PITANJE 259:
Eselamu alejkum
Interesuje me jedno pitanje u vezi namaza? Ucio sam da je fatiha rukn i da je obavezna na svim rekatima namaza,kako pojedinacno tako i u dzematu. Ako stignem imama na ruku, da li je meni ispravan taj rekat zbog neproucene fatihe(a znamo da je fatiha rukn,obavezna na svakom rekatu),da li cu taj rekat naklanjati ili mi je ispravan i bez fatihe. Molim vas objasnite mi ovo malo bolje jer ne znam kako bi postupio u ovom slucaju da vas ucvrsti na stazama Kur'an i Sunneta. Amin!
ODGOVOR 259:
Ve alejkumus-Selam!
Učenje El-Fatihe u namazu je elementarni dio (ar. rukn) svakog rekata, kako za obavezne tako i za dobrovoljne namaze. Ovo je stav imam Malika, Šafije, Ahmeda, Ishaka b. Rahaveja i većine islamskih pravnika. (Vidjeti: Šerhul-Buhari, 2/369, od Ibn-Bettala i Hilijetul-ulema, 2/101-105.). Ubade b. Samit prenosi da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Nema namaza onaj ko ne prouči El-Fatihu u njemu." (Muttefekun alejhi). Međutim, učenje El-Fatihe u namazu spada sa obaveznika kada zatekne imama na ruku‘u, jer je tada, također, dužana učiniti ruku‘, zbog riječi Allahovog Poslanika, s.a.v.s.: "Ko zatekne imama u nekom položaju neka učini isto tako." (Tirmizi i Taberani sa lancem prenosilaca oko čije autentičnosti postoji razilaženje među hadiskim stručnjacima. Vidjeti: Hulasatul-bedril-munir, 1/198 i Sahihul-džamia, 1/110.). Na ispravnost značenja ovoga hadisa ukazuju riječi Poslanika, s.a.v.s.: "Imam je da se slijedi ... kada učinu ruku‘, učinite i vi." (Muttefekun alejhi). Dakle, kada klanjač donese početni tekbir dužan je nakon toga donijeti drugi tekbir i učiniti ruku, što se jasno zaključuje iz citiranih predaja. Imam Ibn-Abdil-Berr u Et-temhidu, 7/73, kaže: "Ko zatekne imama na ruku‘u, pa donese tekbir i učini ruku i smiri se na prije nego imam ispravi leđa, stigao je na taj rekat, po mišljenju većine islamskih učenjaka." Imam Ibn-Redžeb po ovome pitanju, od nekih islamskih učenjaka, navodi konsenzus. (Vidjeti: Fethul-Bari, 7/109). Kao dokaz koriste predaju u kojoj stoji da je Ebu-Bekrete ušao u džamiju i zatekao Poslanika, s.a.v.s., na ruku‘u, pa je učinio ruku prije nego je došao u saff. Kada je to spomenuto Poslaniku, s.a.v.s., kazao je: "Allah povećao tvoju brižnost, ali ne čini to više." (Buhari). Allahov Poslanik, s.a.v.s., nije naredio Ebu-Bekretu da naklanja taj rekat, niti nam je preneseno da ga je naklanjao, a Allah najbolje zna.
Es-Selamu alejkum!
odgovorio Mr. Safet Kuduzović (05/06)
Eselamu alejkum
Interesuje me jedno pitanje u vezi namaza? Ucio sam da je fatiha rukn i da je obavezna na svim rekatima namaza,kako pojedinacno tako i u dzematu. Ako stignem imama na ruku, da li je meni ispravan taj rekat zbog neproucene fatihe(a znamo da je fatiha rukn,obavezna na svakom rekatu),da li cu taj rekat naklanjati ili mi je ispravan i bez fatihe. Molim vas objasnite mi ovo malo bolje jer ne znam kako bi postupio u ovom slucaju da vas ucvrsti na stazama Kur'an i Sunneta. Amin!
ODGOVOR 259:
Ve alejkumus-Selam!
Učenje El-Fatihe u namazu je elementarni dio (ar. rukn) svakog rekata, kako za obavezne tako i za dobrovoljne namaze. Ovo je stav imam Malika, Šafije, Ahmeda, Ishaka b. Rahaveja i većine islamskih pravnika. (Vidjeti: Šerhul-Buhari, 2/369, od Ibn-Bettala i Hilijetul-ulema, 2/101-105.). Ubade b. Samit prenosi da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Nema namaza onaj ko ne prouči El-Fatihu u njemu." (Muttefekun alejhi). Međutim, učenje El-Fatihe u namazu spada sa obaveznika kada zatekne imama na ruku‘u, jer je tada, također, dužana učiniti ruku‘, zbog riječi Allahovog Poslanika, s.a.v.s.: "Ko zatekne imama u nekom položaju neka učini isto tako." (Tirmizi i Taberani sa lancem prenosilaca oko čije autentičnosti postoji razilaženje među hadiskim stručnjacima. Vidjeti: Hulasatul-bedril-munir, 1/198 i Sahihul-džamia, 1/110.). Na ispravnost značenja ovoga hadisa ukazuju riječi Poslanika, s.a.v.s.: "Imam je da se slijedi ... kada učinu ruku‘, učinite i vi." (Muttefekun alejhi). Dakle, kada klanjač donese početni tekbir dužan je nakon toga donijeti drugi tekbir i učiniti ruku, što se jasno zaključuje iz citiranih predaja. Imam Ibn-Abdil-Berr u Et-temhidu, 7/73, kaže: "Ko zatekne imama na ruku‘u, pa donese tekbir i učini ruku i smiri se na prije nego imam ispravi leđa, stigao je na taj rekat, po mišljenju većine islamskih učenjaka." Imam Ibn-Redžeb po ovome pitanju, od nekih islamskih učenjaka, navodi konsenzus. (Vidjeti: Fethul-Bari, 7/109). Kao dokaz koriste predaju u kojoj stoji da je Ebu-Bekrete ušao u džamiju i zatekao Poslanika, s.a.v.s., na ruku‘u, pa je učinio ruku prije nego je došao u saff. Kada je to spomenuto Poslaniku, s.a.v.s., kazao je: "Allah povećao tvoju brižnost, ali ne čini to više." (Buhari). Allahov Poslanik, s.a.v.s., nije naredio Ebu-Bekretu da naklanja taj rekat, niti nam je preneseno da ga je naklanjao, a Allah najbolje zna.
Es-Selamu alejkum!
odgovorio Mr. Safet Kuduzović (05/06)