subota, 1. lipnja 2013.

Od koga da uzimam fetve ?

PITANJE 98:

Es-Selamu alejkum

Već odavno tražim odgovor na pitanje: Kako Islam gleda na današnje takoreći dunjalučke činove ljudi tj. da li je haram ili mekruh pitati za odgovor jednog islamskog magistra ako postoji doktor ili neki viši stupanj?

ODGOVOR 98:

Ve alejkumus-selam!

Obaveza je pitati onoga ko poznaje Allahovu vjeru, ko je bogobojazan govori po Kur'anu, Sunnetu i praksi prvih pokoljenja. Što se tiče određenih zvanja, kao: prof., mr., dr. itd., ona nisu uvijek pravo mjerilo znanja, iako bi u normalnim okolnostima čovjek sa većim zvanjem trebao da posjeduje više znanja. Nije mekruh niti je haram pitati nekog magistra ili profesora, iako u istoj zemlji postojao doktor. Bitno je da pitani posjeduje prethodno spomenuta svojstva. U protivnom mi bi smo trebali sve prosvjetne radnike koji predaju po medresama i školama a ne nose zvanje doktora lišiti njihove radne dužnosti, jer u Bosni postoji skupina uleme sa doktorskim zvanjem. To bi bio put da se stjesni misionarsko polje što svakako ide u prilog neprijateljima islama. Dalje, da li doktori u BiH ili drugim zemljama pored njihovih brojnih obaveza mogu odgovoriti na svako pitanje svojih sunarodnjaka?! Sigurno da ne mogu koliko to god željeli, jer su ljudske moći ograničene.

Najveći dokaz za to su ashabi. Veliki dio njih je izdavao fetve iako nisu svi bili na istom stepenu znanja. Svaki od njih se isticao u određenoj oblasti. Također, islamski učenjaci nakon njih. Živjeli su, i radili za islam i svi su govorili o vjeri, iako je među njima postojala velika razlika u znanju koje su posjedovali. Bitno je da se radi po ispravnim principima sa ispravnim nijetom. 

Imam Muslim je učenik imama Buharije, ali nije na njegovom stepenu. Jedne prilike imam Muslim je upitao Buhariju o jednom hadisu pa mu je objasnio lanac prenosilaca, skrivene mahane određenih verzija i sve što se veže za taj hadis (hadis o iskupljivanju sjela) pa mu je prišao poljubio ga u čelo i kazao: "Pusti da ti poljubim noge o učitelju svih učitelja. Tebe ne mrzi osim onaj ko je pun zavisti. Svjedočim da na dunjaluku nema tebi ravnog." Vidjeti: "Sijeru ealamin-Nubela" 12/436-437; "Tehzibus-Sunen" 13/ 140 i "Tarihu Bagdad" 13/102. Međutim, pored toga, imam Muslim je za života svoga šejha Buharije govorio o najpreciznijoj oblasti šerijatskog znanja, o skrivenim mahanama hadisa, a Allah najbolje zna.

Es-Selamu alejkum!

odgovorio Mr. Safet Kuduzović (20.07.2004)