PITANJE 97:
Selam alejkum!
Da li je istina da je šejh Albani imao negativan stav prema hanefijskom mezhebu i da je govorio ružne stvari o Ebu Hanifi, tipa da je znao samo 20 hadisa napamet i slično? Allah vas nagradio i selam alejkum.
ODGOVOR 97:
Ve alejkumus-Selam!
Neka je slavljen Uzvišeni Allah, koji u svakom vremenu šalje učenjake koji obnavljaju ljudima njihovu vjeru i čuvaju je od nakaradnih tumačenja i iskrivljivanja. Uzvišeni Gospodar je u prošlom stoljeću ovaj ummet počastio sa velikim hadiskim stručnjakom Ebu-Abdur-Rahmanom Nasiruddinom Muhammedom b. Nuhom En-Nedžatijem El-Arnautom El-Albanijem, Allah mu se smilovao i uveo ga džennetska firdevska prostranstva. Šejh Albani je imao jako korektan stav prema svim islamslim učenjacima, posebno imamima četiri pravne škole, što ne znači da nije shodno dokazima, govorio suprotno onome što su kazali neki od njih, ili pobio neko od njihovih mišljenja, kao što su činili i oni sami. To je potpuno ispravno i objektivno, ali pri tome treba govoriti po Kur'anu, Sunnetu i konsenzusu, pazeći na etiku razilaženja sa učenjacima, o čemu je šejh Albani vodio velikog računa.
Selam alejkum!
Da li je istina da je šejh Albani imao negativan stav prema hanefijskom mezhebu i da je govorio ružne stvari o Ebu Hanifi, tipa da je znao samo 20 hadisa napamet i slično? Allah vas nagradio i selam alejkum.
ODGOVOR 97:
Ve alejkumus-Selam!
Neka je slavljen Uzvišeni Allah, koji u svakom vremenu šalje učenjake koji obnavljaju ljudima njihovu vjeru i čuvaju je od nakaradnih tumačenja i iskrivljivanja. Uzvišeni Gospodar je u prošlom stoljeću ovaj ummet počastio sa velikim hadiskim stručnjakom Ebu-Abdur-Rahmanom Nasiruddinom Muhammedom b. Nuhom En-Nedžatijem El-Arnautom El-Albanijem, Allah mu se smilovao i uveo ga džennetska firdevska prostranstva. Šejh Albani je imao jako korektan stav prema svim islamslim učenjacima, posebno imamima četiri pravne škole, što ne znači da nije shodno dokazima, govorio suprotno onome što su kazali neki od njih, ili pobio neko od njihovih mišljenja, kao što su činili i oni sami. To je potpuno ispravno i objektivno, ali pri tome treba govoriti po Kur'anu, Sunnetu i konsenzusu, pazeći na etiku razilaženja sa učenjacima, o čemu je šejh Albani vodio velikog računa.
Na brojnim mjestima šejh Albani kao dokaz koristi riječi imama Ebu-Hanife, nazivajući ga svakako imamom i fekihom. Kao primjer navodimo sljedeće citate iz nekih njegovih djela:
U svome djelu "El-Hadisu hudzdzetun bi nefsihi" str. 79 kaže: "... tako se navode brojne izreke priznatih imama koji su strogo zabranjivali da ih neko slijepo slijedi. Kaže Ebu-Hanife -Allah mu se smilovao- : "Nije dozvoljeno nikome da se služi našim riječima prije nego sazna odakle smo ih uzeli."
U drugom djelu Šejh Albani kaže: "Ovu stvarnost je potvrdio imam Ebu-Hanife kada je zabranio svom učeniku Ebu-Jusufu da ga slijepo slijedi, rekavši: 'Pazi dobro o Jakube da ne pišeš sve što čujes od mene. Jer ja danas kažem ovako a sutra onako. Pa kažem sutra ovako potom se prekosutra vratim sa tog mišljenja.'" Vidjeti: "Refeul-estar" str. 28.
Kada je šejh Albani govorio o Džabiru b. Jezidu El-Džuafiju, kazao je da su njegovi hadisi potpuno ništavni, zatim je rekao: "Kaže Ebu-Hanife: Nisam vidio većeg lažova od njega" tj. Džabira b. Jezida. Vidjeti: "Difa'un anil-Hadisin-Nebevijj" str. 108. Dakle, šejh Albani ne samo da smatra Ebu-Hanifu velikim poznavaocem hadisa, već ga smatra velikim poznavaocem ravija, što je bez sumnje disciplina koja prethodi dobrom poznavanju hadisa i drugih hadiskih nauka, stoga većina učenjaka nije bila specijalizirana u ovoj oblasti.
Govoreći o nekim izrekama priznatih imama, šejh Albani kaže: "Prvi od njih je imam Ebu-Hanife En-Nuaman b. Sabit -Allah mu se smilovao- ..." Vidjeti: "Sifetus-salah" str. 46.
Kada je govorio imamu Šafiji i nekim pravnim pitanjima oko kojih je imam Šafija promjenio svoje mišljenje, šejh Albani je kazao: "I to su ubrojava imamu Šafiji u njegove vrline, a razlog svemu tome je takva (bogobojaznost) i davanje prednosti ahiretu nad dunjalukom. Isto kao što je slučaj sa imamom Ebu-Hanifom kada je promjenio svoj stav po pitanju potiranja po mestvama." Vidjeti: "El-meshu alel-dzevrebejni" str. 75.
Kada je govorio o jednom fikhskom pitanju hidžaba šejh Albani je rekao: "Ovo mišljenje zastupa većina islamskih učenjaka, kao: Ebu-Hanife, Malik, Šafija, Ahmed po jednoj verziji ..." Vidjeti: "Er-redul-mufhim" str. 33.
U djelu "Hukmu tarikis-salah" str. 48. šejh kaže: "... ovo je stav većine fekiha, kao: Ebu-Hanife, Malika, Šafije ..."
Zar nakon ovih epiteta: imam, fekih, učenjak, bogobojazan itd., da šejh Albani pogrdno govori o ovom velikom islamskom pravniku i tvrdi za Ebu-Hanifu da nije znao vise od 20 hadisa i sl. ???!!!
Kažemo, Allahu dragi, ovo je prava potvora na šejha i mi ti se utječemo od svih onih koji potvaraju muslimane, posebno učenjake, a posebno imame kao što je šejh Albani kome svi savremeni učenjaci svjedoče da je bio imam dvadesetog stoljeća.
Što se tiče hanefijskog mezheba, šejh Albani nije pravio razliku između mezheba, već je odabirao svoja mišljenja shodno argumentima. Tako bi ponekad odabrao hanefijsko, ponekad malikijsko, ponekad šafijsko, a ponekad hanbelijsko mišljenje. Tako je šejh npr. odbrao mišljenje Ebu-Hanife po pitanju davanja zekata na nakit, iako apsolutna većina fekiha smatra da to nije obaveza. U svakom slučaju šejh nije imao pogrdno mišljenje ni o jednom od mezheba, to je još samo još jedna u nizu brojnih potvora na islamske učenjake, da nas Allah zaštiti od svega toga. Amin!
Es-Selamu alejkum!
odgovorio Mr. Safet Kuduzović (15.07.2004)