste svrha namaza. Poslanik sallallahu alejhi ve sellem im je opisao kako je vidio grozd ispred sebe, kojeg je htio ubrati. Da ga je ubrao, cijeli ummet bi ga do Sudnjeg dana jeo i nakon toga bi grozd bio isti. To je džennetsko voće koje ne nestaje. Njega uvijek ima. Pošto se sjetio da je u namazu, povukao je ruku. Pored svega, ljudi ne bi povjeovali. Dat nam je crni kamen iz dženneta, pa opet ljudi neće da vjeruju. Poslanik sallallahu alejhi ve sellem nas je također obavijestio kako najveći dio stanovnika dzehennema čine žene. To nije nanošenje zla ženskom polu; Poslanik sallallahu alejhi ve sellem nam je objasnio razloge takvog stanja. Rekao je da žene vole mnogo proklinjati i pored toga su nezahvalne svojim muževima. Iz tih razloga će tu boraviti. Poslanik sallallahu alejhi ve sellem kaže: «Kada bi čovjek imao od glave do pete jednu ranu i da žena liže tu istu, dok ne zaraste, ne bi mu dala pravo koje on zaslužuje.» Na veličinu džehennema ukazuju mnogobrojni hadisi Allahovog Poslanika sallallahu alejhi ve sellem. Jedan od tih je i ovaj: «Sunce i mjesec na Sudnjem danu izgledat će kao dvije male lopte u džehennemu.» Sunce i mjesec će boraviti u džehennemu, jer su bili obožavani. To je dokaz onima koji su ih obožavali, o njihovoj nemoći. Kada dođe čovjek na Sudnji dan i kada se dovede pred džehennemsku vatru, vatra će se skupljati, povlačiti unazad i bježati od tog roba. Pa će je Allah upitati zbog čega se povlači unazad; a vatra će reći da se taj rob utiče Allahu od nje. Poslanik sallallahu alejhi ve sellem je rekao da će svako ko kaže tri puta 'Allahu spasi me od vatre dzehennemske', biti spašen od vatre. Dok će kod drugog, vatra buktati i uvlačit ga u sebe. U brojnim hadisima se navodi da će iz džehennema izaći vrat od plamena koji će imati oči i jezik i koji će ljude birati. Zaista će vatra prepoznati svoje stanovnike. Kaže Uzvišeni Allah: «Kada vatra vidi stanovnike svoje, čut će se kako huči od bijesa.» Uzvišeni Allah će učiniti da tijela džehennemlija budu velika kako bi što veću patnju osjetili. Poslanik sallallahu alejhi ve sellem kaže: «Razdaljina između dva ramena nevjernika u džehennemu jeste onolika koliko konjanik mora jahati tri dana brzog jahanja.» Kutnjak džehennemlije će biti kao brdo Uhud, a debljina njegove kože bit će kao debljina 42 podlaktice. Kada god koža izgori, Allah će je zamijeniti kako bi bol osjetili. Receptori za bol se nalaze upravo u koži, što je i naučno dokazano. Džehennemlije nemaju hrane; samo trnje. Trnje koje im ne može glad utoliti. Poslanik sallallahu alejhi ve sellem kaže: «Kada bi jedna kap iz drva zekum pala na zemlju, pokvarila bi kompletnu zemlju.» Džehennemlije će se sve vrijeme hraniti plodovima ovog drveta. Hrana će im zastajati u grlu i neće je moći progutati. Kada zatraže nešto da popiju, dobit će ključalu vodu. A njihove košulje će biti od tečnog katrana. Zamislite samo ove strahote...Poslanik sallallahu alejhi ve sellem ka že : «Stanovnici džehennema će plakati i takve suze prolijevati na kojima bi lađe mogle ploviti. Iz njihovih očiju, će umjesto suza krv teći. Sami će sebe i svoje dijelove tijela nagrizati, kajući se za ono što su činili na dunjaluku.» Muhammed sallallahu alejhi ve sellem je rekao: «Kada bi u ovoj našoj džamiji bio stanovnik vatre i kada bi vas bilo 100.000 ili više – on bi vas samo jednim izdisajem spalio.» Čovjek na ovom svijetu živi zbog onog svijeta. Jednog dana je Poslanik sallallahu alejhi ve sellem sjedio s ashabima, pa su čuli strašan udar. Ashabi su se od tog udara uplašili. Upitali su Poslanika sallallahu alejhi ve sellem šta je to bilo, a on im reče da je to kamen bačen prije 70.000 godina koji je stigao do dna džehennema. Kaže se da je kamen težak kao sedam steonih deva. Na kraju još ostaje da se kaže, da će svako dobiti ono što zaista zaslužuje. Svako Allahovo stvorenje stajat će samo pred Vladarem Sunjeg dana. Da nas Milostivi Allah sačuva vječne vatre.
