Ashabi su svakodnevno, odgovorno i savjesno učili Kur'an. Na ovaj način oni su učili i spoznavali osnove islamskog učenja. Allahov Poslanik, s.a.v.s.,, im je objašnjavao i tumačio islamskepropise i upućivao ih kako da ih praktično primjenjuju u svakodnevnom životu.
U vrijeme Muhammeda, s.a.v.s.,, učenje Kur'ana umrlim muslimanima (hatme) bilo je nepoznato i neaktuelno. Naime, roditelji i rodbina nekih ashaba umrli su prije islama, ili ako su doživjeli taj period, nisu primili islam i umrli su kao nemuslimani. Vjerovatno iz tog razloga ne nalazimo hadise Muharnmeda s.a.v.s., koji direktno govore o ovoj temi, odnosno o učenju Kur'ana umrlim.
Islamski učenjaci kategorički osuđuju one učače koji učenjem Kur'ana žele ostvariti zaradu. S tim u vezi navode se sljedeći hadisi Muhammeda, s.a.v.s.,
Prenosi Abdurrahman b. Šibl da je Resulullah, s.a.v.s., rekao:
" Učite Kur'an, ne prelazite granice njegovih uputa, vežite se za Kur'an, ne izdržavajte se pomoću njega, ne gomilajte imovinu njime. " (Ahmed)
Prenosi Ibn Husajn da je Muhammed, s.a.v.s., rekao:
" Ko uči Kur'an neka pomoću njega Allahu dovu čini, jer će doći neki učači koji će učeči Kur'an tražiti pomoć od Ijudi " (Ahmed i Tirmizi)
Prenosi Džabir, r.a., daje Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao:
" Učite Kur'an, jer za svako slovo slijedi nagrada. Doći će neki Ijudi koji će posvećivati pažnju samo vanjskom tekstu, kao što se posvećuje pažnja strjelici bez perjanice (ne može letjeti), žurit će da ga brzo prouče, a zato neće imati ahiretske nagrade. " (Ebu Davud)
Prenosi Sehl b.Sa'd da je Resulullah, s.a.v.s.,, rekao:
" Učite Kur'an, prije nego što dođu neki ljudi koji će se pri učenju razbacivati poput jarbola, težeći ovosvjetskoj nagradi, a zanemarujući nagradu budućeg svijeta." (Ebu Davud)
Prenosi Burejde da je Muhammed, s.a.v.s., rekao:
" Ko bude učio Kur'an samo za nagradu i od toga živio, na Sudnjem danu će mu lice biti samo od kostiju, bez mesa. " (El-Bejheki)
Imam En-Nevevi navodi slučaj kada su dvojica ashaba došli u džamiju, i nakon što je imam predao selam, jedan od njih je počeo učiti Kur'an i tažiti pomoć od prisutnih. Njegov postupak su prisutni osudili, rekavši mu: "Mi smo Allahovi i Njemu ćemo se vratiti. Zar nisi čuo Resulullaha s.a.v.s.,kada je rekao: 'Doći će neki ljudi koji će učiti Kur'an i na taj način tražiti pomoć od drugih. Ko zatraži od vas pomoć putem učenja Kur'ana, nemojte mu je dati.'"
I u vrijeme Hasana el-Basrija pojedinci su pokušavali sticati imetak putem učenja Kur'ana. Tim povodom, on je razvrstao učače Kur'ana u kategorije te kazao:
U vrijeme Muhammeda, s.a.v.s.,, učenje Kur'ana umrlim muslimanima (hatme) bilo je nepoznato i neaktuelno. Naime, roditelji i rodbina nekih ashaba umrli su prije islama, ili ako su doživjeli taj period, nisu primili islam i umrli su kao nemuslimani. Vjerovatno iz tog razloga ne nalazimo hadise Muharnmeda s.a.v.s., koji direktno govore o ovoj temi, odnosno o učenju Kur'ana umrlim.
Islamski učenjaci kategorički osuđuju one učače koji učenjem Kur'ana žele ostvariti zaradu. S tim u vezi navode se sljedeći hadisi Muhammeda, s.a.v.s.,
Prenosi Abdurrahman b. Šibl da je Resulullah, s.a.v.s., rekao:
" Učite Kur'an, ne prelazite granice njegovih uputa, vežite se za Kur'an, ne izdržavajte se pomoću njega, ne gomilajte imovinu njime. " (Ahmed)
Prenosi Ibn Husajn da je Muhammed, s.a.v.s., rekao:
" Ko uči Kur'an neka pomoću njega Allahu dovu čini, jer će doći neki učači koji će učeči Kur'an tražiti pomoć od Ijudi " (Ahmed i Tirmizi)
Prenosi Džabir, r.a., daje Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao:
" Učite Kur'an, jer za svako slovo slijedi nagrada. Doći će neki Ijudi koji će posvećivati pažnju samo vanjskom tekstu, kao što se posvećuje pažnja strjelici bez perjanice (ne može letjeti), žurit će da ga brzo prouče, a zato neće imati ahiretske nagrade. " (Ebu Davud)
Prenosi Sehl b.Sa'd da je Resulullah, s.a.v.s.,, rekao:
" Učite Kur'an, prije nego što dođu neki ljudi koji će se pri učenju razbacivati poput jarbola, težeći ovosvjetskoj nagradi, a zanemarujući nagradu budućeg svijeta." (Ebu Davud)
Prenosi Burejde da je Muhammed, s.a.v.s., rekao:
" Ko bude učio Kur'an samo za nagradu i od toga živio, na Sudnjem danu će mu lice biti samo od kostiju, bez mesa. " (El-Bejheki)
Imam En-Nevevi navodi slučaj kada su dvojica ashaba došli u džamiju, i nakon što je imam predao selam, jedan od njih je počeo učiti Kur'an i tažiti pomoć od prisutnih. Njegov postupak su prisutni osudili, rekavši mu: "Mi smo Allahovi i Njemu ćemo se vratiti. Zar nisi čuo Resulullaha s.a.v.s.,kada je rekao: 'Doći će neki ljudi koji će učiti Kur'an i na taj način tražiti pomoć od drugih. Ko zatraži od vas pomoć putem učenja Kur'ana, nemojte mu je dati.'"
I u vrijeme Hasana el-Basrija pojedinci su pokušavali sticati imetak putem učenja Kur'ana. Tim povodom, on je razvrstao učače Kur'ana u kategorije te kazao:
- Oni učači koji Kur'an smatraju robom i on je za njih sredstvo i izvor prihoda za život, uče ga ispravno, ali ne poštuju njegove propise.
- Oni pomoću Kur'ana zgrću novac namjesnika i imaju povlašten položaj u društvu. Njihov se broj umnožava, neka ih Allah na zemlji uništi.
- Učači koji uče Kur'an razmišljajući o njegovim porukama i poukama. Kur'an je za njih lijek kojim svoja srca liječe. Takve će Allah obilato nagraditi i pomoći. Tako mi Allaha, ova vrsta učača je vrijednija od čistoga zlata.