PITANJE 237:
Es-Selamu alejkum
U mome džematu imaju dva čovjeka koji ne govore meًđusobno, a klanjaju sve vaktove. jedan od njih bi se pomirio ali drugi neće. Da li je ispravan namaz ovome drugom džematliji?
ODGOVOR 237:
Ve alejkumus-Selam!
Nije dozvoljeno muslimanima da ne govore jedan sa drugim. Ebu-Hurejre prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s, rekao: "Nije dozvoljeno izbjegavanje i napustanje više od tri dana. Onaj ko napusti svoga brata muslimana više od tri dana, pa umre ućiće u vatru." (Ebu-Davud i Ahmed sa lancem prenosilaca koji ispunjava Buharijine i Muslimove kriterije. Vidjeti: Irvaul-galil, 7/94). U drugoj predaji Poslanik, s.a.v.s., kaže: "Ko napusti svoga brata godinu dana kao da je prolio njegovu krv." (Buhari u El-Edebul-mufredu, 404, Ahmed, 4/220 i El-Askeri u Tashifatul-muhadisin, 1/528 sa ispravnim lancem prenosilaca kako tvrde Hakim, Zehebi i hafiz El-Iraki u svojim opaskama na El-Ihja, 2/280. Vidjeti, također, Es-Silsiletus-sahiha, 2/599/928). Abdullah b. Mesud je rekao: "Ako se dva muslimana budu međusobno izbjegavala, jedan od njih je izisao iz islama, osim ako se vrati a njegov povratak je da poselami svoga brata." (Taberani u El-Kebiru, 9/183/8904 sa dobrim lancem prenosilaca kako tvrdi imam El-Munziri u Et-Tergibu, 3/282. Imam El-Hejsemi kaže da su prenosioci ove predaje pouzdani. Vidjeti: Medzmeuz-zevaid, 8/67). Više od dvadeset hadisa Poslanika, s.a.v.s., govori o zabrani međusobnog izbjegavanja.
Es-Selamu alejkum
U mome džematu imaju dva čovjeka koji ne govore meًđusobno, a klanjaju sve vaktove. jedan od njih bi se pomirio ali drugi neće. Da li je ispravan namaz ovome drugom džematliji?
ODGOVOR 237:
Ve alejkumus-Selam!
Nije dozvoljeno muslimanima da ne govore jedan sa drugim. Ebu-Hurejre prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s, rekao: "Nije dozvoljeno izbjegavanje i napustanje više od tri dana. Onaj ko napusti svoga brata muslimana više od tri dana, pa umre ućiće u vatru." (Ebu-Davud i Ahmed sa lancem prenosilaca koji ispunjava Buharijine i Muslimove kriterije. Vidjeti: Irvaul-galil, 7/94). U drugoj predaji Poslanik, s.a.v.s., kaže: "Ko napusti svoga brata godinu dana kao da je prolio njegovu krv." (Buhari u El-Edebul-mufredu, 404, Ahmed, 4/220 i El-Askeri u Tashifatul-muhadisin, 1/528 sa ispravnim lancem prenosilaca kako tvrde Hakim, Zehebi i hafiz El-Iraki u svojim opaskama na El-Ihja, 2/280. Vidjeti, također, Es-Silsiletus-sahiha, 2/599/928). Abdullah b. Mesud je rekao: "Ako se dva muslimana budu međusobno izbjegavala, jedan od njih je izisao iz islama, osim ako se vrati a njegov povratak je da poselami svoga brata." (Taberani u El-Kebiru, 9/183/8904 sa dobrim lancem prenosilaca kako tvrdi imam El-Munziri u Et-Tergibu, 3/282. Imam El-Hejsemi kaže da su prenosioci ove predaje pouzdani. Vidjeti: Medzmeuz-zevaid, 8/67). Više od dvadeset hadisa Poslanika, s.a.v.s., govori o zabrani međusobnog izbjegavanja.
Na osnovu citiranih predaja možemo zaključiti da je haram odbiti brata koji se želi pomiriti sa bratom muslimanom. Međutim, odbiti pomirenje ne utječe na ispravnost namaza, a Allah najbolje zna.
odgovorio Mr. Safet Kuduzović (2005)