Kada Allah sakupi i prve i posljednje, kada obračuna s nama i našim djelima, tada će postojati samo dvije skupine. Dvije različite vječnosti! Ko god je rođen nakon toga nikada više neće umrijeti. Smrt, koju mi na kraju svog životnog vijeka prođemo, to je dunjalučka i prividna smrt. Jedna stanica... prelazak iz jedne faze u drugu. Nakon toga će čovjek vječno živjeti u džennetu, čija su prostranstva kao nebesa i zemlja, ili ipak (da nas Allah sačuva toga) u džehennemu; u ognju. Treće mogućnosti zaista nema... Bolno, tuzno i prava propast je da čovjek bude od onih koji će reći: «Kamo sreće da sam crna zemlja ostao!» Kada nevjernik dođe u kabur, Allah mu pokaže mjesto u džehennemu, pa će kazati: «Gospodaru moj, nemoj da nastupi Sudnji dan! Ostavi me ovdje u vatri kaburskoj.» Vatra džehennemska je zešča i bolnija od kaburksih iskušenja. Čak iako taj nevjernik u kaburu leži na postelji od vatre, a i prekrivač mu je od vatre. Kabur biva sve tjesniji; toliko tijesan da mu kost jedna kroz drugu prolazi. Svi ćemo doći pred Allaha. U Dan obračuna nema sumnje - desit će se. Jedna će skupina u džennet, dok će druga ipak u džehennem. Na Sudnjem danu neće niko imati snage da progovori, osim onoga kome Allah dozvoli. Među ljudima se možemo zauzimati za druge, ali kod Allaha nećemo moći. Dok ljudi budu čekali da im počne suđenje, sunce će se njihovim glavama približavati, tako da će se «kupati u svom znoju» i prije početka obračuna. Ići će od poslanika do poslanika, ali nijednom od njih neće biti dozvoljeno da se obrati Allahu i da zamoli za početak suđenja - Ibrahimu alejhi selam, Musa'u alejhi selam, niti Nuhu alejhi selam... Doći će tako do Muhammeda sallallahu alejhi ve sellem, najboljeg Allahovog roba, pa će mu reći: «Allahov Poslaniče, ti si Allahov rob i njegov miljenik.» Pa će on odgovoriti: «Da, ja sam predvodnik i ja sam danas od svih ljudi najugledniji.» Zatim će Poslanik sallallahu alejhi ve sellem pod aršom pasti na sedždu Allahu. Allah će ga upitati šta želi; reći će mu da može tražiti zauzimanje za koga hoće, jer će mu biti primljeno... Samo od Poslanika sallallahu alejhi ve sellem. Džehennemlije će dozivati čuvara džehennema - Malika i moliti da ih Allah uništi. Da ih oslobodi patnje. Odgovor će biti: «Ne, već živite u vatri.» U pojedinim hadisima stoji da će oni dozivati Malika kako bi on Allahu prenio njihovu poruku; a Allah najbolje zna njihovo stanje... Samo od njihvog pitanja do Malikovog odgovora «Šta zelite?», proći će hiljadu godina. «Da nas Allah uništi», nakon ponovnih hiljadu godina, će biti odgovor. «Ne, ostajte u vatri.» Ponižavajuće je za čovjeka kada neko neće da ga sasluša. Šta god želi reći, nema pravo na to. Poslanik sallallahu alejhi ve sellem je jednom prošao pored Israfila, pa ga je vidio nenasmijanog i ozbiljnog. Upitao je Dzibrila: «Šta je Israfilu? Zbog čega se ne smije?» Dzibril mu je na to odgovorio: «On je takav otkako je Allah stvorio vatru.» Nakon toga je Poslanik sallallahu alejhi ve sellem ashabima govorio: «Da znate ono što ja znam, vi biste se manje smijali i puno plakali. Ne biste se sa svojim ženama u postelji naslađivali.» Čovjek zbog same pomisli na strašne muke i patnje zasigurno ne bi osjećao potrebu za ženama.Milost Poslanika sallallahu alejhi ve sellem se ugleda u tome što nas nije obavijestio o tim strahotama, jer bi većina vjernika nadu izgubila. U jednom hadisu stoji da je Poslanik sallallahu alejhi ve sellem jedne prilike rekao: «Po ž alila se vatra Allahu dz.š. sljedećim riječima: 'Gospodaru moj, jedan moj dio pojede drugi.'» Vatra je toliko žestoka da jedan dio džehennema jede drugi. U pojedinim predajama stoji da postoji jedno mjesto u džehennemu kojeg se sam džehennem utiče kod Allaha. Zbog toga je Allah dozvolio džehennemu da malo odmori, pa je dozvolio da se ljeti i zimi napravi pauza - dok stanovnici džehennema ne dođu u džehennem. Jednog dana je Poslanik sallallahu alejhi ve sellem klanjao s ashabima, pa je pružio svoju ruku, a zatim ju je povukao nazad. Kada su završili namaz, upitali su ga ashabi: «Nismo te prije nikada vidjeli da si nešto poput toga učinio.» On odgovori: «Tako mi Allaha, vidio sam džennet