subota, 14. prosinca 2013.

Iskrenost u nijjetu - HADISI -


Prenosi se od vladara pravovjernih, Ebu Hafsa Omera sina Hattaba ibn Nufejla ibn Abduluzza ibn Rijaha ibn Abdullaha ibn Kurta ibn Rezah ibn Adijja ibn Kaba ibn Luejja ibn Galiba el Kurejšija el Adevija, radijallahu anhu, da je rekao: „Čuo sam Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellemme, kada je kazao: ′Zaista se djela cijene prema namjerama i zaista će svaki čovjek dobiti ono što je naumio svojim djelom, pa ko bude hidžru učinio u ime Allaha i Njegovog Poslanika, njegova je hidžra hidžra Allahu i Poslaniku; a ko bude hidžru učinio zbog materijalne dobit ili zbog žene da bi se njome oženio, njegova hidžra je za ono za šta ju je naumio.′“
(Muttefekun alejhi)

2. Prenosi se od Ebu Abdullaha Džabira ibn Abdullaha – Allah s njima bio zadovoljan – da je rekao: „Bili smo uz Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve selleme, u jednoj bitki, kada je rekao: ′Zaista u Medini ima ljudi koji su sve vrijeme sa vama (po nagradi). Kud god vi makli i koliko god dolina prokrstarili, jer ih je samo bolest omela da stvarno budu sa vama.′“ A u drugom rivajetu stoji: „Oni imaju nagradu zajedno sa vama.“
(Muslim)

3. Prenosi se od Ebu Jezida Mana ibn Jezida ibn Ahnesa, radijallahu anhu: „Jedne prilike je moj otac Jezid izdvojio da podijeli kao sadaku nekoliko zlatnika, te ih je stavio pored jednog čovjeka u džamiji, a ja sam ih uzeo i došao kući. On mi reče ′Tako mi Allaha, nisam ih imao namjeru tebi dati′, na što sam se ja požalio Allahovom Poslaniku, sallallahu alejhi ve selleme, a on reče: ′Tebi, o Jezidu, pripada ono što si naumio, a tebi, Mane, ono što si uzeo.′“
(Buhari)

4. Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve selleme, rekao: „Zaista, Allah ne gleda u vaša tijela, niti u vaše likove, nego gleda u vaša srca i vaša djela.“
(Muslim)

5. Prenosi se da je Ebu Musa el Ešari rekao: „Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve selleme, upitan je o čovjeku koji se bori da bi pokazao hrabrost, o onome koji se bori radi slave svoga plemena i o onome koji se bori da bi ga drugi vidjeli – ko je od njih na Allahovom putu? Na to je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve selleme, odgovorio: ′Ko se bude borio za to da Allahova Riječ bude iznad svega, taj je na Allahovom putu.“
(Muttefekun alejhi)

6. Ebu Bekr Nufej ibn Haris es Sekafi, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve selleme, rekao: „Kada se sukobe dva muslimana svojim sabljama, i ubica i ubijeni će u Džehennem.“ Tada sam ja rekao (veli Ebu – Bekr): „Allahov Poslaniče, za ubicu nam je jasno, ali zašto ubijeni?“ Poslanik, sallallahu alejhi ve selleme, tada reče: „Jer je i on nastojao ubiti onog drugog.“
(Muttefekun alejhi)

7. Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve selleme, rekao: „Čovjekov namaz u džematu vredniji je od njegovog namaza u privatnoj kući, ili dućanu u kojem radi - za dvadeset i nekoliko stupnjeva. To je zbog toga što, kada čovjek lijepo uzme abdest i krene u džamiju, sa isključivom namjerom da klanja namaz u džematu; svakim njegovim korakom povećava mu se po jedan stepen i briše po jedna pogreška, sve dok ne uđe u džamiju, a od momenta kada u nju uđe, on je u namazu sve dok je u džamiji zbog namaza. Svakog od vas meleki blagosiljaju dok god se nalazi na mjestu na kome je klanjao, govoreći: ′Smiluj mu se, Allahu, oprosti mu i primi njegovo kajanje!′ Meleki to čine sve dok čovjek na tom mjesto nekog ne uznemiri ili izgubi abdest i time uznemiri meleke.“
(Muttefekun alejhi)
 
8. Abdullah ibn Abbas, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve selleme, rekao: „Allah, džellešanuhu, odredio je dobra i loša djela, zatim to objasnio; pa ko bude odlučio učiniti dobro djelo, zatim ga ne učini (bude spriječen), Allah mu to djelo u cjelosti upisuje kao da ga je i učinio. A ako odluči učiniti dobro djelo, pa ga i učini, Allah mu ga upisuje deset do sedam stotina puta, pa čak i više. A ako zaželi učiniti neko loše djelo, pa ga ne učini, Allah mu upisuje jedno dobro djelo, a ako zaželi učiniti neko loše djelo, pa ga i učini, Allah mu upisuje samo jedno loše djelo.“
(Muttefekun alejhi)