subota, 28. srpnja 2012.

Narod koji se opominje zemljotresom u Ramazanu !!!

" Zemljotres jačine 4,5 po Richteru pogodio je Bosnu i Hercegovinu u 1:15 sati.Epicentar potresa bio je nekoliko kilometara od Zenice, a kako je objavila stranica koja saopštava o zemljotresima Earthquake.com, zabilježen je na dubini od dva kilometra.Zemljotres se osjetio i u Sarajevu, Tuzli, Banjoj Luci, Bihaću. Nije poznato da li je zemljotres prouzrokovao materijalnu štetu."  - 28.07.2012. -

Kakav je to narod koga Svemogući Gospodar upozorava na Svoju moć u kasne ramazanske noći ? Kakav je to narod koji se zemljotresom budi na noćni namaz mubarek noći a on ustane pa smišlja pjesme o tom upozorenju ? Kakav je to narod koji je dovio za kišu zbog velikih vrućina u strahu od potpunog uništenja života insana i hajvana, usjeva i biljaka pa kada je Allah spustio svoju milost oni uzvratili odbijanjem posta najodabranijeg mjeseca za čiji ibadet Allah upisuje nagradu i povećava je mnogostruko !?

To je narod koji je duboko ogrezao u grijehu ! To je narod do čijeg srca ne dopiru upozorenja kao što nisu doprla ni ona predhodna. To je narod koji ravnodušno gleda snimke večernjih vijesti u kojima beživotna tijela plutaju po vodi ili ih vade ispod ruševina ili sakupljaju njihov pepeo poslije strašnih požara... Taj narod niti u jednom trenutku ne vidi sebe kao jednog od tih leševa !!!

To je narod koji nije uzeo nikakvu pouku u velikim sušama i toploti koja na džehennemsku vatru podsjeća. To je narod koji se oglušio na riječi Gospodara :

„ Allah navodi kao primjer grad, siguran i spokojan, kome je u izobilju dolazila hrana sa svih strana, a koji je nezahvalan na Allahovim blagodatima bio, pa mu je Allah zbog onoga što je radio, dao da iskusi glad i strah. i njih je stigla kazna zato što su nepravedni bili. “(16: 112- 113) 

„ A koliko mo Mi sela i gradova uništili, čiji su stanovnici u životu obijesni bili! Eno domova njihovih, samo su malo poslije njih nastanjeni bili, Mi smo ih naslijedili.“ (El Kasas 59)

To je narod koji je zaboravio ratne ramazane u kojima je u strahu bio, u kome ni krova nad glavom nije imao. To je narod koga je Allah nakon ratnog iskušenja zaštitio i nebrojene blagodati mu dao ali i pored toga taj narod danas sa svojim dojučerašnjim koljačima sklapa rodbinske i ekonomske veze i ide u bračne postelje.

To je narod kome je rahmet (milost) postao stran prema roditeljima i bližnjima a kamo li prema nejakima i onima sa kojima su povezani najčvršćim vezama.

To je narod koji kada bude upozoren, na upozorenje klevetama i potvorama odgovara te se sa upozorenjima izigrava a izigravali su se i mnogi prije njih pa ih je Allah uništavao i ostatke njihovih domova nama kao pouku ostavio.

I oni su se oholili i granicu dozvoljenog prelazili. I njima je dunjaluk bio drag i šejtanovim stopama su koračali. I oni su zamijenili vječno za prolazno i mislili da ih nikakva kazna neće stići. I njima je bilo uzaludno upozoravanje i opominjanje glađu, gubljenjem imetaka...

I oni su bili opominjani gubljenjem ljetine, strašnim vjetrovima, popalavama i vatrom koja ih je sa jednog kraja svijeta na drugi kraj tjerala a tako će biti sve dok se ne pojavi, sasvim iznenada ona vatra koja će ih sakupiti sve na jedno mjesto.

I njima je drhtalo tlo pod nogama ali su se oglušivali i nakon njegovog umirivanja nastavljali sa svojom nepokornošću kao što se danas izruguju oni koji su sinošnji zemljotres dočekali u nekoj od kafana ili pored kompjutera razmjenjivali komentare i smijali se onome što ih je „ prodrmalo “,iako je prije veoma kratkog vremena u toj istoj zemlji Allah pokazao svoju moć i Zemlja je progutala kompletne domove.  Prije veoma kratkog vremena u toj istoj zemlji je jedan od njenih najljepših gradova pod imenom Konjic potpuno je nestao pod vodenom bujicom i ostao kompletan pod vodom do današnjeg dana kao pouka onima koji dolaze iza njih ali danas u tom istom gradu imamo generacije koje ovakva upozorenja dočekuju uz muziku i piće u mubarek noći izrugujući se Allahovoj moći...

Izrugivali su se i oni prije nas ali im je jedne, nenajavljene noći Silni pokazao Svoju silu i naredio zemlji da se rascijepi. Zamijenio ih je drugim narodima kao što u svakom trenutku može da kaže : “Budi“ i da našeg traga nestane !!!

„...jer Allah je bogat a vi ste siromašni. A ako glavu okrenete, On će vas drugim narodom zamijeniti, koji onda kao što ste vi neće biti“ (47:38)

“Ono čime vam se prijeti doista će doći i sigurno nećete moći umaći.“

To je narod koji više vjeruje u najave nekih masonskih sekti o datumu „ fatalne katastrofe “ nego u očigledne dokaze i upozorenja Gospodara svih svjetova. To je narod koji je probuđen na noćni namaz u blagoslovljeno vrijeme , na sehur u blagoslovljenoj noći, umjesto prilike za istinsku teobu i novi početak ustao da zbija šale.  Kakav je to narod ??? Kakva je to omladina koja tvrdi da je razumom obdarena i hvali se prestižnim diplomama a tako malo mozga imaju i tako malo razmišljaju !!!

U narednom ajetu se krije opis tog naroda, upozorenje i izlaz iz situacije u kojoj se nalazi pa neka to bude poruka za razmišljanje onih koji su zaista razumom obdareni !!!

„ Njih smijeniše naraštaji koji namaz napustiše i za požudama pođoše .Oni će propast susresti izuzev onih koji su se pokajali i vjerovali i dobro činili njima se nikakva nepravda neće učiniti. Oni će u Džennet ući. “ (Merjem 59.,60.,)


Nađa Dizdarević - sebil.eu -

Narod koji se opominje zemljotresom u Ramazanu !!!

" Zemljotres jačine 4,5 po Richteru pogodio je Bosnu i Hercegovinu u 1:15 sati.Epicentar potresa bio je nekoliko kilometara od Zenice, a kako je objavila stranica koja saopštava o zemljotresima Earthquake.com, zabilježen je na dubini od dva kilometra.Zemljotres se osjetio i u Sarajevu, Tuzli, Banjoj Luci, Bihaću. Nije poznato da li je zemljotres prouzrokovao materijalnu štetu."  - 28.07.2012. -

Kakav je to narod koga Svemogući Gospodar upozorava na Svoju moć u kasne ramazanske noći ? Kakav je to narod koji se zemljotresom budi na noćni namaz mubarek noći a on ustane pa smišlja pjesme o tom upozorenju ? Kakav je to narod koji je dovio za kišu zbog velikih vrućina u strahu od potpunog uništenja života insana i hajvana, usjeva i biljaka pa kada je Allah spustio svoju milost oni uzvratili odbijanjem posta najodabranijeg mjeseca za čiji ibadet Allah upisuje nagradu i povećava je mnogostruko !?