u namazu.» To je doživljavanje namaza. Osjetiti džennet i jeste svrha namaza. Poslanik sallallahu alejhi ve sellem im je opisao kako je vidio grozd ispred sebe, kojeg je htio ubrati. Da ga je ubrao, cijeli ummet bi ga do Sudnjeg dana jeo i nakon toga bi grozd bio isti. To je džennetsko voće koje ne nestaje. Njega uvijek ima. Pošto se sjetio da je u namazu, povukao je ruku. Pored svega, ljudi ne bi povjeovali. Dat nam je crni kamen iz dženneta, pa opet ljudi neće da vjeruju. Poslanik sallallahu alejhi ve sellem nas je također obavijestio kako najveći dio stanovnika dzehennema čine žene. To nije nanošenje zla ženskom polu; Poslanik sallallahu alejhi ve sellem nam je objasnio razloge takvog stanja. Rekao je da žene vole mnogo proklinjati i pored toga su nezahvalne svojim muževima. Iz tih razloga će tu boraviti. Poslanik sallallahu alejhi ve sellem kaže: «Kada bi čovjek imao od glave do pete jednu ranu i da žena liže tu istu, dok ne zaraste, ne bi mu dala pravo koje on zaslužuje.» Na veličinu džehennema ukazuju mnogobrojni hadisi Allahovog Poslanika sallallahu alejhi ve sellem. Jedan od tih je i ovaj: «Sunce i mjesec na Sudnjem danu izgledat će kao dvije male lopte u džehennemu.» Sunce i mjesec će boraviti u džehennemu, jer su bili obožavani. To je dokaz onima koji su ih obožavali, o njihovoj nemoći. Kada dođe čovjek na Sudnji dan i kada se dovede pred džehennemsku vatru, vatra će se skupljati, povlačiti unazad i bježati od tog roba. Pa će je Allah upitati zbog čega se povlači unazad; a vatra će reći da se taj rob utiče Allahu od nje. Poslanik sallallahu alejhi ve sellem je rekao da će svako ko kaže tri puta 'Allahu spasi me od vatre dzehennemske', biti spašen od vatre. Dok će kod drugog, vatra buktati i uvlačit ga u sebe. U brojnim hadisima se navodi da će iz džehennema izaći vrat od plamena koji će imati oči i jezik i koji će ljude birati. Zaista će vatra prepoznati svoje stanovnike. Kaže Uzvišeni Allah: «Kada vatra vidi stanovnike svoje, čut će se kako huči od bijesa.» Uzvišeni Allah će učiniti da tijela džehennemlija budu velika kako bi što veću patnju osjetili. Poslanik sallallahu alejhi ve sellem kaže: «Razdaljina između dva ramena nevjernika u džehennemu jeste onolika koliko konjanik mora jahati tri dana brzog jahanja.» Kutnjak džehennemlije će biti kao brdo Uhud, a debljina njegove kože bit će kao debljina 42 podlaktice. Kada god koža izgori, Allah će je zamijeniti kako bi bol osjetili. Receptori za bol se nalaze upravo u koži, što je i naučno dokazano. Džehennemlije nemaju hrane; samo trnje. Trnje koje im ne može glad utoliti. Poslanik sallallahu alejhi ve sellem kaže: «Kada bi jedna kap iz drva zekum pala na zemlju, pokvarila bi kompletnu zemlju.» Džehennemlije će se sve vrijeme hraniti plodovima ovog drveta. Hrana će im zastajati u grlu i neće je moći progutati. Kada zatraže nešto da popiju, dobit će ključalu vodu. A njihove košulje će biti od tečnog katrana. Zamislite samo ove strahote...Poslanik sallallahu alejhi ve sellem ka že : «Stanovnici džehennema će plakati i takve suze prolijevati na kojima bi lađe mogle ploviti. Iz njihovih očiju, će umjesto suza krv teći. Sami će sebe i svoje dijelove tijela nagrizati, kajući se za ono što su činili na dunjaluku.» Muhammed sallallahu alejhi ve sellem je rekao: «Kada bi u ovoj našoj džamiji bio stanovnik vatre i kada bi vas bilo 100.000 ili više – on bi vas samo jednim izdisajem spalio.» Čovjek na ovom svijetu živi zbog onog svijeta. Jednog dana je Poslanik sallallahu alejhi ve sellem sjedio s ashabima, pa su čuli strašan udar. Ashabi su se od tog udara uplašili. Upitali su Poslanika sallallahu alejhi ve sellem šta je to bilo, a on im reče da je to kamen bačen prije 70.000 godina koji je stigao do dna džehennema. Kaže se da je kamen težak kao sedam steonih deva. Na kraju još ostaje da se kaže, da će svako dobiti ono što zaista zaslužuje. Svako Allahovo stvorenje stajat će samo pred Vladarem Sunjeg dana. Da nas Milostivi Allah sačuva vječne vatre.
Opis džehennema – Safet Kuduzović
Datum: Sunday, May 22 @ 14:19:11 CEST
Tema: Akida - vjerovanje
Datum: Sunday, May 22 @ 14:19:11 CEST
Tema: Akida - vjerovanje