nedjelja, 12. svibnja 2013.

Imam problema sa majkom zbog hidžaba - šta da radim ?

PITANJE 55:

Esselamu Alejkum ve rahmetullahi ve barekatuhu postovani sejh!

Imam 20 godina i živim već 12 godina u Austriji. Moje detinstvo je ovde prošlo. Inače dolazim sa Kosova. Imam veliki problem sa roditeljima što se tiče nošenje hidžaba. Ovo pitanje biće malo duže jer želim sve da objasnim pa ako ste vi u stanju da mi date savjet za ovaj problem.

Još kada smo bili mali imali smo po 2 ili 3 časa u školi islamsko predavanje. Naše učiteljice bile su prave mu'minke nosile hidžab i upućivale nas u našu ljepu vjeru neka ih Allah swt nagradi za to. Imala sam još od malena volju da upoznam našu vjeru i još tada sam znala da je to pravi put. Dobila sam od moje nastavnice hediju, to je bila knjiga koja se zove "Halal i Haram u islamu". Ja sam tu knjigu pročitala za brzo vreme i odlučila sam da slijedim Allahove dž.š. naradbe i sunnet našeg poslanika Muhammeda savs. Za to vreme imala sam 15 godina i imala sam još tada volju da nosim maramu. Odlučila sam se za to i otišla mojoj majci da je obavestim da ja hoću nositi hidžab. Ona je meni na to odgovorila:"Kćeri moja drago mi je što tako misliš ali još si mlada i ne verujem da možeš uspjeti u Austriji sa maramom. Ostavi za kasnije". Ja je nisam htjela poslušati jer znam da nije bila u pravu. Danas znam da njoj to smeta i da je tada moju sestru naterala da obavi razgovor sa mnom da me odvrati od Allahovog puta. Moja starija sestra je to uradila i tako me je zbunila da nisam više znala šta da vjerujem. Tako da su 4 godine moga dunjalučkog života prošle bez sljeđenja Allahove naredbe. Mogu sigurno da kažem da su to bile 4 teške godine, pune razočaranja i tuge. Ja sam bila tada naivna mislila sam da me moje sestra neće lagati. Ali međutim saznala sam da to nije istina ja mislim da njima smeta vjera i da oni nevjeruju. 

U juli 2003 godine kada se moja sestra udala upoznala sam mog momka koji je pobožan hvala Allahu i objasnio je meni da hoće da ima ženu pokrivenu i ja sam odmah to prihvatila vidjela sam da mi se Allah dž.š. po drugi put smilovao i da hoće opet da me uputi na pravi put. Tako da sam opet počela hvala Allahu da se vjerski obrazujem. Nije dugo vremena prošlo naučila sam da klanjam i počela sam klanjati hvala Allahu. Vidim da moja majka nije nikako s tim zadovoljna nego sve pokušava da me odvrati od toga ali nema uspjeha i ona to dobro zna. Rekla sam da ću se pokriti kada se udam znači posle svadbe, no iznenada povećao se moj iman i došla mi je volja u srcu da se ranije pokrijem. Tako da sam to uradila ali nisam im rekla. Stavila sam maramu i otišla u skoli. Tamo se niko nije čudio zbog marame ali nažalost izašla sam iz škole sebi nešto da kupim kada me je vidio moj zet, i on je odmah nazvao moju majku i čestitao joj što sam se pokrila. Ja sam mislila da im to sama kažem i objasnim što kako i zbog čega ali kada sam ja došla kod kuće već je vatra gorila i tako da nisam uspjela da ostavim maramu i rekla sam da ću saburiti ali ću to opet pokušati sve dok oni ne prihvate moju odluku. 

Moja majka misli da me moj momak na to tera to nije istina nego je to moja želja ali ne znam kako da uspijem ranije da se pokrijem jer verujte mi da imam veliku volju za to. Ne znam kako da im to objasnim imate li vi ijedan savjet za mene. Plašim se Allaha kad stanem pred njega da odgovaram za ovo šta ću reći. Po neki put ne znam ko prema kome greši ja prema njima ili oni prema meni mada znam da sam na pravi put. Sanjam nekakve čudne snove čujem se vikajući "Allahu ekber" u snu i slično i tako dalje. Halalite malo sam preterala ali važno mije da čujem vas savjet. Neka vas Allah dž.š nagradi džennetom. Ve alejkumus-Selam ve rahmetullahi ve barekatuhu!



ODGOVOR 55:

Ve alejkumus-Selam ve rahmetullahi ve brekatuhu ve magfiretuhu!

Uvažena sestro, što se tiče tvoga slučaja on je identičan stanjima brojnih muslimanki koje žele slijediti Allahovu vjeri - islam. 

Na osnovu postavljenog pitanja odgovorno tvrdim da si ti u pravu (osim onoga perioda kada si bila zanemarila vjeru). 

Tvoja majka i sestra i svi koji razmišljaju i površinski rezonuju stvari kao njih dvije, srde Uzvišenog Allaha odvraćajući njegove robove sa pravog puta.

Ti se ne smiješ njima pokoriti već ostani ustrajna na pravom putu i ne razmišljaj o skidanju hidžaba. 

Ne dozvoli da tvoja porodica osuđuje tvoje islamsko odjevanje, već ti osuđuj njihovu razgolićenost, one zaslužuju ukor i osudu ne ti.

Na osnovu iznesenog, tvoja majka i sestra bi trebale da se boje Allaha zbog nepravde koju ti čine, a ti nastoj prema njima biti blaga možda ih Uzvišeni uputi na pravi put.

Ako postoji mogućnost da se udaš za momka vjernika koga spominješ učini to, jer je to najlakši način da se riješiš svih tegoba koje susrećes u životu. Međutim, znaj da ti nije vjerski opravdano izlaziti sa momkom družiti se i sl. Znači brak je trenutno najbolje rješenje. Ako nisi u stanju da se udaš, osaburi jer poslije tegobe dolazi olakšanje. 

Ova vjera hoće žrtvu. Musliman prolazi kroz razna iskušenja i biva iskušavan shodno stepenu svoga imana, pa budi zadovoljna Allahovom odredbom i shvati da su iskušenja neminovna, to je priroda ove vjere.

A prije svega toga dovi puno Allahu dž.š. da ti olakša, jer je On jedini koji ti može istinski pomoći.

Ves-Selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu!

odgovorio Mr. Safet Kuduzović (30.05.2004)