To je narod koji je duboko ogrezao u grijehu ! To je narod do čijeg srca ne dopiru upozorenja kao što nisu doprla ni ona predhodna. To je narod koji ravnodušno gleda snimke večernjih vijesti u kojima beživotna tijela plutaju po vodi ili ih vade ispod ruševina ili sakupljaju njihov pepeo poslije strašnih požara... Taj narod niti u jednom trenutku ne vidi sebe kao jednog od tih leševa !!!

To je narod koji nije uzeo nikakvu pouku u velikim sušama i toploti koja na džehennemsku vatru podsjeća. To je narod koji se oglušio na riječi Gospodara :

„ Allah navodi kao primjer grad, siguran i spokojan, kome je u izobilju dolazila hrana sa svih strana, a koji je nezahvalan na Allahovim blagodatima bio, pa mu je Allah zbog onoga što je radio, dao da iskusi glad i strah. i njih je stigla kazna zato što su nepravedni bili. “(16: 112- 113) 

„ A koliko mo Mi sela i gradova uništili, čiji su stanovnici u životu obijesni bili! Eno domova njihovih, samo su malo poslije njih nastanjeni bili, Mi smo ih naslijedili.“ (El Kasas 59)

To je narod koji je zaboravio ratne ramazane u kojima je u strahu bio, u kome ni krova nad glavom nije imao. To je narod koga je Allah nakon ratnog iskušenja zaštitio i nebrojene blagodati mu dao ali i pored toga taj narod danas sa svojim dojučerašnjim koljačima sklapa rodbinske i ekonomske veze i ide u bračne postelje.

To je narod kome je rahmet (milost) postao stran prema roditeljima i bližnjima a kamo li prema nejakima i onima sa kojima su povezani najčvršćim vezama.

To je narod koji kada bude upozoren, na upozorenje klevetama i potvorama odgovara te se sa upozorenjima izigrava a izigravali su se i mnogi prije njih pa ih je Allah uništavao i ostatke njihovih domova nama kao pouku ostavio.

I oni su se oholili i granicu dozvoljenog prelazili. I njima je dunjaluk bio drag i šejtanovim stopama su koračali. I oni su zamijenili vječno za prolazno i mislili da ih nikakva kazna neće stići. I njima je bilo uzaludno upozoravanje i opominjanje glađu, gubljenjem imetaka...

I oni su bili opominjani gubljenjem ljetine, strašnim vjetrovima, popalavama i vatrom koja ih je sa jednog kraja svijeta na drugi kraj tjerala a tako će biti sve dok se ne pojavi, sasvim iznenada ona vatra koja će ih sakupiti sve na jedno mjesto.

I njima je drhtalo tlo pod nogama ali su se oglušivali i nakon njegovog umirivanja nastavljali sa svojom nepokornošću kao što se danas izruguju oni koji su sinošnji zemljotres dočekali u nekoj od kafana ili pored kompjutera razmjenjivali komentare i smijali se onome što ih je „ prodrmalo “,iako je prije veoma kratkog vremena u toj istoj zemlji Allah pokazao svoju moć i Zemlja je progutala kompletne domove.  Prije veoma kratkog vremena u toj istoj zemlji je jedan od njenih najljepših gradova pod imenom Konjic potpuno je nestao pod vodenom bujicom i ostao kompletan pod vodom do današnjeg dana kao pouka onima koji dolaze iza njih ali danas u tom istom gradu imamo generacije koje ovakva upozorenja dočekuju uz muziku i piće u mubarek noći izrugujući se Allahovoj moći...

Izrugivali su se i oni prije nas ali im je jedne, nenajavljene noći Silni pokazao Svoju silu i naredio zemlji da se rascijepi. Zamijenio ih je drugim narodima kao što u svakom trenutku može da kaže : “Budi“ i da našeg traga nestane !!!

„...jer Allah je bogat a vi ste siromašni. A ako glavu okrenete, On će vas drugim narodom zamijeniti, koji onda kao što ste vi neće biti“ (47:38)

“Ono čime vam se prijeti doista će doći i sigurno nećete moći umaći.“

To je narod koji više vjeruje u najave nekih masonskih sekti o datumu „ fatalne katastrofe “ nego u očigledne dokaze i upozorenja Gospodara svih svjetova. To je narod koji je probuđen na noćni namaz u blagoslovljeno vrijeme , na sehur u blagoslovljenoj noći, umjesto prilike za istinsku teobu i novi početak ustao da zbija šale.  Kakav je to narod ??? Kakva je to omladina koja tvrdi da je razumom obdarena i hvali se prestižnim diplomama a tako malo mozga imaju i tako malo razmišljaju !!!

U narednom ajetu se krije opis tog naroda, upozorenje i izlaz iz situacije u kojoj se nalazi pa neka to bude poruka za razmišljanje onih koji su zaista razumom obdareni !!!

„ Njih smijeniše naraštaji koji namaz napustiše i za požudama pođoše .Oni će propast susresti izuzev onih koji su se pokajali i vjerovali i dobro činili njima se nikakva nepravda neće učiniti. Oni će u Džennet ući. “ (Merjem 59.,60.,)


Nađa Dizdarević - sebil.eu -

RAMAZANSKI ZEMLJOTRES U BiH !!!

Piše:  Abdullah-Elnes Delibašić - ramazan.kakanj-x - 28.07.2012-

Ne mogu a da se na početku ne zahvalim  Allahu dž.š. na njegovim blagodatima i ne donesem salavat i selam na Allahovog Poslanika Muhammeda a.s.  Sinoć negdje oko jedan sat i nešto minuta probudio sam se iz jednog dubokog sna, koji je bio rezultat nenaspavanosti u ovim danima mubarek mjeseca Ramazana. Onako budeći se kroz san shvatio sam da je neko podrhtavanje ili zemljotres u pitanju. Ramazan je mjesec Allahovog oprosta , mjesec Allahove milosti, mjesec bereketa, ljubavi, mjesec ljepote i mirisa, jer ko i malo poznaje islam zna da su šejtani u tom mjesecu okovani u lance. 

I kada se desi zemljotres muslimanima i to još u mjesecu Ramazanu, onda znaj da je situacija dostigla kritičnu tačku griješenja. Nije slučajno da se zemljotres osjetio u gradovima koji su od ranije poznati po izražajnijem vjerskom životu i vjerskim aktivnostima, Sarajevo, Kakanj, Zenica, Zavidovići itd.

Šta se to desilo muslimanima pa im Allah daje zemljotres u svetom mjesecu ? Desilo im se upravo ono što se desilo i stanovnicima Medine kada se potresla za vrijeme halife Omera ibn Hattaba r.a. 

" Zatresla se Medina u doba Omera pa je udario svojim štapom od zemlju i rekao " smiri se" a onda je rekao :" Ako se još jednom zatrese, odselit ću od vas jer je ovo od ljudskih grijeha "

Nije Omer r.a. tražio izvještaje i istraživanja od seizmologa i geologa da se utvrdi uzrok zemljotresa, već je tu pojavu odmah povezao sa ljudskim grijesima. Znao je Omer da je Enes b. Malik, r.a.,  jednom upitao Aišu r.a :

" Majko vjernika , kada se događa zemljotres "? Ona mu odgovori: " Sine moj, kad se masovno počne piti alkohol, kad se raširi zinaluk (blud) i kad grijeh prevlada, tada Allah kaže Zemlji: " Uzdrmaj ih, i ona se uzdrma i zatrese "! Enes ponovo upita: " Je li im to kazna"? Aiša, r.a., odgovori: " Ne, nego je to milost prema njima, ne bi li se opametili !!! " 

Slučajno sam taj dan vidio službenike kancelarija po Kakanjskim firmama, službenike i službenice bošnjake koji imaju visoke plate, rade u hladovini gdje je jedini teret hemijska olovka, vidio sam ih kako ne poste i ispijaju kahve za vrijeme ramazanskog posta.

