Ovo je zlatno pravilo koje spominje Uzvišeni u Kur'anu:
"O, vjernici, klonite se mnogih sumnji (mišljenja), neka mišljenja su zaista grijeh, i ne uhodite jedni druge."
(Prijevod značenja, Hudžurat 12.)
Allah dž.š. u ovom ajetu naređuje muslimanima da ostave mnoga mišljenja (sumnjičenja), jer je to grijeh, a ono što je odmah poslije toga zabranjeno jeste uhođenje i to je dovoljan dokaz da uhođenje u većini slučajeva biva zbog lošeg mišljenja o bratu. U osnovi je obaveza imati lijepo mišljenje prema bratu muslimanu i zbog toga Allah dž.š. naređuje mu'minima da ostanu pri lijepom mišljenju kada čuju da se ružno govori o njihovoj braći, ako to nije provjereno.
"O, vjernici, klonite se mnogih sumnji (mišljenja), neka mišljenja su zaista grijeh, i ne uhodite jedni druge."
(Prijevod značenja, Hudžurat 12.)
Allah dž.š. u ovom ajetu naređuje muslimanima da ostave mnoga mišljenja (sumnjičenja), jer je to grijeh, a ono što je odmah poslije toga zabranjeno jeste uhođenje i to je dovoljan dokaz da uhođenje u većini slučajeva biva zbog lošeg mišljenja o bratu. U osnovi je obaveza imati lijepo mišljenje prema bratu muslimanu i zbog toga Allah dž.š. naređuje mu'minima da ostanu pri lijepom mišljenju kada čuju da se ružno govori o njihovoj braći, ako to nije provjereno.
I ne samo to, već Uzvišeni Allah dž.š. žestoko osuđuje da se govori o onome što se samo čulo o muslimanima, a nije potvrđeno i nije provjereno. Tako Allah dž.š. u slučaju "potvore" (ifk) kada je rečeno što je rečeno o Aiši r.a., majci pravovjernih, objašnjava muslimanima kakav je postupak ispravan u tom trenutku:
"Zašto, čim ste to čuli, nisu vjernici i vjernice jedni o drugima dobro pomislili i rekli: "Ovo je očita potvora."
Zatim Uzvišeni u sljedećem ajetu objašnjava da je ovakav govor i njegovo prepričavanje krupna stvar:
"Kada ste to jezicima svojim prepričavati stali i kad ste na sva usta govorili ono o čemu ništa niste znali, vi ste to sitnicom smatrali, ali je to kod Allaha krupno. Zašto niste, čim ste to čuli, rekli: "Ne dolikuje nama da o tome govorimo, hvaljen neka si Ti! To je velika potvora!"
I savjetujući mu'mine Allah dž.š. upozorava da se više nikada ne vraćaju na ovakav govor i da se tako krupan grijeh nikad ne ponovi.
"Allah vam naređuje da tako nešto više nikada ne ponovite ako ste vjernici."
U ajetu koji prethodi ovim ajetima, a koji je početak govora o "potvori" (ifk), Allah dž.š. objašnjava da je govor o drugim ljudima, bez opravdanog šerijatskog razloga i bez jasnog dokaza uistinu veliki grijeh:
"Svaki od njih će biti kažnjen prema grijehu koji je zaslužio."
(Prijevod značenja, Nur 11.-20.)
Imami Muslim bilježi hadis od Resula a.s. u kojem je rekao:
"Dosta je čovjeku laži da prenese sve ono što čuje."
Obraćajući se ibn Vehibu imami Malik je između ostalog rekao:
"Znaj da nije dobar musliman onaj koji prenosi sve što čuje, i da onaj koji prenosi sve što čuje, ne može biti imam nikada."
Rekao je Aburahman ibn Mehid:
"Ne može biti imam koji se slijedi, onaj koji govori i prenosi sve što čuje."
Allah dž.š. je naredio da se svaka vijest mora dobro provjeriti, rekavši:
"O, vjernici, ako vam nakakav nepošten čovjek donese kakvu vijest, dobro je provjerite, da u neznanju nekome zlo ne učinite, pa da se zbog onoga što ste učinili pokajete."
(Prijevod značenja, Hudžurat-6.)
Na kraju, neka svako od nas dobro razmisli, prije nego što njegove riječi postanu dokaz protiv njega, šta će odgovoriti na Sudnjem danu kad ga Allah upita: "Moj robe, zašto si govorio o tom i tom čovjeku tako i tako?" I neka se prisjeti Allahovih riječi:
"Znajte da Allah zna šta je u vašim dušama, zato Ga se bojte, znajte da je Allah onaj koji oprašta i koji je Milostiv."
(Prijevod značenja,Bekare-235.)