četvrtak, 14. veljače 2013.

ULAZAK U TUĐE KUĆE BEZ DOZVOLE, SAŠAPTAVANJE I NOŠENJE PREDUGE ODJEĆE

ULAZAK U TUĐE KUĆE BEZ DOZVOLE

Allah subhanehu ve te'ala u suri Nur 27 kaže: «O vjernici, u tuđe kuće ne ulazite dok dopuštenje ne dobijete i dok ukućane ne pozdravite; to vam je bolje, poučite se!»

Resulullah sallallahu alejhi ve sellem je objašnjavajući da je razlog traženja dozvole za ulazak strah da će se vidjeti neki od stidnih dijelova vlasnika kuće rekao: «Zaista je učinio traženje dozvole ulaska radi pogleda.»[1]

Danas sa zgradama koje su veoma blizu i uz povezanost građevina i prozorima i vratima koji su jedni naspram drugih mogućnost otkrivanja sramota susjeda postala je veoma velika. Mnogi ne obaraju poglede, a poneki posmatraju sa svojih prozora ili potkrovlja susjede koji su na nižim katovima od njih. Ovo predstavlja skrnavljenje svetosti susjedstva i sredstvo ka stizanju do zabranjenog. Zbog ovoga se desilo mnogo nesreća i nereda.

Za opasnost ove pojave dovoljno je navesti to da je uhodi šerijatom dozvoljeno izbiti oko, shodno hadisu Resulullaha sallallahu alejhi ve sellem kada kaže: «Ko bude gledao (virio) u nečiju kuću bez dozvole njenih vlasnika dozvoljeno im je da mu izbiju oko.»[2]

U drugom rivajetu stoji: «Izbijte mu oko, a nema mu plaćanja za to oko niti mu je dozvoljena osveta.»[3]

SAŠAPTAVANJE DVOJICE BEZ TREĆEG

Ovo je jedna od pojava skupova i od šejtanskih stopa kako bi razdvojio muslimane i u prsa unio mržnju jednih prema drugim.

Resulullah sallallahu alejhi ve sellem je objašnjavajući propis i razlog rekao: «Ako budete trojica skupa neka se dvojica ne sašaptavaju bez trećeg sve dok se ne sastanete s drugima. Svakako da to trećeg prisutnog rastužuje.»[4]

U ovo spada i sašaptavanje trojice bez četvrtog itd. Slično ovome je i to da dvojica govore jezikom koji treći ne razumije, a nema sumnje da je sašaptavanje ili omalovažavanje sugestija izuzetom da mu ostala dvojica žele zlo.

NOŠENJE PREDUGE ODJEĆE

Ono što ljudi smatraju olahkim, a kod Allaha je veoma bitno je nošenje odjeće duže od članaka, a neki je nose tako dugu da im dodiruje zemlju, a neki je pak vuku za sobom po zemlji.

Prenosi se od Ebu Zerra radijallahu anhu merfuan: «S trojicom Allah subhanehu ve te'ala neće na Sudnjem danu govoriti, niti će ih pohvaliti, a čeka ih bolna patnja: s onim koji nosi predugu odjeću (u jednoj predaji: njegov plašt), s klevetnikom (u jednoj predaji: onaj koji ne pruža ništa osim svoje svoje klevete) i s onim koji brzo prodaje svoju robu uz zakletvu i laž.»[5]

Onaj koji kaže, zaista, moje nošenje duge odjeće nije iz oholosti i tako pravda sebe, pravda se pravdanjem koje nije prihvatljivo. Prijetnja onome ko nosi dugu odjeću je opšta, neovisno da li namjerava oholost ili ne, a na to upućuje govor Resulullaha sallallahu alejhi ve sellem: «Ono što je od plašta ispod članaka biće u vatri.»[6]

Ako predugu odjeću nosi iz uobraženosti kazna je veća i žešća, a spomenuta je u govoru Resulullaha sallallahu alejhi ve sellem: «Onog ko za sobom vuče odjeću iz uobraženosti Allah subhanehu ve te'ala neće gledati na Sudnjem danu.»[7]

Ovo zbog toga što je sastavio dvije zabrane. Predugačko je zabranjeno za svaku odjeću, a na to ukazuje hadis koji se prenosi od Ibn Omera radijallahu anhuma merfuan: “Nošenje predugačke odjeće odnosi se na plašt, košulju, turban, pa ako ih produži iz uobraženosti Allah subhanehu ve te'ala ga neće gledati na Sudnjem danu.»[8]

Ženi je dozvoljeno da nosi odjeću dužu od članaka otprilike za jedan pedalj kako bi pokrila svoja stopala i mjerom opreznosti zbog bojaznosti otkrivanja njenog tijela usljed puhanja vjetra i tome sl. Ali ni njoj nije dozvoljeno prelaženje granice, kao što to vidimo na odjeći za mlade koja je duža nekoliko pedalja, a neka čak i metara, a ponekad je i nose za njom.
__________________________________________________________________________________

[1] Bilježi ga Buhari pogledaj Fethul Bari 24/11.

[2] Bilježi ga Muslim 1699/3.

[3] Bilježi ga Imam Ahmed 385/2.

[4] Bilježi ga Buhari pogledaj Fethul Bari 83/11.

[5] Bilježi ga Muslim 102/1.

[6] Bilježi ga Imam Ahmed 254/6.

[7] Bilježi ga Buhari 3465.

[8] Bilježi ga Ebu Davud 353/4.