Slučajno sam taj dan vidio kako se žene po gradu oblače kao da nije ramazan, kako se javno u kafićima pije i jede bez trunke stida. Počeli muslimani da se povode za Evropom zanemarujući institucije vjere, zanemarujući Allahovu knjigu Kur'an (ko joj okrene leđa teškim će životom živjeti). Odustali muslimani od obaveze koju su nam Allah i Poslanik a.s. ostavili, a to je obaveza naređivanja dobra i odvraćanje od zla. 

Ja se nadam će se mnogi opametiti i da je mnoge uzdrmao ovaj zemljotres da preispitaju svoje stanje. Muhammed a.s. nam je zagarantovao da muslimani nece pomrijet od gladi , da muslimane nece ubiti kataklizme i zemljotresi , ali nam nije zagarantovao da muslimani neće sami sebe uništiti. 

Sve što nam se desi je od posljedica naših grijeha, i zato pazimo na svoju vjeru, na svoju čast, i na svoj obraz. Allaha molim da nas uputi na pravi put i popravi naše stanje , primi naš post i ibadete u ovom svetom i posebnom mjesecu Ramazanu,  AMIN !!!

RAMAZANSKI ZEMLJOTRES U BiH !!!

Piše:  Abdullah-Elnes Delibašić - ramazan.kakanj-x - 28.07.2012-

Ne mogu a da se na početku ne zahvalim  Allahu dž.š. na njegovim blagodatima i ne donesem salavat i selam na Allahovog Poslanika Muhammeda a.s.  Sinoć negdje oko jedan sat i nešto minuta probudio sam se iz jednog dubokog sna, koji je bio rezultat nenaspavanosti u ovim danima mubarek mjeseca Ramazana. Onako budeći se kroz san shvatio sam da je neko podrhtavanje ili zemljotres u pitanju. Ramazan je mjesec Allahovog oprosta , mjesec Allahove milosti, mjesec bereketa, ljubavi, mjesec ljepote i mirisa, jer ko i malo poznaje islam zna da su šejtani u tom mjesecu okovani u lance. 

I kada se desi zemljotres muslimanima i to još u mjesecu Ramazanu, onda znaj da je situacija dostigla kritičnu tačku griješenja. Nije slučajno da se zemljotres osjetio u gradovima koji su od ranije poznati po izražajnijem vjerskom životu i vjerskim aktivnostima, Sarajevo, Kakanj, Zenica, Zavidovići itd.

Šta se to desilo muslimanima pa im Allah daje zemljotres u svetom mjesecu ? Desilo im se upravo ono što se desilo i stanovnicima Medine kada se potresla za vrijeme halife Omera ibn Hattaba r.a. 

" Zatresla se Medina u doba Omera pa je udario svojim štapom od zemlju i rekao " smiri se" a onda je rekao :" Ako se još jednom zatrese, odselit ću od vas jer je ovo od ljudskih grijeha "

Nije Omer r.a. tražio izvještaje i istraživanja od seizmologa i geologa da se utvrdi uzrok zemljotresa, već je tu pojavu odmah povezao sa ljudskim grijesima. Znao je Omer da je Enes b. Malik, r.a.,  jednom upitao Aišu r.a :

" Majko vjernika , kada se događa zemljotres "? Ona mu odgovori: " Sine moj, kad se masovno počne piti alkohol, kad se raširi zinaluk (blud) i kad grijeh prevlada, tada Allah kaže Zemlji: " Uzdrmaj ih, i ona se uzdrma i zatrese "! Enes ponovo upita: " Je li im to kazna"? Aiša, r.a., odgovori: " Ne, nego je to milost prema njima, ne bi li se opametili !!! " 

Slučajno sam taj dan vidio službenike kancelarija po Kakanjskim firmama, službenike i službenice bošnjake koji imaju visoke plate, rade u hladovini gdje je jedini teret hemijska olovka, vidio sam ih kako ne poste i ispijaju kahve za vrijeme ramazanskog posta.

Slučajno sam taj dan vidio kako se žene po gradu oblače kao da nije ramazan, kako se javno u kafićima pije i jede bez trunke stida. Počeli muslimani da se povode za Evropom zanemarujući institucije vjere, zanemarujući Allahovu knjigu Kur'an (ko joj okrene leđa teškim će životom živjeti). Odustali muslimani od obaveze koju su nam Allah i Poslanik a.s. ostavili, a to je obaveza naređivanja dobra i odvraćanje od zla. 

Ja se nadam će se mnogi opametiti i da je mnoge uzdrmao ovaj zemljotres da preispitaju svoje stanje. Muhammed a.s. nam je zagarantovao da muslimani nece pomrijet od gladi , da muslimane nece ubiti kataklizme i zemljotresi , ali nam nije zagarantovao da muslimani neće sami sebe uništiti. 

Sve što nam se desi je od posljedica naših grijeha, i zato pazimo na svoju vjeru, na svoju čast, i na svoj obraz. Allaha molim da nas uputi na pravi put i popravi naše stanje , primi naš post i ibadete u ovom svetom i posebnom mjesecu Ramazanu,  AMIN !!!

petak, 27. srpnja 2012.

SEHUR - VRIJEDNOST I PROPISI

Allah, subhanehu ve te´ala, je propisao muslimanima post kao što je bio propisan i vjerskim zajednicama prije objave islama, ehlul-kitabijama. Allah, subhanehu ve te´ala, rekao je:  

 

“ O vjernici ! Propisuje vam se post kao što je propisan onima prije vas, da biste bili bogobojazni.” (Prijevod značenja El-Bekare, 183) 

 

Vrijeme i propisi prvobitno propisanog islamskog posta bili su istovjetni vremenu i propisima posta koji je bio propisan ehlul-kitabijama: propisano je potpuno odricanje od jela i pića i spolnog općenja koje je trajalo od vremena odlaska na večernje spavanje pa sve do naredne večeri. Dakle, ovakav post prvobitno je bio propisan i muslimanima. Nedugo nakon toga, ovaj je propis derogiran i Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, naredio je sehur da bi se post muslimana razlikovao od posta ehlul-kitabija. Od Amra ibn El-Asa, radijallahu anhu, prenosi se da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: 

 

“ Ono po čemu se naš post razlikuje od posta ehlul-kitabija jeste jelo na sehuru.” (Muslim, br. 1096)

 

Vrijednosti sehura

 

●  U sehuru je bereket, što se potvrđuje u sljedećim hadisima:

 

Od Selmana, radijallahu anhu, prenosi se da je rekao: 

 

“ Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: 'Bereket je u tri stvari: džematu, popari i sehuru.'” (Et-Taberani u “El-Kebiru”, br. 6127, Ebu Nu’ajm u “Zikr ahbari Asbehan”, 1/57, od Selmana el-Farisija)

 

Od Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi se da je rekao: 

 

“ Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: 'Allah, subhanehu ve te´ala, dao je bereket u sehuru i vaganju (prilikom trgovanja).'” (Navodi ga Eš-Širazi u “El-Elkabu”, kao što stoji u “El-Džami’us-sagiru”, br. 1715, i El-Hatib u “El-Muveddihu”, 1/263, od Ebu Hurejre)

 

Abdullah ibn El-Haris prenosi da je jedan od Poslanikovih, sallallahu alejhi ve sellem, ashaba rekao: 

 

“Ušao sam kod Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, a on je sehurio pa reče: 'Ovo je bereket koji vam je Allah podario, pa ga ne ostavljajte.'” (En-Nesai, 4/145, i Ahmed, 5/270)

 

Bereket sehura je očigledan jer on predstavlja slijeđenje sunneta, jača tijelo za post, pojačava želju da se on što više čini radi smanjenja teškoće za postača. Također, sehur predstavlja razliku u odnosu na post ehlul-kitabija jer oni ne sehure. Zbog svega toga Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nazvao je sehur mubarek obrokom, kako se navodi u hadisima El-Irbada ibn Sarije i Ebu Derda’a:  

 

“ Dođite na mubarek obrok, tj. sehur. ” (Ahmed, 4/126, Ebu Davud 2/303, i En-Nesai, 4/145, Ibn Hibban, 223 – Mevarid. Postoji i drugi hadis koji ga potvrđuje od El-Mikdama ibn M’adijja Keriba, navodi ga Ahmed, 4/133, i En-Nesai, 4/146)

 

●  Allah i Njegovi meleki donose salavate na one koji sehure. Vjerovatno je najveći bereket sehura to što Allah, subhanehu ve te´ala, obuhvata Svojim oprostom one koji sehure, spušta na njih Svoju milost, a Njegovi meleki traže oprosta za njih i mole Allaha da pređe preko njihovih grijeha, kako bi bili od onih koje Milostivi oslobađa Vatre u mjesecu Kur’ana – ramazanu.

 

Od Ebu Seida el-Hudrija, radijallahu anhu, prenosi se da je rekao: “ Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je:  

 

" Sehur je obrok bereketa pa ga ne ostavljajte, makar neko od vas popio samo gutljaj vode, jer Allah i Njegovi meleki donose salavate na one koji sehure.'” (Prenose ga Ibn Ebu Šejbe, 3/8, i Ahmed, 3/12 i 3/44, na tri načina od Seida el-Hudrija. A oni pojačavaju jedni druge.)

 

Zbog toga je muslimanu potrebno da ne propusti ovu veliku nagradu od Milostivog Gospodara, a najbolji sehur vjernika su temre – datule. Poslanik sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: 

 

“ Najbolji sehur vjernika su datule (hurme). ” (Ebu Davud, 2/303, Ibn Hibban, br. 223, El-Bejheki, 4/237)

 

U slučaju da osoba nema ništa za jelo, ipak treba voditi računa o ustajanju na sehur, pa makar popila samo gutljaj vode, što možemo, pored ranije spomenutog, zaključiti iz riječi Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem:  

 

“ Sehurite, pa makar gutljajem vode. ” (Prenosi ga Ebu Ja'la, br. 3340, od Enesa, ali hadis je slab. Međutim, u istom značenju je naveden hadis Abdullaha ibn Amra kod Ibn Hibbana, br. 884, u kojem Katade prenosi sa ’an. Stoga je hadis hasen.)

 

Odgađanje sehura

 

Preporučeno je odgoditi sehur do pred samu zoru, jer su Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, i Zejd ibn Sabit, radijallahu anhu, sehurili, pa kada su završili, Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, ustao je i klanjao namaz. Između završetka njihovog sehura i namaza bilo je vremena koliko treba čovjeku da prouči pedeset ajeta iz Kur’ana. Enes, radijallahu anhu, prenosi od Zejda ibn Sabita da je rekao: “ Sehurili smo sa Poslanikom, sallallahu ´alejhi ve sellem, a zatim je on ustao na namaz. Upitao sam: 'Koliko je prošlo vremena između ezana i sehura?' Rekao je: 'Koliko je potrebno za pedeset ajeta.'” (Muttefekun alejhi)

 

U vezi sa sehurom neophodno je istaći i sljedeće: ako čovjek sumnja da li je nastupila zora, u tom slučaju može jesti, piti i spolno općiti sve dok ne bude potpuno siguran da je zora nastupila.

 

Allah, subhanehu ve te´ala, i Njegov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, objasnili su granicu kada čovjek postaje ubijeđen u to. Jer, Allah, subhanehu ve te´ala, oprašta nenamjernu grešku i zaborav, i čini dozvoljenim jelo, piće i spolni odnos sve dok se ne postigne ubjeđenje, a onaj koji sumnja, nije ubijeđen. Jer, ubjeđenje je čvrst jekin u kojem nema trunke sumnje, pa tako treba i postupati !

 

Propisi sehura

 

Prakticiranje sehura je potvrđeni sunnet i naredba Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, koji je rekao: 

 

“ Ko želi da posti, neka nečim sehuri. ” (Prenosi ga Ibn Ebi Šejbe, 3/8, Ahmed, 3/367, Ebu Ja'la, 3/438, i El-Bezzar, 1/465, putem Šurejka od Abdullaha ibn Muhammeda ibn Akila, od Džabira. Šurejk je daif – slab prenosilac. Međutim, postoji mursel hadis od Seida ibn Mensura u njegovom “Sunenu” koji pojačava ovaj hadis, a on glasi: “Sehurite, pa makar jedan zalogaj”, kao što je rekao Hafiz u ''El-Fethu'', 4/140. Također, postoji još jedan hadis koji ga pojačava, a spomenut ćemo ga u nastavku.)

 

Također je rekao:  

 

“ Sehurite, jer u sehuru je bereket. ” (Muttefekun alejhi)

 

Poslanik je objasnio vrijednost sehura u odnosu na njegov ummet, pa je rekao:  

 

“ Ono po čemu se naš post razlikuje od posta ehlul-kitabija jeste jelo na sehuru”. (Muslim, br. 1096)

 

Također je zabranio da se sehur ostavlja, rekavši:  

 

“ Sehur je obrok bereketa pa ga ne ostavljajte, makar neko od vas popio samo gutljaj vode, jer Allah i Njegovi meleki donose salavate na one koji sehure.” (Prenose ga Ibn Ebu Šejbe, 3/8, i Ahmed, 3/12 i 3/44, na tri načina od Seida el-Hudrija. A oni pojačavaju jedni druge.)

 

Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: 

 

“ Sehurite, pa makar gutljajem vode.” (Ranije je naveden izvor)

 

Iz navedenih predaja jasno se vidi potvrđenost Poslanikove, sallallahu alejhi ve sellem, naredbe i to sa tri stanovišta:

 

●  naredba o prakticiranju sehura;

 

●  sehurom se odlikuje post muslimana i razlikuje od posta u drugim religijama;

 

●  zabrana izostavljanja sehura.

 

Ovo su vrlo jaki dokazi i jasni znakovi. Pored svega što smo naveli, Ibn Hadžer navodi u “Fethul-Bari”, 4/139, da postoji konsenzus islamskih učenjaka o pohvalnosti i poželjnosti sehura!! Allah najbolje zna.

