PITANJE 228:
Es-Selamu alejkum
Nisam neki redovni čtalac vašeg lista,...malo prije sam naišao na neki text u vašem listu gdje se govori o padu bošnjačkog nataliteta,...interesira me ako nije ,kako vi kažete, valjan razlog to što naše sestre nemaju troje i više djece,to što im materijanla situacija ne dozvoljava da imaju troje i više djece.... šta je u pitanju,...po vašem mišljenju dal' treba da imamo djecu tek onako,da ih imamo a da ništa od njih nemamo,prvo mi sami a zatim i drustvo u kojem su ponikli,mislim da nije nimalo lahko na ovome waktu podići djete,djete treba odjeću ,obuću,školski pribor itd itd....mislim da imammo i previše nepismenih u našoj državi da bih ponovo imali nekontrolisan porast stanovništva.Slazem se da Allah daje nafaku,ko će ako ne On,...ali mislim da onaj ko ima više djece ne razmišlja baš o tom momentu Allahove garancije,treba se pokrivati jorganom kakav imaš a ne kakav bi želio da imaš,... Želio bih da mi vaš auditorij nešto napiše o tome... we selamu aleykum
ODGOVOR 228:
Ve alejkumus-Selam!
Elementarni dio islamskog vjerovanja (akaida) je "Tevhidur-rububijje" tj. priznavanje Allaha za jedinog tvorca i onoga koji sve opskrbljuje. Svi muslimani čvrsto vjeruju da opskrbu može dati jedino Uzvišeni Allah. Ovo je teoretski dio tevhidur-rububijje. Međutim, kada se dođe do praktičnog djela, često se kaže, jeste Allah opskrbljuje, ali ..., zatim se navode određeni razlozi koji kao da negiraju potvrđeno.
Es-Selamu alejkum
Nisam neki redovni čtalac vašeg lista,...malo prije sam naišao na neki text u vašem listu gdje se govori o padu bošnjačkog nataliteta,...interesira me ako nije ,kako vi kažete, valjan razlog to što naše sestre nemaju troje i više djece,to što im materijanla situacija ne dozvoljava da imaju troje i više djece.... šta je u pitanju,...po vašem mišljenju dal' treba da imamo djecu tek onako,da ih imamo a da ništa od njih nemamo,prvo mi sami a zatim i drustvo u kojem su ponikli,mislim da nije nimalo lahko na ovome waktu podići djete,djete treba odjeću ,obuću,školski pribor itd itd....mislim da imammo i previše nepismenih u našoj državi da bih ponovo imali nekontrolisan porast stanovništva.Slazem se da Allah daje nafaku,ko će ako ne On,...ali mislim da onaj ko ima više djece ne razmišlja baš o tom momentu Allahove garancije,treba se pokrivati jorganom kakav imaš a ne kakav bi želio da imaš,... Želio bih da mi vaš auditorij nešto napiše o tome... we selamu aleykum
ODGOVOR 228:
Ve alejkumus-Selam!
Elementarni dio islamskog vjerovanja (akaida) je "Tevhidur-rububijje" tj. priznavanje Allaha za jedinog tvorca i onoga koji sve opskrbljuje. Svi muslimani čvrsto vjeruju da opskrbu može dati jedino Uzvišeni Allah. Ovo je teoretski dio tevhidur-rububijje. Međutim, kada se dođe do praktičnog djela, često se kaže, jeste Allah opskrbljuje, ali ..., zatim se navode određeni razlozi koji kao da negiraju potvrđeno.
Svakom čovjeku je propisana njegova opskrba dok je boravio u majčinoj utrobi. (Buhari i Muslim). Ta opskrba nije vezana za brojčano stanje, ne u porodicama niti društvenim zajednicama. Uzvišeni Allah kaže: "I ne ubijajte svoju djecu iz straha od neimaštine, i njih i vas Mi opskrbljujemo." (El-Isra, 31). Citirani ajet jasno aludira da prisustvo djece neće umanjiti opskrbu, stoga je prvo spomenuta opskrba djece potom opskrba roditelja.
Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao: "Ženidba je moj sunnet, onaj ko ne radi po mome sunnetu ne pripada meni. Ženite se, jer ću se ponositi vašim brojem na Sudnjem danu." (Ibn-Madže sa ispravnim lancem prenosialaca). U drugom hadisu Poslanik, s.a.v.s., kaže: "Ženiti ljupke žene i rotkinje, ja ću se ponositi vašim brojem na Sudnjem danu." (Ebu-Davud sa ispravnim lancem prenosilaca).
Dakle, vjera nas obavezuje na razmnožavanje sa jedne strane, ali isto tako za stvaranje adekvatnih uslova i ispravan odgoj novih naraštaja s druge strane. Danas mnogi ljudi žive između dvije krajnosti, ili imaju puno djece a ne vode računa o njihovom odgoju, ili se ograniče na jedno ili dvoje vodeći računa o njima. Međutim, ispravno je spojiti ove dvije krajnosti.
Ako pogledamo medinsko društvo u vrijeme ashaba, vidjećemo da su se mogli ponositi brojem djece, iako nisu imali, nimalo zavidne, materijalne uslove za njihov odgoj. Ovo nam neminovno ukazuje da materija nije nužno sredstvo koje bi spriječavalo porast nataliteta.
Osnovna stvar za uspjeh novih naraštaja koji će koristiti sebi, svojim roditeljima, potomcima i društvu u kome živi, je ispravan islamski odgoj, kao idealni koncept za življenje na ovom svijetu. Dakle, muslimani se trebaju razmnožavati bez obzira na stanje i podneblje u kome žive, ali isto tako moraju iznalaziti riješenja koja će uz Allahovu pomoć osigurati njihovoj djeci bolje sutra.
odgovorio Mr. Safet Kuduzović (2005)
odgovorio Mr. Safet Kuduzović (2005)