nedjelja, 12. svibnja 2013.

Zabrinjavaju me riječi kao što su "Bogme" ili "Bogami"

PITANJE 39:

Esselamu alejkum

Često me zabrinjavaju riječi kao što su "bogme" ili "bogami". I to iz razloga što mi na prvi pogled prva riječ liči na psovku a druga na kletstvo. Dali su zbilja riječi tog značenja ili je moje nerazumijevanje u pitanju ? Da vam Allah s.v.a. olakša na dunjaluku, na Ahiretu i udalji od Džehennemske vatre, tebe i tvoju familiju.

ODGOVOR 39:

Ve alejkumus-Selam!

Što se tiče riječi "Bogme" ona je ustvari skraćenica od riječi "Bogami" tj. tako mi Allaha. Međutim, bojim se da je riječ "Bogme" više nevjerničkog porijekla pa je bolje ostaviti taj izraz. Nema smetnje zakleti se riječju "Bogami" ali je bolje kazati "Tako mi Allaha" ili "Allaha mi" jer se tako zaklinjao Poslanik s.a.v.s. Može se zakleti i riječima: "Tako mi onoga u čijoj ruci je moja duša" ili "Tako mi gospodara Kabe" ili "Tako mi onoga koji je poslao Muhammeda sa istinom" ili "Tako mi Svevišnjeg" i sl.

Bitno je naglasiti da se zaklinje samo po nužnoj potrebi ne uvijek kao što neki stalno koriste uzrečicu Bogami, Allaha mi, itd.

Smatram da ove riječi ne ukazuju niti na psovku niti na kletvu osim ako se njima želi i nijeti psovka ili kletva, a Allah najbolje zna.

Es-Selamu alejkum!

odgovorio Mr. Safet Kuduzović (15.05.2004)