 

Iz Knjige: “ Sifetu savmin-Nebijji, sallallahu alejhi ve sellem, fi ramadan ”

Autori: Selim el-Hilali i Alijj Hasen Abdul-Hamid - Preveo: Ahmed Džinović

 

SEHUR - VRIJEDNOST I PROPISI

Allah, subhanehu ve te´ala, je propisao muslimanima post kao što je bio propisan i vjerskim zajednicama prije objave islama, ehlul-kitabijama. Allah, subhanehu ve te´ala, rekao je:  

 

“ O vjernici ! Propisuje vam se post kao što je propisan onima prije vas, da biste bili bogobojazni.” (Prijevod značenja El-Bekare, 183) 

 

Vrijeme i propisi prvobitno propisanog islamskog posta bili su istovjetni vremenu i propisima posta koji je bio propisan ehlul-kitabijama: propisano je potpuno odricanje od jela i pića i spolnog općenja koje je trajalo od vremena odlaska na večernje spavanje pa sve do naredne večeri. Dakle, ovakav post prvobitno je bio propisan i muslimanima. Nedugo nakon toga, ovaj je propis derogiran i Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, naredio je sehur da bi se post muslimana razlikovao od posta ehlul-kitabija. Od Amra ibn El-Asa, radijallahu anhu, prenosi se da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: 

 

“ Ono po čemu se naš post razlikuje od posta ehlul-kitabija jeste jelo na sehuru.” (Muslim, br. 1096)

 

Vrijednosti sehura

 

●  U sehuru je bereket, što se potvrđuje u sljedećim hadisima:

 

Od Selmana, radijallahu anhu, prenosi se da je rekao: 

 

“ Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: 'Bereket je u tri stvari: džematu, popari i sehuru.'” (Et-Taberani u “El-Kebiru”, br. 6127, Ebu Nu’ajm u “Zikr ahbari Asbehan”, 1/57, od Selmana el-Farisija)

 

Od Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi se da je rekao: 

 

“ Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: 'Allah, subhanehu ve te´ala, dao je bereket u sehuru i vaganju (prilikom trgovanja).'” (Navodi ga Eš-Širazi u “El-Elkabu”, kao što stoji u “El-Džami’us-sagiru”, br. 1715, i El-Hatib u “El-Muveddihu”, 1/263, od Ebu Hurejre)

 

Abdullah ibn El-Haris prenosi da je jedan od Poslanikovih, sallallahu alejhi ve sellem, ashaba rekao: 

 

“Ušao sam kod Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, a on je sehurio pa reče: 'Ovo je bereket koji vam je Allah podario, pa ga ne ostavljajte.'” (En-Nesai, 4/145, i Ahmed, 5/270)

 

Bereket sehura je očigledan jer on predstavlja slijeđenje sunneta, jača tijelo za post, pojačava želju da se on što više čini radi smanjenja teškoće za postača. Također, sehur predstavlja razliku u odnosu na post ehlul-kitabija jer oni ne sehure. Zbog svega toga Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nazvao je sehur mubarek obrokom, kako se navodi u hadisima El-Irbada ibn Sarije i Ebu Derda’a:  

 

“ Dođite na mubarek obrok, tj. sehur. ” (Ahmed, 4/126, Ebu Davud 2/303, i En-Nesai, 4/145, Ibn Hibban, 223 – Mevarid. Postoji i drugi hadis koji ga potvrđuje od El-Mikdama ibn M’adijja Keriba, navodi ga Ahmed, 4/133, i En-Nesai, 4/146)

 

●  Allah i Njegovi meleki donose salavate na one koji sehure. Vjerovatno je najveći bereket sehura to što Allah, subhanehu ve te´ala, obuhvata Svojim oprostom one koji sehure, spušta na njih Svoju milost, a Njegovi meleki traže oprosta za njih i mole Allaha da pređe preko njihovih grijeha, kako bi bili od onih koje Milostivi oslobađa Vatre u mjesecu Kur’ana – ramazanu.

 

Od Ebu Seida el-Hudrija, radijallahu anhu, prenosi se da je rekao: “ Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je:  

 

" Sehur je obrok bereketa pa ga ne ostavljajte, makar neko od vas popio samo gutljaj vode, jer Allah i Njegovi meleki donose salavate na one koji sehure.'” (Prenose ga Ibn Ebu Šejbe, 3/8, i Ahmed, 3/12 i 3/44, na tri načina od Seida el-Hudrija. A oni pojačavaju jedni druge.)

 

Zbog toga je muslimanu potrebno da ne propusti ovu veliku nagradu od Milostivog Gospodara, a najbolji sehur vjernika su temre – datule. Poslanik sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: 

 

“ Najbolji sehur vjernika su datule (hurme). ” (Ebu Davud, 2/303, Ibn Hibban, br. 223, El-Bejheki, 4/237)

 

U slučaju da osoba nema ništa za jelo, ipak treba voditi računa o ustajanju na sehur, pa makar popila samo gutljaj vode, što možemo, pored ranije spomenutog, zaključiti iz riječi Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem:  

 

“ Sehurite, pa makar gutljajem vode. ” (Prenosi ga Ebu Ja'la, br. 3340, od Enesa, ali hadis je slab. Međutim, u istom značenju je naveden hadis Abdullaha ibn Amra kod Ibn Hibbana, br. 884, u kojem Katade prenosi sa ’an. Stoga je hadis hasen.)

 

Odgađanje sehura

 

Preporučeno je odgoditi sehur do pred samu zoru, jer su Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, i Zejd ibn Sabit, radijallahu anhu, sehurili, pa kada su završili, Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, ustao je i klanjao namaz. Između završetka njihovog sehura i namaza bilo je vremena koliko treba čovjeku da prouči pedeset ajeta iz Kur’ana. Enes, radijallahu anhu, prenosi od Zejda ibn Sabita da je rekao: “ Sehurili smo sa Poslanikom, sallallahu ´alejhi ve sellem, a zatim je on ustao na namaz. Upitao sam: 'Koliko je prošlo vremena između ezana i sehura?' Rekao je: 'Koliko je potrebno za pedeset ajeta.'” (Muttefekun alejhi)

 

U vezi sa sehurom neophodno je istaći i sljedeće: ako čovjek sumnja da li je nastupila zora, u tom slučaju može jesti, piti i spolno općiti sve dok ne bude potpuno siguran da je zora nastupila.

 

Allah, subhanehu ve te´ala, i Njegov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, objasnili su granicu kada čovjek postaje ubijeđen u to. Jer, Allah, subhanehu ve te´ala, oprašta nenamjernu grešku i zaborav, i čini dozvoljenim jelo, piće i spolni odnos sve dok se ne postigne ubjeđenje, a onaj koji sumnja, nije ubijeđen. Jer, ubjeđenje je čvrst jekin u kojem nema trunke sumnje, pa tako treba i postupati !

 

Propisi sehura

 

Prakticiranje sehura je potvrđeni sunnet i naredba Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, koji je rekao: 

 

“ Ko želi da posti, neka nečim sehuri. ” (Prenosi ga Ibn Ebi Šejbe, 3/8, Ahmed, 3/367, Ebu Ja'la, 3/438, i El-Bezzar, 1/465, putem Šurejka od Abdullaha ibn Muhammeda ibn Akila, od Džabira. Šurejk je daif – slab prenosilac. Međutim, postoji mursel hadis od Seida ibn Mensura u njegovom “Sunenu” koji pojačava ovaj hadis, a on glasi: “Sehurite, pa makar jedan zalogaj”, kao što je rekao Hafiz u ''El-Fethu'', 4/140. Također, postoji još jedan hadis koji ga pojačava, a spomenut ćemo ga u nastavku.)

 

Također je rekao:  

 

“ Sehurite, jer u sehuru je bereket. ” (Muttefekun alejhi)

 

Poslanik je objasnio vrijednost sehura u odnosu na njegov ummet, pa je rekao:  

 

“ Ono po čemu se naš post razlikuje od posta ehlul-kitabija jeste jelo na sehuru”. (Muslim, br. 1096)

 

Također je zabranio da se sehur ostavlja, rekavši:  

 

“ Sehur je obrok bereketa pa ga ne ostavljajte, makar neko od vas popio samo gutljaj vode, jer Allah i Njegovi meleki donose salavate na one koji sehure.” (Prenose ga Ibn Ebu Šejbe, 3/8, i Ahmed, 3/12 i 3/44, na tri načina od Seida el-Hudrija. A oni pojačavaju jedni druge.)

 

Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: 

 

“ Sehurite, pa makar gutljajem vode.” (Ranije je naveden izvor)

 

Iz navedenih predaja jasno se vidi potvrđenost Poslanikove, sallallahu alejhi ve sellem, naredbe i to sa tri stanovišta:

 

●  naredba o prakticiranju sehura;

 

●  sehurom se odlikuje post muslimana i razlikuje od posta u drugim religijama;

 

●  zabrana izostavljanja sehura.

 

Ovo su vrlo jaki dokazi i jasni znakovi. Pored svega što smo naveli, Ibn Hadžer navodi u “Fethul-Bari”, 4/139, da postoji konsenzus islamskih učenjaka o pohvalnosti i poželjnosti sehura!! Allah najbolje zna.

 

Iz Knjige: “ Sifetu savmin-Nebijji, sallallahu alejhi ve sellem, fi ramadan ”

Autori: Selim el-Hilali i Alijj Hasen Abdul-Hamid - Preveo: Ahmed Džinović

 

ponedjeljak, 23. srpnja 2012.

POST KAKO GA JE PRAKTIKOVAO POSLANIK s.a.v.s.

Kemal Baković

Pritisnuti vlastitim životnim problemima, raznim običajima i novotarijama koje nisu u skladu sa Šerijatom, mnogi Bošnjaci će se zapitati kako da postim ramazan na način kako je to činio Allahov Poslanik, a.s.?

 
Na pravog vjernika koji stalno obnavlja svoj iman ove stvari neće uticati. Musliman koji se drži svoje vjere, koji na svaki namaz odlazi u džamiju ,čiji se jezik ne suši spominjući Allaha i tražeći oprost od Njega, koji se trudi da čini što je moguće manje grijeha, sposoban je uz Allahovu pomoć riješiti te probleme. Pogledajmo samo u međuljudske odnose, ekonomsku i političku situaciju u kojoj je živjela prva generacija muslimana. Kako su bili teški njihovi uslovi za život. Neprijatelji koji su ih okruživali bili su mnogo moćniji i u svakom pogledu napredniji od muslimana. Ali i pored velikog siromaštva u kome su bili, bez razvijene ekonomije, armije, politike, prvi muslimani su uspjeli izvojevati najveće pobjede nad neprijateljem upravo u danima mubarek mjeseca ramazana. Danas kada je Allah,dž.š.,iz Svoje blagodati dao muslimanima da uživaju sve blagodati, bilo bi preče da se sve one iskoriste u činjenju ibadeta Uzvišenom. Džamije su prostrte najljepšim i najudobnijim ćilimima, u skoro svakoj od njih ugrađeni su klima uređaji, u većini naših džamija imamo knjižnice. Ali i pored svega toga koliko današnji muslimani vremena provode u Allahovim kućama ? 

 

Vrijednost posta

U jeziku post znači ustezanje od nečega. Post u šerijatskoj terminologiji znači sa nijetom i svjesno ustezanje od svega što ga kvari u vremenu od zore do zalaska sunca. Post u mjesecu ramazanu je farz, i ko se omrsi nečim u toku dana bez valjanog razloga, učinio je veliki grijeh. Allah, dž.š., je ramazanski post izabrao za Sebe. Za taj post On nagrađuje i povećava nagradu koliko hoće. Dova postača se ne odbija. Postač ima dvije nagrade. Post će se na Sudnjem danu zauzimati kod Allaha za postača. Zadah iz usta postača draži je Allahu od mirisa miska. Ko posti jedan dan na Allahovom putu, Allah će zbog toga udaljiti njegovo lice sedamdeset godina od vatre. U Džennetu imaju vrata koja se zovu Rejjan na koja će ući samo postači i niko drugi ... Ovo su samo neke od vrijednosti ramazanskog posta. Zar se bilo ko drugi može pohvaliti ovakvim blagodatima koje su muslimanima obećane za samo jedan mjesec. 

 

Šart Islama

Post u ramazanu je jedan od pet šartova Islama. Dokaz za to su riječi Uzvišenog: 

 

" O vjernici ! Propisuje vam se post, kao što je bio propisan onima prije vas da biste se grijeha klonili" (Prijevod značenja- El-Bekare, 183.)

 

 Kao i riječi:

" U mjesecu ramazanu počelo je objavljivanje Kur'ana,koji je putokaz ljudima i jasan dokaz pravog puta i razlikovanja dobra od zla.Ko od vas u tom mjesecu bude kod kuće, neka ga u postu provede , a ko se razboli ili se na putu zadesi neka isti broj dana naposti - Allah želi da vam olakša a ne da poteškoće imate, da određeni broj dana ispunite i da Allaha veličate zato što vam je ukazao na pravi put i da zahvalni budete" (Prijevod značenja -El-Bekare, 185.). 

Od Ibni Omera, r.a., se prenosi da je Poslanik, a.s., rekao:


"Islam je sagrađen na petero: Svjedočenju da nema drugog boga sem Allaha i da je Muhammed Njegov poslanik, klanjanju namaza, davanju zekata, postu ramazana i hadža".

Što se nagrade postaču tiče Poslanik, a.s., veli u hadisi kudsijju da Allah Uzvišeni kaže: 

 

" Za svako dobro djelo koje učini sin Ademov ima nagradu od 10 do 70 puta veću, osim posta, on je Moj i Ja za njega nagrađujem, jer je on ostavio uživanje, jelo i piće radi Mene ". 

 

Dvije postačeve radosti 

Postač ima dvije radosti. Prva radost mu je kada iftari, a druga je kada sretne svoga Gospodara. Kaže Poslanik, a.s.: 

 

" Kada dođe ramazan otvore se džennetske a zatvore džehennemske kapije i okuju se šejtani ." 

 

Bilježi Tirmizi i Ibni Madže da je Allahov Poslanik, a.s., rekao:

"Kada dođe prva nođ ramazana okuju se šejtani, otvore se džennetske kapije, tako da ni jedna ne ostane zatvorena, a zatvore se kapije Džehennema tako da ni jedna ne ostane otvorena i pozvaće se: "O ti koji radiš dobro, priđi, o ti koji radiš zlo, umanji ga. Te noći će biti onih koji će utočište naći kod Allaha i tako svaku noć." 

Sunneti posta 

 

Ramazanski post ima neke adabe i sunnete. Neki od njih su pohvalna (mustehab) djela. Prvo od tih djela je odgađanje sehura. Drugo je požurivanje sa iftarom a to prema riječima Allahova Poslanika, a.s.: "Ljudi će biti u dobru dokle god budu požurivali sa iftarom." Također se prenosi od Poslanika, a.s., da je iftario prije nego klanja akšam a poslije ezana sa nekoliko datula, a ako ne bi imao datule popio bi nekoliko gutljaja vode. Treće - udaljavanje od grijeha. Svaki musliman se treba truditi stalno a u ramazanu posebno da čini što manje grijeha. Četvrto - ne pretjerivati u jelu i piću i ne pretvarati ovaj plemeniti mjesec ibadeta i posta u mjesec prejedanja. Peto - činjenje što više dobrih dijela. Dijeljenje imetka, prenošenje ili sticanje što više korisnog znanja, graditi što bolji odnos sa ljudima. Naš Poslanik, a.s., bio je najveći dobročinitelj od svih ljudi, a najviše dobročinstva činio je upravo u ramazanu.

Ko je dužan postiti 

 

Postiti je dužan svaki pametan i punoljetan musliman i muslimanka koji nije na putu, koji je to u mogućnosti i ako žena nema hajz ili nifas. Što se djeteta tiče, kada napuni sedam godina roditelji će mu naređivati post, a kad napuni deset udariće ga za propušteni dan posta.

POST KAKO GA JE PRAKTIKOVAO POSLANIK s.a.v.s.

Kemal Baković

Pritisnuti vlastitim životnim problemima, raznim običajima i novotarijama koje nisu u skladu sa Šerijatom, mnogi Bošnjaci će se zapitati kako da postim ramazan na način kako je to činio Allahov Poslanik, a.s.?

 
Na pravog vjernika koji stalno obnavlja svoj iman ove stvari neće uticati. Musliman koji se drži svoje vjere, koji na svaki namaz odlazi u džamiju ,čiji se jezik ne suši spominjući Allaha i tražeći oprost od Njega, koji se trudi da čini što je moguće manje grijeha, sposoban je uz Allahovu pomoć riješiti te probleme. Pogledajmo samo u međuljudske odnose, ekonomsku i političku situaciju u kojoj je živjela prva generacija muslimana. Kako su bili teški njihovi uslovi za život. Neprijatelji koji su ih okruživali bili su mnogo moćniji i u svakom pogledu napredniji od muslimana. Ali i pored velikog siromaštva u kome su bili, bez razvijene ekonomije, armije, politike, prvi muslimani su uspjeli izvojevati najveće pobjede nad neprijateljem upravo u danima mubarek mjeseca ramazana. Danas kada je Allah,dž.š.,iz Svoje blagodati dao muslimanima da uživaju sve blagodati, bilo bi preče da se sve one iskoriste u činjenju ibadeta Uzvišenom. Džamije su prostrte najljepšim i najudobnijim ćilimima, u skoro svakoj od njih ugrađeni su klima uređaji, u većini naših džamija imamo knjižnice. Ali i pored svega toga koliko današnji muslimani vremena provode u Allahovim kućama ? 

 

Vrijednost posta

U jeziku post znači ustezanje od nečega. Post u šerijatskoj terminologiji znači sa nijetom i svjesno ustezanje od svega što ga kvari u vremenu od zore do zalaska sunca. Post u mjesecu ramazanu je farz, i ko se omrsi nečim u toku dana bez valjanog razloga, učinio je veliki grijeh. Allah, dž.š., je ramazanski post izabrao za Sebe. Za taj post On nagrađuje i povećava nagradu koliko hoće. Dova postača se ne odbija. Postač ima dvije nagrade. Post će se na Sudnjem danu zauzimati kod Allaha za postača. Zadah iz usta postača draži je Allahu od mirisa miska. Ko posti jedan dan na Allahovom putu, Allah će zbog toga udaljiti njegovo lice sedamdeset godina od vatre. U Džennetu imaju vrata koja se zovu Rejjan na koja će ući samo postači i niko drugi ... Ovo su samo neke od vrijednosti ramazanskog posta. Zar se bilo ko drugi može pohvaliti ovakvim blagodatima koje su muslimanima obećane za samo jedan mjesec. 

 

Šart Islama

Post u ramazanu je jedan od pet šartova Islama. Dokaz za to su riječi Uzvišenog: 

 

" O vjernici ! Propisuje vam se post, kao što je bio propisan onima prije vas da biste se grijeha klonili" (Prijevod značenja- El-Bekare, 183.)

 

 Kao i riječi:

" U mjesecu ramazanu počelo je objavljivanje Kur'ana,koji je putokaz ljudima i jasan dokaz pravog puta i razlikovanja dobra od zla.Ko od vas u tom mjesecu bude kod kuće, neka ga u postu provede , a ko se razboli ili se na putu zadesi neka isti broj dana naposti - Allah želi da vam olakša a ne da poteškoće imate, da određeni broj dana ispunite i da Allaha veličate zato što vam je ukazao na pravi put i da zahvalni budete" (Prijevod značenja -El-Bekare, 185.). 

Od Ibni Omera, r.a., se prenosi da je Poslanik, a.s., rekao:


"Islam je sagrađen na petero: Svjedočenju da nema drugog boga sem Allaha i da je Muhammed Njegov poslanik, klanjanju namaza, davanju zekata, postu ramazana i hadža".

Što se nagrade postaču tiče Poslanik, a.s., veli u hadisi kudsijju da Allah Uzvišeni kaže: 

 

" Za svako dobro djelo koje učini sin Ademov ima nagradu od 10 do 70 puta veću, osim posta, on je Moj i Ja za njega nagrađujem, jer je on ostavio uživanje, jelo i piće radi Mene ". 

 

Dvije postačeve radosti 

Postač ima dvije radosti. Prva radost mu je kada iftari, a druga je kada sretne svoga Gospodara. Kaže Poslanik, a.s.: 

 

" Kada dođe ramazan otvore se džennetske a zatvore džehennemske kapije i okuju se šejtani ." 

 

Bilježi Tirmizi i Ibni Madže da je Allahov Poslanik, a.s., rekao:

"Kada dođe prva nođ ramazana okuju se šejtani, otvore se džennetske kapije, tako da ni jedna ne ostane zatvorena, a zatvore se kapije Džehennema tako da ni jedna ne ostane otvorena i pozvaće se: "O ti koji radiš dobro, priđi, o ti koji radiš zlo, umanji ga. Te noći će biti onih koji će utočište naći kod Allaha i tako svaku noć." 

Sunneti posta 

 

Ramazanski post ima neke adabe i sunnete. Neki od njih su pohvalna (mustehab) djela. Prvo od tih djela je odgađanje sehura. Drugo je požurivanje sa iftarom a to prema riječima Allahova Poslanika, a.s.: "Ljudi će biti u dobru dokle god budu požurivali sa iftarom." Također se prenosi od Poslanika, a.s., da je iftario prije nego klanja akšam a poslije ezana sa nekoliko datula, a ako ne bi imao datule popio bi nekoliko gutljaja vode. Treće - udaljavanje od grijeha. Svaki musliman se treba truditi stalno a u ramazanu posebno da čini što manje grijeha. Četvrto - ne pretjerivati u jelu i piću i ne pretvarati ovaj plemeniti mjesec ibadeta i posta u mjesec prejedanja. Peto - činjenje što više dobrih dijela. Dijeljenje imetka, prenošenje ili sticanje što više korisnog znanja, graditi što bolji odnos sa ljudima. Naš Poslanik, a.s., bio je najveći dobročinitelj od svih ljudi, a najviše dobročinstva činio je upravo u ramazanu.

Ko je dužan postiti 

 

Postiti je dužan svaki pametan i punoljetan musliman i muslimanka koji nije na putu, koji je to u mogućnosti i ako žena nema hajz ili nifas. Što se djeteta tiče, kada napuni sedam godina roditelji će mu naređivati post, a kad napuni deset udariće ga za propušteni dan posta.

DJELA KOJA BI TREBALO RADITI U RAMAZANU

Kur'an 


Savjetujemo ti, dragi čitaoče, da u ovom mubarek mjesecu što češće učiš Kur'an - polahko, ponizno i razmišljajući o svakom proučenom ajetu, kao što su to radili naši ispravni prethodnici. Bilježi Bejheki od Ebu Hurejre da je rekao: "Kada su spušteni ajeti: "Pa zar se ovom govoru čudite. I smijete se, a ne plačete." (Prijevod značenja - Nedžm, 59.-60.), zaplakali su ehlu sofe toliko da su im suze natopile obraze. Pa kad je Poslanik, s.a.v.s., čuo njihov plač, zaplakao je i on i rekao: "Neće pržiti vatra onoga ko je plakao iz strahopoštovanja prema Allahu, dž.š." 

 

Zikr i Dova 

 

Što više zikra, dova i traženja oprosta. Brate i sestro, ramazanski dani i noći su dragocjena vremena pa nastoj da ih iskoristiš što više u zikru, dovi, a posebno u vremenima u kojima se prima dova kao što su: 


- zadnja trećina noći kad se naš Gospodar spušta na nama najbliže nebo i pita: "Ima li koga da traži, pa da mu dam ? Ima li koga da čini istigfar, pa da mu oprostim ? 


- traženje oprosta u ranu zoru, jer kako kaže Uzvišeni: " I u praskozorje oprost od grijeha molili. " 


Post 


Rekao je Allahov Poslanik s.a.v.s. : ’Svaki posao Ademova sina je njegov, dobro djelo se desetostruko nagrađuje. Kaže Allah: “Osim posta, on je Moj i Ja za njega nagrađujem. Za ostavljanje uživanja, jela, pića zbog Mene, postač ima dvije radosti: - radost pri iftaru i radost kada sretne svoga Gospodara. A zadah iz usta postača Allahu je draži od mirisa miska. (Buhari, Muslim) Rekao je Poslanik, s.a.v.s., također: " Ko posti ramazan vjerujući u Allaha i nadajući se Njegovoj nagradi, biće mu oprošteni prijašnji grijesi. (Buhari, Muslim) Nema sumnje da ova velika nagrada nije obećana onome ko samo trpi glad i žed, jer kaže Poslanik, s.a.v.s.: "Onaj ko ne odbaci od sebe pokvaren govor, rad po njemu i neznanje (džehl), pa Allah nema potrebe za našim odbacivanjem hrane i pića." (Buhari) I rekao je Poslanik, s.a.v.s.: " Post je štit, pa kada budete postili ne govorite bestidan govor i ne griješite, a ako vas neko napadne, recite: “Ja postim." (Buhari, Muslim) Zato kada zapostiš, dragi brate i sestro, neka posti tvoj sluh, tvoj pogled, jezik i svi organi tvoga tijela. I nemoj izjednačavati dan u kome postiš sa danom u kome ne postiš. 


Bdijenje noći Lejletul-kadr. 

 

Rekao je Uzvišeni: "Mi smo ga počeli objavljivati u noći kadr, a šta ti misliš šta je noć kadr ? Noć kadr je bolja od hiljadu mjeseci. Meleki i Džibril, s dozvolom Gospodara svoga, spuštaju se u njoj zbog odluke svake. Sigurnost je u njoj sve dok zora ne svane." Rekao je Poslanik, s.a.v.s.: "Ko provede u ibadetu noć kadr vjerujući u Allaha i nadajući se Njegovoj nagradi, biće mu oprošteni svi grijesi koje je do tad počinio." (Buhari, Muslim) Poslanik, s.a.v.s., je Lejletul- kadr provodio u ibadetu, a to je naređivao i svojim ashabima. U posljednjih deset noći budio je svoju porodicu da klanjaju i ibadete. Noć kadr je u posljednjih deset dana, tačnije u posljednjim neparnim noćima. U sahih hadisu kog bilježe Ahmed i Tirmizi prenosi se od Aiše, r.a., da je rekla: "Alahov Poslaniče, šta ću govoriti u noći kadr ?" Kaže: "Govori: Allahu moj, Ti mnogo opraštaš, voliš oprost, pa mi oprosti." 


Boravak u mesdžidu od sabaha do izlaska sunca. 

 

Poslanik, s.a.v.s., je kada bi klanjao sabah, ostajao na svome mjestu sve do izlaska sunca. (Muslim) Bilježi Tirmizi od Enesa, r.a., da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: " Ko klanja sabah u džematu, zatim ostane ibadet čineći na svome mjestu dok ne izađe sunce, pa klanja dva rekata, imaće nagradu kao da je obavio hadždž i umru potpuno, potpuno, potpuno. (Albani kaže sahih) 


Umra u ramazanu. 

 

Bilježe Buhari i Muslim da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Umra u ramazanu je kao hadždž." 


Noćni namaz. 

 

Kaže Resul, s.a.v.s.: "Ko bude klanjao noćni namaz u ramazanu vjerujući u Allaha i nadajući se Njegovoj nagradi, biće mu oprošteni prijašnji grijesi." (Buhari, Muslim) 


I'tikaf. 

 

Buhari bilježi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., posljednjih 10 dana ramazana boravio u i'tikafu, a u godini u kojoj je preselio na Ahiret u i'tikafu je proveo 20 dana. 


Sadaka. 

 

Naš Poslanik, s.a.v.s., bio je najdarežljiviji covjek, a najviše je udjeljivao upravo u ramazanu i rekao je u hadisu koga bilježi Tirmizi: " Najbolja sadaka je u ramazanu." 

Sadaka ima više vrsta. Od njih su: 


Udjeljivanje hrane. 


Rekao je Uzvišeni: 

 

" I hranu su davali, mada su je i sami željeli, siromahu, siročetu i sužnju. Mi vas samo za Allahovu ljubav hranimo, od vas ni priznanja ni zahvalnosti ne tražimo. Mi se Gospodara našeg bojimo, onoga Dana kada će lica smrknuta i namrgođena biti. I njih će Allah strahote toga Dana sačuvati i blaženstvo i radost im darovati. I Džennetom i svilom ih za ono što su trpjeli nagraditi." (Prijevod značenja - El-Insan, 8.-12.) 

 

Naši ispravni prethodnici su veliki značaj pridavali udjeljivanju hrane. Čak su to stavljali ispred mnogih drugih ibadeta. Bitno je spomenuti da se ovdje ne uslovljava da onaj koga nahranimo mora biti siromah, jer je Alahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: 

 

" Koji god mu'min nahrani gladnog mu'mina, Allah će njega nahraniti džennetskim plodovima. A ko napoji žedna mu'mina, Allah će njega napojiti iz zapečacenog džennetskog napitka." (Tirmizi, hasen) 

 
Dati iftar postaču. 


Rekao je Allahov Poslanik, s.a.v.s.: "Ko da iftar postaču biće nagrađen kao i on, s tim da se od njegove (postačeve) nagrade neće ništa umanjiti.”